Toon posts:

Acer 1353 drivers voor XP PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kocht een tijd geleden een Acer Aspire 1353 laptop.
STandaard wordt deze geleverd met XP Home, wat voor mij niet interessant is, maar daar had ik op het moment van de aankoop gewoon niet goed op gelet.

Ik heb intussen XP Pro geïnstalleerd. Dat verloopt goed, alleen heb ik volgende problemen:
- de Infrarood poort werkt niet meer, terwijl er in apparaatbeheer niks bijzonders wordt gemeld, het apparaat schijnt goed te werken volgens Apparaatbeheer.
Huidige driver:
IrDA Fast Infrared Port , irenum.sys en nscirda.sys

- PCI Simple Communications Controller : blijft geel staan in apparaatbeheer, drivers blijkbaar niet geïnstalleerd
- USB controller, idem als hierboven, maar alle USB poorten lijken goed te werken
- Videocontroller: idem als hierboven, maar alles schijnt goed te werken. De originele driver krijg ik wel niet geïnstalleerd.

Ik ben op zoek gegaan naar mogelijke drivers voor dit systeem onder XP Pro, maar heb totnogtoe geen succes gehad.
De drivers die te vinden zijn op de website van Acer kunnen ofwel niet worden geïnstalleerd, of verhelpen het probleem niet.

Suggesties?

James

Verwijderd

Start eens op van je system cd, die is autorun. Vanaf daar kan je alle origineel geïnstalleerde drivers en software (her)installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, maar dan zit ik weer met XP Home ipv XP Professional... ;(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Wat dacht je van www.acer.nl ?

Service --> downloads --> aspire 1350 serie

en ja hoor: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1350.html

Moeilijk zeg...

Sorry, ik ben scheel...

[ Voor 12% gewijzigd door Moartn op 24-05-2004 16:25 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Laurent
  • Niet online
Je geeft aan dat je al de drivers van de Acer site hebt geprobeerd, maar welke heb je hiervan geprobeerd? De 1350 serie wordt voor zo ver ik weet geleverd met een S3 GPU en een ATi Radeon 9200 (mobile). Op de site van Acer staan drivers voor beiden videoadapters.

Ik neem aan dat je ook al alle chipset drivers hebt geinstalleerd?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Aikeleer: afaik is de 1353 alleen als "oude" serie geleverd, dus met S3 kaart... Ati is vanaf 1356 pas geloof ik...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 16:08:
Zou kunnen, maar dan zit ik weer met XP Home ipv XP Professional... ;(
Ik zeg het verkeerd, sorry, je moet in Windows opstarten van je System CD, dan installeer je dus alleen de drivers en applicaties, niet het recoveren.. Sorry voor de onduidelijkheid.

• Laurent
  • Niet online
Moartn schreef op 24 mei 2004 @ 16:26:
Aikeleer: afaik is de 1353 alleen als "oude" serie geleverd, dus met S3 kaart... Ati is vanaf 1356 pas geloof ik...
Volgens deze pagina is er ook weer een ATi versie van de 1353, ik weet het niet precies meer. :P

Maar goed, het lijkt me het handigste gewoon te kijken naar de specs die op de doos staan, of de specs op de factuur. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Laurent op 24-05-2004 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van de originele drivers vanop de ACER CD werkt alles weer naar behoren, echter met uitzondering van de Infrarood poort.

Deze wordt nog steeds als goed werkend weergegeven in Apparaatbeheer, maar werkt eigenlijk niet.

Heel af en toe verschijnt eventjes het IR icoon in de rechterbenedenhoek, wordt het nabije apparaat ook herkend, maar dan wordt de verbinding ook weer afgebroken.

Meestal verschijnt het icoon zelfs helemaal niet.

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Zet je infraroodinstelling in je bios eens over van FIR naar IRDA als het zo ingestelt staat. :)

Verwijderd

kheb hetzelfde probleem gehad ...

kheb een paar van die serie blauwe cd'tjes achter elkaar erin geduwd ..

staan wat drivers op...

die simple pci communications device =
dacht ik die 56k v90. modem.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

de laatste suggestie ivm met de infraroodpoort op de ACer 1353 LC heeft niks uitgehaald.
In het BIOS kan je namelijk alleen instellen of de infraroodpoort al dan niet enabled is.

Ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem.

Iemand suggesties?

James
Pagina: 1