[2k] 94 % Packet Loss ? [chello]

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 13:03

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
sinds paar dagen heb ik nogal last van packet loss. het begon met 70% werd de dagen daarna minder met 30 20% gister zat ik op 7 af en toe op 3, maar nu zit ik op 94 !!!!

ik heb geen spyware (gechecked met 8 verschillende progs waaronder search&destroy en adaware) en norton anti virus kan ook niets vinden qua virus.

deze windows draait nu vanaf begin dit jaar. ik heb chello gister al gebeld en ze konden niets vreemds zien aan mn modem, het signaal was niet optimaal maar er was niets mis mee (is altijd al zo geweest) ping is overal normaal. download ook, upload is veel te laag. moet 40 halen, zit tussen de 5 en 10kb. connections/min zit beneden de 100 :(

ik snap er werkelijk nix van?
mensen hier in de buurt hebben ook meer packet loss als normaal maar niet zo extreem veel....is de oplossing format c: ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tusk op 24-05-2004 11:15 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Format C: lijk me niet...

Misschien is je kabel is slechte staat?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Als mensen in de buurt er meer last van hebben dan normaal lijkt het me toch een technisch chello probleem, denk niet dat een format dus veel zal helpen, zeker ook omdat je alles netjes gescanned heb.

Toch maar es met chello bellen ;)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Tja maar chello leest het signaal tot de modem als "goed/redelijk".
Geloof mij, als ze dat zeggen is dat signaal goed. De verbinding tussen de modem em het platform is dus goed. Je kan chello bellen en na 2 uur antwoord krijgen dat die verbinding goed is, helaas helpt dit niet. Je zult dus toch in je eigen systeem moeten kijken, of vragen of ze je modem willen vervangen.
nogmaals:
Platform ------goed------> modem (kan fout zijn)--------> jouw systeem (kan fout zijn)

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer anders de splitter, tussen de buitenlijn en je modem, er tussen uit te halen. Dus dat je modem direct op de lijn zit, je hebt dan dus even geen telefoon [dúh]. Dat wil wel eens werken!

I'll make you an offer you can't refuse!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
Don van Boven schreef op 24 mei 2004 @ 12:25:
Probeer anders de splitter, tussen de buitenlijn en je modem, er tussen uit te halen. Dus dat je modem direct op de lijn zit, je hebt dan dus even geen telefoon [dúh]. Dat wil wel eens werken!
Met kabelinternet van Chello :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens iets als DUMeter geinstalleerd om te zien ofdat je niet toevallig heel veel verkeer veroorzaakt?

Ben je de enige PC die aangesloten is op je chello? Zo nee - zet de rest eens uit? Kan je je modem wel pingen zonder problemen? Naar welke sites heb je zoveel packetloss dan? :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32

DJ

De kabel vervangen tussen het kabel modem en je PC kan ook helpen. Let wel op: Bij mij (ook chello) heb ik een Terayon TeraPro modem en de kabel die tussen mijn PC (lees router) en het kabel modem zit is een Cross Cable. Ik neem aan dat dat bij de andere modem's ook zo is.

Een standaard CAT5 kabel kan dan dus niet werken.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Chello heeft altijd een hele lage connections/min en hoge ping. Maar jouw geval is wel extreem.
Met NetLimiter kan je zien welk programma hoeveel netwerkverkeer veroorzaakt. Dan kun je nog kijken in je msconfig/register/task manager of er vreemde programma's draaien.

offtopic:
Nog een aardigheidje van Netlimiter is dat je het netwerkverkeer kunt limiten daarmee kan je je snelheid omhoog trekken. (zoek maar eens op GoT)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Armageddon_2k schreef op 24 mei 2004 @ 11:40:
Tja maar chello leest het signaal tot de modem als "goed/redelijk".
Geloof mij, als ze dat zeggen is dat signaal goed. De verbinding tussen de modem em het platform is dus goed. Je kan chello bellen en na 2 uur antwoord krijgen dat die verbinding goed is, helaas helpt dit niet. Je zult dus toch in je eigen systeem moeten kijken, of vragen of ze je modem willen vervangen.
nogmaals:
Platform ------goed------> modem (kan fout zijn)--------> jouw systeem (kan fout zijn)
Maar chello zegt niet altijd de waarheid. Chello zal niet zo zeggen 1-2-3 van oohj, meneer u heeft gelijk, er is inderdaad een probleem aan onze kant. Nee, chello zal zeggen , meneer dat ligt aan u PC. U moet windows opnieuw installeren. Terwijl het de volgende dag weer gefixt is.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Termi schreef op 24 mei 2004 @ 15:08:
[...]

Maar chello zegt niet altijd de waarheid. Chello zal niet zo zeggen 1-2-3 van oohj, meneer u heeft gelijk, er is inderdaad een probleem aan onze kant. Nee, chello zal zeggen , meneer dat ligt aan u PC. U moet windows opnieuw installeren. Terwijl het de volgende dag weer gefixt is.
jah en chello gaat expres liegen, zodat iedereen 2 keer belt en dat ze het hele vrhaal nog een keer te horen krijgen. Als het probleem bij chello ligt zeggen ze dat echt wel.
En als je modem brak is dan kan dat de ene op andere dag wisselen.
(Ik heb nog noooooooooit problemen gehad met chello en ken hun systeem voldoende om te weten dat 90% van het GEZEIK bullshit is)

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Armageddon_2k schreef op 24 mei 2004 @ 15:58:
[...]

jah en chello gaat expres liegen, zodat iedereen 2 keer belt en dat ze het hele vrhaal nog een keer te horen krijgen. Als het probleem bij chello ligt zeggen ze dat echt wel.
En als je modem brak is dan kan dat de ene op andere dag wisselen.
(Ik heb nog noooooooooit problemen gehad met chello en ken hun systeem voldoende om te weten dat 90% van het GEZEIK bullshit is)
offtopic:
Goh, laat ik nou 90% van dat gezeik kunnen bevestigen(2* geen monteur, spookrekeningen, account werkte niet, mail was pleite, mac-adres invullen was niet mogelijk, factuur online werkt niet, )

Maaaaar, ik heb wel gemerkt dat als er een probleem is met het netwerk, dat ze dat gewoon zeggen.

Ik zou wel even heel goed nazoeken of het probleem bij je eigen hardware/software ligt.
Als je ze namelijk langs laat komen en er is niks aan de hand factureren ze je de voorrijkosten.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 13:03

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ik heb du meter er al langer opstaan en er is geen traffic verder.

ik meet deze PL met Teamspeak, waar ik normaal altijd 0,x heb. ook moet ik bij alle sites meerdere keren op een link klikken voordat er wat gebeurd, in ASE heb ik ook veel minder servers, bij veel krijg ik gewoon 9999.

ik heb geen crosscable tussen mijn modem zitten, heb een jaar geleden de kabel vervangen (pc op andere plek) en zit nu met een normale kabel van 3 meter, nog nooit problemen mee gehad, ik ff proberen mijn LAN party UTP erin te duwen. ik heb trouwens ook een terayon modem.

betreft netlimiter, ken het progje, toen ik net windows erop had gezet wilde ik dit instaleren maar ik kreeg BSOD met opstarten, na unistall van dit progje niet meer. ik zou nog eens een poging kunnen wagen.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1