Toon posts:

[VBA] Variabele formuliernaam en subformuliernaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In VBA ben ik een functie aan het maken.
Aan deze functie worden parameters meegegeven, zoals de naam van het formulier. Dit omdat ik in meerdere formulieren de code aanroep. En moeten op dit formulier weer waardes in tekstvelden teruggeplaatst worden.
Aangezien er op mijn formulier ook weer een subformulier zit, wil ik de naam van het subformulier ook meegeven.
Dit is wat ik tot nu toe heb:
code:
1
Forms![INKOMENDE REPSCHERM](frmSubform)!Garantie.Value = False

frmName is nou het subformulier wat op het scherm "INKOMENDE REPSCHERM" staat. Nu moet "INKOMENDE REPSCHERM" dus variabel worden.

Dus dat het zoiets wordt als hieronder
code:
1
2
3
4
frmMainform = "INKOMENDE REPSCHERM"
frmSubform = "SUB INKOMENDE REPSCHERM"

Forms(frmMainform)!(frmSubform)!Garantie.Value = False

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
OKE ik ben eruit!! Heb echt enorm lang zitten zoeken voordat ik deze thread aanmaakte. Toch nog maar ff verder gaan zoeken omdat ik dan ook de oplossing wil weten ;)

Dit is een manier om het voor mekaar te krijgen:
code:
1
2
3
frmMainform = "INKOMENDE REPSCHERM"
frmSubform = "SUB INKOMENDE REPSCHERM"
Forms(frmMainform).Form(frmSubform)!Garantie.Value = False

Irri syntaxfoutje :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik trouwens wel nog een andere vraag. Kan hem misschien maar beter hier stellen omdat iemand het mij zo kan vertellen.

De vraag luidt:
Kan je in VBA controleren of een bepaalde tabel, query of formulier bestaat?
Ik wil namelijk een query verwijderen, maar soms is deze niet aangemaakt. Als ik dan in mijn VBA code vertel dat ie um moet verwijderen dan krijg ik de melding dat die query helemaal niet bestaat.

Ik had al gekeken naar IsObject() maar naar mijn idee gaf die niet de juiste oplossing.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is Google al eens in je opgekomen? *click*

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Ik denk dat je beter niet de namen kan doorgeven maar het object zelf. ( Dus iets van frm As FormWithSubForm of zoiets ).

Om het nog mooier te doen definieer je eerst een interface en laat je alle formulieren die interface implementeren. Je kunt dan je formulier als Form as IFormWithSubForm doorgeven. Scheelt weer de dynamic binding. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 24 mei 2004 @ 12:16:
Is Google al eens in je opgekomen? *click*
Kwist niet zeker of dat wel objecten waren enzo. Khad namelijk al veel in de help gezocht maar zag dara verder helemaal niet over staan. Maar hiermee ben ik wel verder gekomen, ofwel het is gelukt ;) Thanks!

Ennuh Farlane, dat ging met net ff te ver hoe dat zou moeten :) Maargoed dat maakt niet uit, toch bedankt voor de moeite :7

Verwijderd

Kijk eens op de volgende site

http://houdt.got.spamvrij.nl

Erg goede forum.

modbreak: :Z

[ Voor 38% gewijzigd door curry684 op 25-05-2004 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 14:47:
Kijk eens op de volgende site

http://houdt.got.spamvrij.nl

Erg goede forum.
Altijd handig om goede forums achter de hand te hebben >:)

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 25-05-2004 10:33 ]

Pagina: 1