Toon posts:

krijg Dynalink ISDN niet aan de praat in win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij een NEC TM700 server. Op deze server ben ik bezig met een installatie van SBS2000. Na win2000 installatie eerst natuurlijk even alle drivertjes installeren. Alles gaat goed, tot dat ik de Dynalink ISDN (nieuw uit de verpakking) 128P adapter wil gaan installeren. Windows detecteerde de nieuwe hardware, gaat vervolgens de driver installeren vanaf de CD. Vervolgens komt ie aan het einde van de installatie en zegt ie "An error occurred during the installation of the device".

Bij de eigenschappen van het apparaat staat nu "This device is not configured correctly".
De nieuwste drivers gedownload, maar het zelfde verhaal.
Wat doe ik fout? Moet ik iets aanpassen? help plz!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 11:31 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien even in de Safemode de modem(drivers) eruit gooien (en herstarten) en het nog een keer proberen? :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu gedaan maar het helpt niet. Ik krijg weer dezelfde fout melding.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
heb ik ook gehad.
SP4 erop en dat ging prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP4 geinstalleerd. Ook dit helpt niet. alle updates heb ik overigens geinstalleerd.

Verwijderd

heb wel eens gezien dat in het register op een of andere vage wijze de rechten niet goed ingesteld waren.
In je register in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI de machtigingen van PCI wijzigen en de wijzigingen doorgeven aan onderliggende objecten (is ergens een optie in geavanceerd geloof ik).

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:06:
Ik heb SP4 geinstalleerd. Ook dit helpt niet. alle updates heb ik overigens geinstalleerd.
ok, en nu es bij dynalink op de site kijken bij support.
daar komt mijn wijsheid vandaan althans.

ik moet wel toegeven da'k uiteindelijk op die machine Xp heb gezet omdat het echt niet wilde lukken.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden! Er zit een bug in windows 2000 SP4. als je nieuwe hardware wilt installeren dan doorloopt hij het proces goed, vervolgens krijg je de melding dat het mislukt is. De hardware werkt dan ook gewoon niet. Dit is overigens niet bij elk stuk hardware.
Mocht je hetzelfde probleem tegen komen, dan heeft microsoft daar een hotfix voor.
zie deze link:
http://www.microsoft.com/...27C0E71293&displaylang=en
Pagina: 1