Ik heb een oude computer te weten bemachtigen, Pentium 3, 400 mhz, 64 MB RAM.
Daarop wil ik linux installeren en zo configureren als ftp server voor het op afstand huiswerk etc.. benaderen.
Ik zit tussen newbie-beginner. Er zijn wel handleidingen op internet (google), maar ze zijn niet duidelijk en te snel.
Ik heb tot nu toe via Yast, Install and Remove packages:
Pure-ftpd geinstalleerd. (Test: ff gestart en doet het goed)
MySQL geinstalleerd. (Test: ff gestart en doet het goed)
Volgens de handleiding Pure-ftpd, moet ik configuren dat het werkt met MySQL.
./configure --with-mysql
Ik heb ook in de config.lg gekeken maar daar kun je niets duidelijk aangeven.
Waar moet ik dan configuren?
Dat is eerste stap eigenlijk.
Bij tweede stap moet ik dan volgens de handleiding van Pure-ftpd, onderwerp MySQL moet ik eerst mysql configuration file maken en dan opslaan als pureftpd-mysql.conf in /etc/
En daarna de mysql database maken met users, opslag etc.
Het valt niet mee om zoiets op te zetten, maar daar heb ik graag over. De GOT-search resultaten leverden niets op hoe de installatie moest zijn.
Daarop wil ik linux installeren en zo configureren als ftp server voor het op afstand huiswerk etc.. benaderen.
Ik zit tussen newbie-beginner. Er zijn wel handleidingen op internet (google), maar ze zijn niet duidelijk en te snel.
Ik heb tot nu toe via Yast, Install and Remove packages:
Pure-ftpd geinstalleerd. (Test: ff gestart en doet het goed)
MySQL geinstalleerd. (Test: ff gestart en doet het goed)
Volgens de handleiding Pure-ftpd, moet ik configuren dat het werkt met MySQL.
./configure --with-mysql
Ik heb ook in de config.lg gekeken maar daar kun je niets duidelijk aangeven.
Waar moet ik dan configuren?
Dat is eerste stap eigenlijk.
Bij tweede stap moet ik dan volgens de handleiding van Pure-ftpd, onderwerp MySQL moet ik eerst mysql configuration file maken en dan opslaan als pureftpd-mysql.conf in /etc/
En daarna de mysql database maken met users, opslag etc.
Het valt niet mee om zoiets op te zetten, maar daar heb ik graag over. De GOT-search resultaten leverden niets op hoe de installatie moest zijn.