Toon posts:

[WinXP] offline folders afdwingen bij trage VPN *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: een gebruiker van mij heeft een laptop met winXP. Hij heeft offline folders geactiveerd zo dat hij ook zonder netwerk aan zijn bestanden werken kan. Alles gaat prima, tot het moment dat hij op een ander vestiging komt. Omdat we een VPN hebben over ADSL met een snelheid van 1024/512 gaat zijn laptop dan verbinding maken met de server op de hoofdvestiging waardoor alles natuurlijk traag wordt. Ik heb al waardes ingesteld voor GoOfflineOnSlowLink (2048), policy op 2048 gezet etc, maar nog blijft de laptop online.

Het is de technisch directeur van ons bedrijf, dus ik moet nou heel snel met een oplossing komen.

Ik hoop dat iemand mij hier verder helpen kan. Alvast bedankt 8)7

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 14:46
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:09:
Ik heb het volgende probleem: een gebruiker van mij heeft een laptop met winXP. Hij heeft offline folders geactiveerd zo dat hij ook zonder netwerk aan zijn bestanden werken kan. Alles gaat prima, tot het moment dat hij op een ander vestiging komt. Omdat we een VPN hebben over ADSL met een snelheid van 1024/512 gaat zijn laptop dan verbinding maken met de server op de hoofdvestiging waardoor alles natuurlijk traag wordt. Ik heb al waardes ingesteld voor GoOfflineOnSlowLink (2048), policy op 2048 gezet etc, maar nog blijft de laptop online.

Het is de technisch directeur van ons bedrijf, dus ik moet nou heel snel met een oplossing komen.

Ik hoop dat iemand mij hier verder helpen kan. Alvast bedankt 8)7
Kan je aan de server kant de vpn niet dicht knijpen.
En zoiets doe je natuurlijk nooit aan de client kant

Wat voor server is het ?
OS, firewall/proxy, vpn config in grote lijnen

[ Voor 4% gewijzigd door Weezer-DC op 24-05-2004 11:18 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT :Y)

Een antwoord heb ik niet zo uit m'n hoofd, maar ik pas je topictitel iets aan, 'offline gaan' --> '[WinXP] offline folders afdwingen bij trage VPN' zodat mensen eerder je topic zien staan en het duidelijker is wat er wordt gevraagd. Check WOS Policy even voor meer hierover als je je directeur tevreden hebt gesteld. Dat is beter voor je salaris dan andersom :+
Weezer-DC schreef op 24 mei 2004 @ 11:16:
Kan je aan de server kant de vpn niet dicht knijpen.
En zoiets doe je natuurlijk nooit aan de client kant
Aangezien het in een policy is te zetten is dat +- de serverkant :)

Maar die setting gaat dus niet op offline bij een langzame verbinding:
Note that this policy is applicable after you are already offline. It does not force Offline Files offline whenever a slow link is detected.
Maar je zou dus kunnen kijken of de beta van XPSP2 helpt. Oeh en volgens die link moet het op 1 staan, niet 2048 maar dat is dus misschien een versieprobleem waar je even naar wilt kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2004 12:08 . Reden: SP2 URL ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)