[XP] ALT+F4 constant indrukken sluit ~5 vensters per keer?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Als ik een hoop vensters van verschillende programma's open heb staan en ze allemaal snel wil afsluiten door constant op ALT+F4 te drukken, dan lukt dat in principe prima. Op mijn laptop bijvoorbeeld werkt dat prima. Echter op mijn PC (specs) stopt het sluiten van vensters na ca. 5 vensters voor enige tijd; pas na ongeveer 10 tellen gaat het weer door tot het opnieuw ca. 5 vensters heeft gesloten :? Ik kan natuurlijk opnieuw klikken op de actieve venster om het proces te laten doorgaan (tot ca. 5 vensters again .. ). Jullie begrijpen dat dit natuurlijk niet hoort en dat het na lange tijd gewoonweg uiterst irritant begint te worden :/

Ik heb dit euvel sinds enige weken, ik zou echt niet meer weten sinds wanneer dit exact is ontstaan. Dit is grofweg op te lossen met een Windows reinstall (ik heb ooit tijdelijk Windows vers op een andere HDD gezet). Maar is er niet een simpelere oplossing?

Ik draai Windows XP Professional met slechts Ultramon, ICQ en Taakbeheer op de achtergrond. Het eerst uitschakelen van deze achtergrondtaken bood evenmin een oplossing. Het is ook niet programma-specifiek, het doet zich bij alle programma's voor.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 24-05-2004 11:25 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weird. Is er misschien een proces dat veel CPU-tijd opslokt tijdens het wachten?

Klinkt misschien paranoide, maar bij veel van dit soort "vreemde" zaken vind ik het toch steeds verstandig om even adaware, spybot en hijackthis los te laten op het systeem (check de BV FAQ voor een leuke uitleg over de items van HJT).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even ofdat het helpt als je alle animatie (denk dan voornamelijk bv. aan je background, webcontent op je desktop, theming, e.d.) uitzet - vaak wil dat nogal helpen in dit soort problemen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
F_J_K: daar zal ik vanavond eens naar kijken :)

elevator: ik gebruik geen enkele vorm van desktopanimatie en active desktop. Ik heb de Classic Theme en een simpel plaatje als achtergrond :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 25-05-2004 10:04 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

En als je dat plaatje weghaalt? Ik heb het ook eens gehad met een vrij simpele achtergrond (kleine jpeg - hierdoor werd de web desktop ook automatisch ingeschakeld) en dat vertraagde bij vlagen enorm :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Ook bij een Dual Xeon? Dat zou mij ernstig verbazen 8)7

Wel, ik zal vanavond kijken :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
F_J_K schreef op 24 mei 2004 @ 12:13:
Weird. Is er misschien een proces dat veel CPU-tijd opslokt tijdens het wachten?
Er is geen enkel proces dat CPU-tijd opvreet. Het CPU-verbruik daalt netjes naar 0% tijdens het wachten.
Klinkt misschien paranoide, maar bij veel van dit soort "vreemde" zaken vind ik het toch steeds verstandig om even adaware, spybot en hijackthis los te laten op het systeem (check de BV FAQ voor een leuke uitleg over de items van HJT).
Spybot vond een aantal onschuldige zaken in het register (geen verwijzingen naar executables iig). Ik heb maar voor de zekerheid het register door Spybot laten backuppen en opschonen, maar dat bood na een reboot helaas geen soelaas. Hijackthis vond geen interessante zaken, behalve dan een verwijzing naar IMJPMIG.EXE in HKLM\..\Run. Ik heb inderdaad bewust ondersteuning voor Oost Aziatische talen op mijn PC gezet, echter door de volgende kreet op de site achter de laatstgenoemde link had ik de verwijzingen maar laten verwijderen.
This file might be related to spyware. We advice you to scan your computer and eliminate possible threats.
Echter dat was (na een reboot) helaas ook niet de oplossing.
elevator schreef op 24 mei 2004 @ 13:01:
En als je dat plaatje weghaalt? Ik heb het ook eens gehad met een vrij simpele achtergrond (kleine jpeg - hierdoor werd de web desktop ook automatisch ingeschakeld) en dat vertraagde bij vlagen enorm :)
Dat loste ook niks op.

Wel, Spybot vindt nu dus niks meer en HJT enkel wat irrelevante zaken. Voor de zekerheid heb ik een screenshotje van de huidige HJT resultaten hieronder toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32360/thumb.png

• elevator
  • Niet online

elevator

Om het probleem dan te lokaliseren - heb je dit probleem in safe mode ook?
Als je een nieuwe user aanmaakt en daaronder inlogt - heb je het probleem (in safemode / niet safemode) dan ook?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Hebbes :)

Met een test-account werkte het constant afsluiten van meerdere vensters uitstekend. Ik ben toen de processen in de taakbeheer gaan vergelijken en elimineren. De verschillen vind je hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32612/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/32613/thumb.png

Bij de eerste eliminatiepoging was het al meteen raak: het uitschakelen van ctfmon.exe had het gewenste resultaat. Googlen op ctfmon.exe levert KB artikel 282599 op. Daarin staat een heldere beschrijving hoe ik ctfmon.exe permanent moet uitschakelen. Het was succesvol verlopen en het probleem doet zich niet meer voor :)

ele, nog hartstikke bedankt voor een hint in de juiste richting!
Pagina: 1