Toon posts:

Resolutie webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo TWeakers!

Ik heb een klein probleem; Ik heb laatst een webpagina gemaakt voor een bedrijfje, in de resolutie van mijn computer 1024x768, echter vergetende dat er ook(onfortuinlijk?) mensen zijn die nog op 800x600 draaien..deze zien de pagina(ik heb het zelf ook even getest) gigantisch verkeerd, ik werk met frames en de plaatjes overlappen elkaar en het ziet er niet uit;overal scrollbalken.

nu is mijn vraag aan jullie:kan ik dit simpel oplossen, of moet ik de hele pagina opnieuw maken in 800x600???

alvast hartelijk bedankt!!!

Chris!

voor mensen die willen kijken:

http://www.adcheritage.nl/

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Je moet ervoor zorgen dat je pagina op alle resoluties er goed uitziet, er zien 10-tallen resoluties waarmee een site bezocht wordt. Je kunt eventueel 640*480 negeren, die periode hebben we wel gehad.

Edit:
Je moet de achtergrond van je site wel op wit zetten, bij mij zijn er allemaal grijze vlakken.
Je hebt ook op een ranzige manier gebruik gemaakt van frames moet ik zeggen, misschien proberen het zonder frames te maken?

[ Voor 39% gewijzigd door André op 24-05-2004 11:55 ]

Verwijderd

zet er in iedergeval een skip intro bij :D

en uuh als je gewoon die grijze randen laat wegvallen bij een resolutie vaan 800x600 is het toch goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm

Dat is dus mijn vraag in weze: Hoe zorg ik ervoor dat hij er goed uitziet!

Verwijderd

Topicstarter
Skip intro onder aan pagina! :P

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Je moet idd uitgaan van de laagste resolutie...800x600 is de drempel. Je zult dit dus moeten aanpassen.

Off topic
Site ziet er aardig uit. Beetje aan de saaie kant. Begrijp me niet verkeerd. Veel toeters en bellen is ook niet goed...

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:54:
Skip intro onder aan pagina! :P
ja ik had die skipintro niet gezien omdat het venster verkleind was. sorry

Verwijderd

Topicstarter
geen probleem!

ik heb al java scriptjes opgezocht, maar deze verwijzen alleen naar de resolutie van de gebruiker en passen niet fysiek de webpagina aan...

Verwijderd

Wat ik zelf altijd doe is een index pagina maken die controleert op wat voor resolutie je draait en aan de hand daarvan de juiste pagina laadt. Het enigste wat je dan moet doen is de huidige site converteren naar 800x600. Dat is dus een kwestie van alles verkleinen naar het juiste formaat en waarschijnlijk de boel een beetje positioneren.

Persoonlijk vind ik de 800x600 site niet zo belangrijk, de meeste mensen draaien toch op 1024x768, maar je moet hem er wel nog op hebben.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:59:
geen probleem!

ik heb al java scriptjes opgezocht, maar deze verwijzen alleen naar de resolutie van de gebruiker en passen niet fysiek de webpagina aan...
Je hebt echt geen idee waar je mee bezig bent volgens mij. Zou je niet eerst een paar tutorials doornemen? Eventueel ga je naar www.w3schools.com of ga je zoeken naar sites die goed werken en ga dan kijken hoe dat werkt.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:59:
Wat ik zelf altijd doe is een index pagina maken die controleert op wat voor resolutie je draait en aan de hand daarvan de juiste pagina laadt. Het enigste wat je dan moet doen is de huidige site converteren naar 800x600. Dat is dus een kwestie van alles verkleinen naar het juiste formaat en waarschijnlijk de boel een beetje positioneren.

Persoonlijk vind ik de 800x600 site niet zo belangrijk, de meeste mensen draaien toch op 1024x768, maar je moet hem er wel nog op hebben.
Dus voor alle resoluties (stuk of 10 ofzo gemiddeld) maak jij een aparte site?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Waarom in frames? Gewoon in 1 pagina doen en dan direct maximaal 780px breed.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
Ik heb nog wel een heel stom voorbeeld, van ergens vorig jaar, die ik snel gemaakt heb om een open-dir dicht te maken.

http://www.xs4all.nl/~icey/

Het is gewoon een tabel, die je zo in kan stellen zodat alles altijd presies in het midden is. Als je die tabel nou gewoon netjes iets van 760*560 maakt ofzo dan heb je het veel netter opgelost dan met frames.

Edit, ik zie nu trouwens dat het in IE niet helemaal gecenterd is, met Firefox wel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Icey op 24-05-2004 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Je hebt echt geen idee waar je mee bezig bent volgens mij. Zou je niet eerst een paar tutorials doornemen? Eventueel ga je naar www.w3schools.com of ga je zoeken naar sites die goed werken en ga dan kijken hoe dat werkt."

Nou nou, dat vind ik wel een beetje overdreven hoor, ik weet inderdaad niet alles af van webpagina bouwen, maar ik heb met minimale ervaring toch wel een aardige site neergezet, om nu meteen zo te reageren om tutorials te doorlezen, dat heb ik al gedaan!Anders kom ik het hier niet vragen!

Maar iig wel bedankt voor de vele andere nuttigere reakties!

Verwijderd

Topicstarter
Is de site trouwens wel goed te zien in 1280x1024???
mijn computer of eigenlijk monitor kan die resolutie niet aan namelijk! ;)

groeten CHris

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:13

Pelle

🚴‍♂️

Overnieuw maken op een vaste breedte van 760 pixels, dan ben je overial vanaf :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.