Toon posts:

[driver] Brother hl-1230 meets OS X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn sprong van PC naar Apple heb gemaakt ben ik op zoek naar een driver voor mijn brother HL-1230. Ik heb deze middels een usb>parralel kabel aan mijn ibookje gehangen. Ik heb alle drivers van brother geprobeerd, en heb daarnaast GIMP print ook geprobeerd. Uitgebreide zoektochten over google leveren ook niks op. Het resultaat is dat ik nu print vanuit Virtual PC, waar ik me scheel aan erger. Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn trouwe brothertje aan de praat krijg? Evt. het maken van een eigen driver?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Als ik me niet vergis is de brother compatible met een HP LJ4 PCL, en kun je dus de HP driver gebruiken. Probeer die dus eerst eens, die zijn vast wel voor OSX te krijgen. Een eigen driver schrijven is niet heel erg makkelijk, en kan ik je dus ook niet echt aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die driver geprobeerd. Het resultaat was dat de printer continu lege pagina's bleeft uitspugen :) Geen succes dus, jammer genoeg..

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als ik het zo lees op deze site Brother support HL1230 is deze printer een zogenaamde Windows GUI printer.

Hier bij de drivers HL 1230 zie ik alleen windows versies.

Wat je kan doen is de printer op een windows pc aansluiten en je apple via netwerk die printer benaderen

Of een netwerk kaart / printerserver (extern) bij die brother steken.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• The Bad Seed
  • Laatst online: 16-02 16:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens linuxprinting.org is de HL-1230 driver - compatibel met de hl-1250 driver, en die is er ook voor MacOS X :)
http://www.linuxprinting....gi?recnum=Brother-HL-1230
http://www.linuxprinting.org/macosx/hl1250/

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 24 mei 2004 @ 12:23:
Als ik het zo lees op deze site Brother support HL1230 is deze printer een zogenaamde Windows GUI printer.
Wat betekent het dat het een windows GUI printer is? Kan hij dan alleen aangesproken worden vanuit een windows omgeving?

Verwijderd

Topicstarter
Duracell schreef op 24 mei 2004 @ 12:30:
Volgens linuxprinting.org is de HL-1230 driver - compatibel met de hl-1250 driver, en die is er ook voor MacOS X :)
http://www.linuxprinting....gi?recnum=Brother-HL-1230
http://www.linuxprinting.org/macosx/hl1250/
thnx voor de links, ik zal vanavond het e.e.a proberen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 13:02:
[...]

Wat betekent het dat het een windows GUI printer is? Kan hij dan alleen aangesproken worden vanuit een windows omgeving?
Ja, de printer besteed het denkwerk uit aan je Windows PC en Intel based CPU.

Dus share je printer op een windows pc en probeer vanuit je Apple te printen met een oudere HP PCL4 driver. (denk aan een laserjet 4 of 5), maakt niks uit aangezien de PCL taal backwards compatible is.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 24 mei 2004 @ 14:10:
[...]

Ja, de printer besteed het denkwerk uit aan je Windows PC en Intel based CPU.
Maar betekent bovenstaande dus dat er per definitie geen driver voor deze printer kan zijn onder os x dan wel linux?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 14:15 ]

• The Bad Seed
  • Laatst online: 16-02 16:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Maar betekent bovenstaande dus dat er per definitie geen driver voor deze printer kan zijn onder os x dan wel linux?
Kijk eens op de eerste link die ik gegeven heb, de printer "Works mostly" onder linux. Over MacOS X geef ik geen garantie, maar het is het proberen waard :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt! Eindelijk kan ik printen, en virtualPC eraf knallen. Ik heb de hl-1250 driver gebruikt. Bedankt voor de moeite!
Pagina: 1