PC crash bij PCTV capture

Pagina: 1
Acties:

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 07:27
Heren,

Ik ben in het bezit van een Pinnacle PCTV Pro TV kaart en krijg een crash (blauw scherm) zodra ik via de software (PCTV vision 5.5 build 143) probeer te capturen. Als ie het dan een keer wel doet, dan loopt m'n geluid na een aantal seconden niet meer synchroon met het beeld, maar veelal crash m'n PC vrijwel direct en moet ik mijn PC herstarten. Iemand enig idee ? Hier wat meer info :

AMD Athlon 1700+ processor
512 MB Kingston PC2700
80 WD 8 MB Harddisk
Asus GFX5200
Creative SBLive 5.1 Player
Pinnacle PCTV Pro
Windows XP Pro SP1 en alle updates

Heb de patch van Pinnacle al geprobeerd en alle kaarten zitten op een vrije IRQ. Verder heb ik de recentste drivers voor alle hardware geinstalled en heb getweakde drivers voor m'n TV kaart geprobeerd, alles zonder succes.

Alvast bedankt

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
BucWild schreef op 24 mei 2004 @ 13:35:
Heren,

Ik ben in het bezit van een Pinnacle PCTV Pro TV kaart en krijg een crash (blauw scherm) zodra ik via de software (PCTV vision 5.5 build 143) probeer te capturen. Als ie het dan een keer wel doet, dan loopt m'n geluid na een aantal seconden niet meer synchroon met het beeld, maar veelal crash m'n PC vrijwel direct en moet ik mijn PC herstarten. Iemand enig idee ? Hier wat meer info :

AMD Athlon 1700+ processor
512 MB Kingston PC2700
80 WD 8 MB Harddisk
Asus GFX5200
Creative SBLive 5.1 Player
Pinnacle PCTV Pro
Windows XP Pro SP1 en alle updates

Heb de patch van Pinnacle al geprobeerd en alle kaarten zitten op een vrije IRQ. Verder heb ik de recentste drivers voor alle hardware geinstalled en heb getweakde drivers voor m'n TV kaart geprobeerd, alles zonder succes.

Alvast bedankt
misschien je geheugen niet goed

www.memtest86.com kan je even mee testen en wat zijn de tempratures van je cpu en mobo?

ook moederbord drivers niet te vergeten zijn belangrijk.

• BucWild
Oja, Memtest had ik al voor zo'n 30 min. laten lopen en die vond geen fouten. Verder heb ik de nieuwste nForce drivers voor m'n Asus A7N8X mainboard geinstaleerd. Verder heb ik mijn proc niet overgeklokt of i.d, maar is hij ongeveer 28 tot 30 graden stressed (Coolermaster 2800+ Low Noise).

[ Voor 31% gewijzigd door BucWild op 24-05-2004 13:41 ]

Verwijderd

Misschien dat deze soelaas biedt:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;825116
Bij mij verhielp het init problemen, maar het schijnt dat ie ook de BSOD's verhelpt...
Dr is nog een hotfix, maar die had ik even niet bij de hand..

• BucWild
Die DirectX update geldt alleen voor versie 9.0b geeft ie aan, ik heb 9.0 geinstalleerd en kan derhalve die patch niet installen....

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat voor chipset heb je op je moederbord zitten?!? VIA toevallig?!?

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• BucWild
Nee, een nVidia nForce2

Verwijderd

Bij het installeren van de nforce-drivers, de IDE-driver NIET installeren !!!!!!!
Ook in de bios van het moederbord de IDE-busmastering uitschakelen!!
Ik had juist hetzelfde probleem, maar dat was hiermee 100% opgelost.
Pagina: 1