[backup] slimme software gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Ik wil een backup maken van ongeveer 160Gb op DVD's de kosten van deze DVD's zijn te verwaarlozen dus de vraag waarom DVD kunnen we uitsluiten.

Het gaat om een groot aantal bestanden zo'n 22.000 en er komen er elke week een aantal bij en een aantal worden vervangen.

Nu ben ik op zoek naar software die een backup kan maken van deze bestanden verdeeld(spanned) over een aantal dvd's en wanneer je weer een backup maakt dat hij het verschil met de vorige backup op een dvd zet.

HP had daar vroeger een programma voor (trax) hete dat volgens mij. deze was voor cd-rw en de database van alles wat hij backupte stond op de hardeschijf. dat is beetje onlogisch..

Heeft iemand enig idee of deze software bestaat en zo ja waar ?!? thanks

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 00:01

Urk

Volgens mij kan dit wel met Nero Backup! Gebruik ik zelf ook, dat kan je gewoon schedulen, ik weet alleen niet hoe deze omgaat met 160Gb en meerdere DVD's

Nog even een linkje erbij: http://www.nero.com/en/631898241464531.html

[ Voor 21% gewijzigd door Urk op 24-05-2004 13:22 . Reden: Link ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 12:04
Nero heeft 'back it up' (ofzoiets) waarmee je prima incremental backups kan maken. Werkt helemaal prima, gebruik het zelf ook. Enige nadeel wat ik het vind hebben is dat je geen multisessie kan schrijven naar de dvd (zou toch op zich moeten kunnen...). Elke nieuwe 'set', incremental of niet, moet je met lege dvd's maken.

Hij doet aan compressie als je wil. Verder erg simpel, maar het voeldoet prima!

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan_ op 24-05-2004 13:22 ]

• Daniel304
  • Laatst online: 14-08 14:02
Owww joh gewoon Nero.. Heb het weleens gprobeert maar dat wilde niet echt vlotten... iig bedankt voor de hele snelle fijne reactie :D..

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoek gewoon eens naar wat logisch termen: [google=dvd backup incremental] enzo :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate