Toon posts:

[WinXP] system tray is helemaal leeg na reboot? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na een reboot blijkt mijn system tray helemaal leeg te zijn (alleen klokje staat er nog) en programmas die naar de tray minimaliseren doen dat ook vrolijk... maar dan kan ik er niet meer bij... ook die icoontjes verdwijnen. :?

meerdere reboots al geprobeert, 'niet actieve pictogrammen opruimen' is niet aangevinkt...

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welk OS heb je? en zou je een screenshotje kunnen posten?

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Lekker rustig toch??

ontopic: Als je windows xp hebt, zou je eens kunnen proberen upnp te deinstalleren... na een reboot heb je daarna misschien je ikoontjes wel weer terug... Volgens sommige sites moet je ook de ssdp-service uitschakelen (residential gateway discovery service)

Verwijderd

Topicstarter
stom natuurlijk, vergeten os erbij te zetten :)

nou ja, ik draai winxp met sp1

screenshot: http://www.phlot.com/legetray.jpg

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hm, en als je eens op dat pijltje naast de klok drukt?

even iets uitsluiten zeg maar

[ Voor 28% gewijzigd door Fludizz op 24-05-2004 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
das gewoon een extra werkbalk met games die dan omhoog uitklapt :P scheelt weer ruimte op de desktop

en inderdaad het is wel rustig... maar ook redelijk onhandig :)

hoe zou ik upnp en ssdp moeten uitschakelen...?

edit: net gevonden hoe het moest idd... oops :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:22 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[WinXP] in titel gezet, zie ook WOS Policy voor waarom.

Wat zegt je event log? En draaien de processen nog? (Zie task manager). Zie verder ook [rml]JeroenG33 in "[ WinXP] system tray is helemaal leeg na ..."[/rml] - in de WOS FAQ staat een link naar een lijst (blackviper) van services die niet nodig zijn.
edit:

Services uitschakelen: computer management -> services -> eigenschappen van de juiste service. Of meteen start>run> services.msc

Trouwens welkom@GoT :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2004 12:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hops, services uitgezet... rebootje erachteraan, onder het mom van: je weet maar nooit.... :)

maar helaas... nog steeds erg leeg...

ik moet toch niet een hele nieuwe install gaan doen he... dat had ik pas over anderhalve maand weer geplanned :(

Verwijderd

virus scannen spy ware scannen?

Verwijderd

Topicstarter
done and.... done :)

edit:

maar helaas... geen verschil :(

nog meer suggesties?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:59 ]

Verwijderd

Vorige keer dat ik hierover las had het te maken met een bootscreen/thema, heb je zoiets?
Ben je volledign up2date met je winXP?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En zoals ik al vroeg, wat zegt je event log? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen themes of bootscreen aanpassingen

de eventviewer zegt er niks over, een foutmelding over DCOM, die ik altijd al had (maar dat is vooral omdat ik die uitgezet heb) en de ASPI32-service kan niet worden opgestart, maar ook dat is altijd al zo... verder niets zo te zien, ja, wat waarschuwingen die ook altijd al zo waren zo te zien

er lijkt niks mis te zijn... behalve dan dat de icoontjes niet meer zichtbaar zijn...

argh... ik begrijp het niet meer :?

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Er zit wel een functie in TuneUp Utilities 2004 om de icoontjes weg te halen en weer terug te halen, dat is misschien het proberen waard. :)

Verwijderd

Topicstarter
nou... ja... dat hielp op zich :)

op wonderbaarlijke wijze had windows uit zichzelf besloten om de hele notification area uit te zetten :? ik weet op zich erg zeker dat ik dat zelf niet gedaan heb in ieder geval...

erg apart :?

maar bedankt, ik ben weer gelukkig :)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Misschien had je het per ongeluk via Tweak UI gedaan? (Daarin kun je die notification area in en uitschakelen).

[ Voor 36% gewijzigd door Ruzor op 24-05-2004 18:34 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
tweakui had ik al eeuwen geleden geinstalled en ingesteld... ik zou het raar vinden als dat nu ineens inkickt zeg maar... maar goed... ik geloof het zo :? ik ben allang blij dat ik de zooi weer kan zien :)
Pagina: 1