Wat ik me afvraag:

Pagina: 1
Acties:

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08
Morgen wordt bij mij kabelinternet aangelegd.
Nu hoor ik iedereen over een kabel in de meterkast of zo.
Nou die kan ik bij mij niet vinden.
Wordt ie dan gewoon op de coax-stekkerdoos aangesloten die achter mn tv aan de muur zit?

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
vanaf je kabelkast tot 10 meter geloof ik ????

ik heb 6 meter coax kabel en de com 21 modem staat naast de pc !!!!

een aanrader is wel om de gaten als die geboord moeten worden zelf tedoen want je heb er slopers bij !!!!

• IceStorm
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ben benieuwd... voorschriften schrijven directe aansluiting voor maar ik zit hier achter een meter of 12 coax met een modem naast me ;)

• DSmarty
  • Niet online
Die idioten van Chello wilden bij mij ook de Coax kabel doortrekken naar zolder, en daar het modem neerzetten.

NIET DOEN DUS!!!! :(

* DSmarty heeft ze vriendelijk, doch dringend verzocht de Com21 direct aan de kabel te hangen waar deze het huis binnenkomt, ik had zelf al een UTP kabel naar boven getrokken.

Reden: Coax heeft een veel groter dataverlies dan UTP.

Verwijderd

Die Chello monteur hier vertelde dat het geen probleem was om vanaf het punt waar de kabel je huis binnenkomt, een coaxkabel te trekken tot ca. 15m. Hij had wel een coax met verzilverde kern. Beter was het niettemin om de modem daar te plaatsen waar de kabel binnenkomt en dan vanaf de modem naar de NIC een UTP kabel te trekken.

Hiero komt de kabel dus pal achter de TV naar binnen en daar zit dus ook direct dat Terayon modem. Men heeft alleen van de wanddoos het binnenwerk vervangen en er een splitter opgezet, zodat je 3 uitgangen hebt. NAmelijk tv, radio en data.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 22:01

Zeeuw

5.6

Voordat de kabel bij mij aan de modem hangt komt ie eerst nog een TV tegen (beneden) en dan een verdeler.
Maar volgens mij heb ik nu een beetje snellere verbinding (boven) als toen ie beneden stond.

Read the badge, Bitch!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
Voor het minste verlies moet de modem max 2 meter vanaf de plek waar de kabel het huis binnenkomt bevestigd worden.

Bij mij zit ie op 1 meter.. en zit er 34 meter upt achter (tja.. groot huis :))

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Bij mij zit ie vlak naast het doosje van de tv/radio. (Misschien 20 cm coax).

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1