Ik ben voor mijn ouders op zoek naar een MAKKELIJK te gebruiken digitale camera die mooie foto's produceert. Hierbij denkend aan een goede scherpstelling en enigszins normale kleurweergave. Dit zal hun eerste digitale fototoestel zijn.
De Sony DSC-P72 en de Olympus C-360 leken mij wel interessant. Ik heb de laatste dagen diverse reviews gelezen over de P72 die erg goed waren, maar gebruikers reviews waren soms ook erg negatief. De C360 heb ik nog niet in een review gevonden. De C350 was wel goed naar mijn idee. Verder zie ik net de Fuji A330/340 en de A210. Maar deze zijn qua design wat minder vind ik.
De eisen op een rijtje:
- Zeer makkelijk te bedienen, dus echt "point and shoot".
- Rond de €200, en max. €250.
- Moet op basis- of volautomatische instelling acceptabele foto's produceren.
- Enigszins handelbaar (compact) en mooi design
- Liefst met AA batterijen (NiMh).
- Optische zoom van ongeveer 3x
- Minimaal 3 Megapixels
- Mogelijkheid voor het maken van korte filmpjes met geluid.
- Geschikt voor foto's binnen (bv verjaardag) maar ook buiten bij bewolking en felle zon.
- A-Merk, dus geen Trust of HP rotzooi.
- Aansluiting via USB op een Windows 98 Computer (AMD 400MHz met 192Mb).
De vragen:
- Hoe is het gebruiksgemak van de Sony voor onervaren personen?
- Zelfde voor de C-360.
- Wat is het verschil van de C-350 en de C-360?
- Het voorbeeldfilmpje van de P72 wat ik vond (op steve's site geloof ik) was nogal schokkerig, is dit normaal voor de P72?
- Hoe mooi presteren de fuji camera's in vergelijking tot de Sony en Olympus?
- Andere adviezen of "weetjes" over deze camera's zijn ook welkom.
Ik ben dus op zoek naar argumenten en adviezen om een leuke camera voor ze te vinden. Gebruiksgemak heeft hoogste prioriteit. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kom er zelf niet echt uit. Gebruikerservaringen moeten dus de doorslag geven.
De Sony DSC-P72 en de Olympus C-360 leken mij wel interessant. Ik heb de laatste dagen diverse reviews gelezen over de P72 die erg goed waren, maar gebruikers reviews waren soms ook erg negatief. De C360 heb ik nog niet in een review gevonden. De C350 was wel goed naar mijn idee. Verder zie ik net de Fuji A330/340 en de A210. Maar deze zijn qua design wat minder vind ik.
De eisen op een rijtje:
- Zeer makkelijk te bedienen, dus echt "point and shoot".
- Rond de €200, en max. €250.
- Moet op basis- of volautomatische instelling acceptabele foto's produceren.
- Enigszins handelbaar (compact) en mooi design
- Liefst met AA batterijen (NiMh).
- Optische zoom van ongeveer 3x
- Minimaal 3 Megapixels
- Mogelijkheid voor het maken van korte filmpjes met geluid.
- Geschikt voor foto's binnen (bv verjaardag) maar ook buiten bij bewolking en felle zon.
- A-Merk, dus geen Trust of HP rotzooi.
- Aansluiting via USB op een Windows 98 Computer (AMD 400MHz met 192Mb).
De vragen:
- Hoe is het gebruiksgemak van de Sony voor onervaren personen?
- Zelfde voor de C-360.
- Wat is het verschil van de C-350 en de C-360?
- Het voorbeeldfilmpje van de P72 wat ik vond (op steve's site geloof ik) was nogal schokkerig, is dit normaal voor de P72?
- Hoe mooi presteren de fuji camera's in vergelijking tot de Sony en Olympus?
- Andere adviezen of "weetjes" over deze camera's zijn ook welkom.
Ik ben dus op zoek naar argumenten en adviezen om een leuke camera voor ze te vinden. Gebruiksgemak heeft hoogste prioriteit. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kom er zelf niet echt uit. Gebruikerservaringen moeten dus de doorslag geven.