Ik heb sinds een paar dagen de Pundit-R barebone waar een onboard 3C920B-EMB-WNM netwerk interface in zit. Het ding zou ondersteund moeten worden door de 3C59X van de 2.6 kernelserie. Mooi niet dus. Het ding is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en ik heb tijdelijk m'n toevlucht tot een 8139 kaartje genomen.
In 3c59x.c is te zien dat de 3C920B-EMB-WNM daar wordt aangeduid met device ID 9210, terwijl de chip op mijn bord device ID 9202 draagt. Even de 9210 in 9202 veranderen hielp deels: ik kon de driver laden en ifconfig gebruiken, maar hij stuurt niks over het netwerk.
Aangezien de Pundit, en dus ook de nieuwe Pundit-R, een populaire barebone is denk ik dat er veel mensen met dit probleem moeten zijn. Zijn er nog ideeen om dit op te lossen?
Tot slot: waarom is 3com toch altijd zo'n gezeik met Linux?
In 3c59x.c is te zien dat de 3C920B-EMB-WNM daar wordt aangeduid met device ID 9210, terwijl de chip op mijn bord device ID 9202 draagt. Even de 9210 in 9202 veranderen hielp deels: ik kon de driver laden en ifconfig gebruiken, maar hij stuurt niks over het netwerk.
Aangezien de Pundit, en dus ook de nieuwe Pundit-R, een populaire barebone is denk ik dat er veel mensen met dit probleem moeten zijn. Zijn er nog ideeen om dit op te lossen?
Tot slot: waarom is 3com toch altijd zo'n gezeik met Linux?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein