Toon posts:

[vb6] Bijschrift uit access db op flexgrid tonen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een programma waarin waarden worden weergegeven uit een Access database in een flexgrid (dmv een sql-query). Ik vindt het het alleen niet zo gebruikers-vriendelijk dat de flexgrid de kolomnamen uit de database overneemt...

Nu is het zo dat je in Access voor een kolom een bijschrift kan invullen die dan vervolgens als kolomnaam wordt weergegeven (binnen Access). Is er een mogelijkheid om de flexgrid deze waardes ook te laten overnemen, of wordt dit gewoonweg niet ondersteund? En als het laatste het geval is, weet iemand dan misschien een mooie oplossing om de gewenste kolomnamen op een andere manier in de flexgrid te tonen?

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft,

MVG

Drumstokje20 :)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04
De andere, niet aan te raden manier:

De kolomnamen als alias in je query opnemen. "SELECT Id AS 'Nummer'"....

Btw.. groeten is niet nodig, zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren :w

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt...het is een oplossing. Maar als er iemand is die weet hoe je het bijschrift kan overnemen hoor ik dat graag. Als je dan een verandering wilt hoef namelijk niet je code aan te passen maar alleen het bijschrijf in de database...lijkt mij wel handig.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Kun je het later niet overschrijven? Ik ken zelf verder de FlexGrid niet, maar het lijkt mij toch wel mogelijk om de colomn-names later zelf nog te veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
questa schreef op 24 mei 2004 @ 12:14:
Kun je het later niet overschrijven? Ik ken zelf verder de FlexGrid niet, maar het lijkt mij toch wel mogelijk om de colomn-names later zelf nog te veranderen?
Ik hoop dat zo iets mogelijk is. Als ik namelijk mn query ga aanpassen moet ik alle code in mijn hele project waar ik de tabelnamen aanroep ook gaan aanpassen omdat deze dan dus niet meer herkend worden. Ik wil dus eigelijk alleen andere namen in de kolommen van de flexgrid voor een duidelijke weergave van...