Toon posts:

twee toetsenborden op 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk zelf op een school voor verstandelijk gehandicapte kinderen
en wil in verband hiermee twee toetsenborden op 1 pc aansluiten.
Besturingsysteem is win 98 sec. edition.

Is hier iets voor op de markt?

Ik heb mij laten vertellen dat een ps2 splitter met twee toetsenborden eraan
niet geaccepteerd wordt door win 98.
1 toetsenbord via ps2 en 1 toetsenbord via usb (er is een adapter voor ps2 naar usb op de markt) lijkt me een optie.

Heeft iemand hier ervaring mee dan wel ideeen over?

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Koop gewoon direct een USB toetsenbord erbij, das misschien wel net zo duur als een adapter. En dan heb je zeker geen problemen met een niet goed werkende adapter.

Ik heb geen ervaring met het aansluiten van twee toetsenborden, enkel een los toetsenbord op een laptop. Dit werkt volgens mij hetzelfde.

E.P.M. Linsen

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
ik heb hier 2 toetsenborden, 1 via ps2 en 1 via usb
werkt perfect
alleen beide toetsenborden goed laten werken met multimedia toetsensoftware gaat niet zo goed.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 24-05-2004 11:23 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Het is inderdaad mogelijk om 1 toetsenbord via ps2 aan te sluiten en 1 aan je usb-poort.
Sommige moederboarden hebben problemen hiermee, maar je kan het altijd uitproberen.

Je kan altijd een soort pci-kaartje van sweex kopen waarmee je extra usb-poorten kan krijgen. Iets van 15 a 20 euro, maar dat was weer een hele tijd geleden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply

Verwijderd

Als het niets mag kosten zou ik inderdaad voor een ps2/usb combi oplossing gaan. Kan met de juiste software trouwens ook met muizen.

Verder zijn er voor uitgebreide doeleinde complete oplossingen qua beeld/geluid/keyboard en mouse. Maar dat valt vast buiten je budget gezien je werk.

Hmmm toch wel erg jammer dat gezien de job van TS al duidelijk is dat er weinig geld beschikbaar is. Als we daar eens meer geld aan zouden uitgeven ipv.... Nouja volledig offtopic :)

Verwijderd

PS/2 / DIN kan niet passief gesplit worden, maar als 2e invoerapparaat via de USB kan wel. Ook 2x USB (of meer) is mogelijk.

Met een stukje extra hardware is het wel mogelijk om PS/2 en DIN te splitten: http://home.t-online.de/h...m#DUAL-KEYBOARD%20Circuit
Belkin heeft daar ook kant-en-klare oplossingen voor: http://www.microwarehouse.co.uk/product.aspx?sku=e237714

Er bestaan wel PS/2 splitters, maar die zijn NIET voor dit doel bedoeld (maar om 1 muis en 1 tobo aan te sluiten op PC/laptop met een enkele PS/2 poort). Wat er gebeurt als je 1 tobo/muis via splitter aansluit en op de 2e PS/2 poort van de computer je 2e tobo - weet ik niet, nog nooit geprobeert eigenlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 14:24 ]

Pagina: 1