Toon posts:

[W2k/Office W2K]Macro's installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello allemaal,
bij mij op kantoor maken we in word en excel gebruik van enkele macro's. Nu is hier pas een nieuwe bijgekomen die nog niet op de client pc's staat. We willen graag vanaf de server de macro centraal installeren op de clients. Dus zodra ze inloggen op de server dat dan de macro geïnstalleerd wordt lokaal.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe moet het.....

Alvast bedankt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Ja hoor, met een loginscript.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan mijn volgende vraag.

De macro's die we nu gebruiken zijn denk ik niet op een al te beste manier in office gezet. Op deze manier lijkt het me niet te doen via een login-script, dus misschien dat er een makkelijkere manier is om de macro's te installeren.

Hier onze manier:

allereerst wordt de code van de macro in een .dot document gezet en deze wordt naar de startup folder in office gekopieerd. Vervolgens wordt in word via het menu Extra --> Macro --> Macro's het betreffende .dot document opgezocht en geactiveerd. Vervolgens wordt dan de balk die onstaan is in de menubalk hernoemd met een vriendelijker naampje.

Al met al erg omslachtig. Heeft er iemand een beter oplossing die dan meteen gebruikt kan worden om vanaf een centrale plek alles te doen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
Als je hem in de startupfolder plaatst van Office, dan hoef je hem toch niet op te zoeken via Extra?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus iets wat ik in mijn voorgaande post bedoelde. Waarschijnlijk gaat het zeer inefficient en is deze methode erin geslopen. Mijn kennis en de kennis van mijn collega's blijkbaar betreffende macro's is niet zo groot.

Alle hulp in deze is dus welkom.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

OK - aangezien je vraag dus gaat over het gebruik van Word, hoort je vraag in Software Algemeen thuis - ik ga je topic nog eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pas dan gewoon je "normal.dot" aan, dan krijgt elke gebruiker hem gewoon door z'n strot geduwd (ook niet altijd wenselijk).

copier anders via login script een nieuwe template in je templates directory
dan kan de gebruiker voor deze template (met macro's) kiezen. als die op new document klikt

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 24-05-2004 20:23 ]

Iperf

Pagina: 1