Toon posts:

gaar beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej,

Ik heb hier een oude monitor van een vriend van me waarvan ik geen idee heb wel merk of model (staat nergens). Maar ik wil weten met welke reso's en refresh rates ik hem kan gebruiken want er zit een schermpje op het beeld wat aangeeft dat ie 60Hz draait maar ik heb hem bij dxdiag op 85Hz ingesteld omdat op 60Hz alles spellen er verrot uitzagen dit heb ik alleen gedaan voor 1024/xxx. Hoe kan ik erachter komen tot welke reso's met welke refreshrates ik hem kan gebruiken? want ik heb geen zin om straks te gaan gamen op 1280/xxx op 85Hz en dan me beeldscherm naar de getver te helpen. ALs ik hem nu in windows op 1280 zet dan ziet alles er uitgerekt uit en past het niet goed op het scherm ik denk dat ie hier weer de standaart 60Hz gebruikt.

Verwijderd

Als hoeveel inch ziet ie er uit?
Een 17-inch scherm kan vrijwel altijd 1024*768@75 Hz aan, 16 bit.

Ik zou verder gewoon even proberen. Als je hoort dat het beeldscherm gaat piepen moet je de resolutie of de refresh rate naar beneden gooien.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ga je toch gewoon ff experimenteren? als je beeld eruit klapt weet je dat de monitor het niet aan kan dan zet windows na 15 seconden de oude instelling weer terug.
lijkt me niet zo moeilijk?

Verwijderd

Topicstarter
@M3d3m3ns: op 1024 kan ie 85Hz aan want daar draait ie nu op ookal geeft het lcdtje in het scherm 60Hz aan.

edit: op reso's hoger dan 1024 maakt de refreshrate voor zover ik heb gezien niet uit dus ik denk dat het goed werkt.

edit2: als ik reso's gebruik in games die hoger zijn dan die van me desktop dan ziet het beeld er in games helemaal scheef uit en vallen er hele stukken naast me monitor. Nou kan je dit wel rechtzetten met de instellingen van je monitor maar dan ziet je desktop er weer vreemd uit is er een manier op dit goed te krijgen met 2 reso's?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 19:25 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welke windows draai je? als je XP/2000/2003 draait moet je waarschijnlijk n refreshlock tool (zoals Refreshforce) installeren, zodat die de refreshrate onthoud, maar dan moet je wel eerst hebben getest wat die aankan... en knippert die ook minder als je hem in de instellingen op 85Hz zet? want kan zijn dat je hem wel zo zet, maar dat die het niet pakt, dat daarom in het OSD menu wel 60Hz staat... staat er ook nix op de achterkant van t scherm? n nummer oid?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A