[Exchange 2003] U bent niet gemachtigd om u aan te melden

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit hier 's ochtends mijn mail te lezen, niets aan het handje. Ik sluit Outlook (XP) weer af. Komt er later iemand langs met de vraag of ik een bepaald mailtje nog een keer uit kan printen, dus ik start Outlook opnieuw op, krijg ik de melding 'Kan Microsoft Outlook niet starten. U bent niet gemachtig om u aan te melden.'

Dus ik ja hoor... :? Mijn Outlook profiel weggegooid, opnieuw aangemaakt, ziet de Exchange 2003 server zonder problemen en herkent ook mijn gebruiker. Maar, de fout blijft. Vervolgens in de AD gekeken, Mailbox rights... Alles staat goed: Self heeft Full Mailbox Access. Voor de zekerheid ook maar even de gebruiker zelf toegevoegd, maar niets lijkt te helpen.

Nou heb ik hiervoor nog wel via de C$ share toegang gehad tot de Exchange server, en daarbij dus als Administrator ingelogd (via het aanmeldvenster wat je krijgt bij het benaderen van die share). Dat is het enige wat ik kan bedenken dat moeilijk zou kunnen doen, maar de Administrator heeft ook alle rechten op mijn mailbox, dus of dat het is...

Het gaat hier verder om een Windows XP Pro client, met Office XP in een Windows 2003 domein met een Exchange 2003 server. Het is recentelijk gemigreerd van een NT4 domein met een Exchange 5.5 server. Als iemand ideeën heeft, dan hoor ik het graag! :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23
En heb je opnieuw opgestart dan? Want hoewel logon credentials vreemd klinken zijn er situaties waarbij je maar één set kunt gebruiken bij het (meerdere keren) aanmelden op één en dezelfde server.

• Victor
  • Niet online
Ik heb al gereboot, maar nou ik er aan denk, volgens mij heb ik een vinkje gezet bij wachtwoord onthouden. Wellicht dat dit een sessie openhoudt?

• Dennis
  • Laatst online: 13:23
Als je geen shares geopend hebt wordt er geen sessie opengehouden bij mijn weten.

• Victor
  • Niet online
Ik heb het net ff gecheckt in Computerbeheer, geen sessies. Maar wat is het dan wel? :?

Ik sta iig voor een raadsel..

• blackd
  • Niet online
En wat zegt 'net use'?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Victor
  • Niet online
Net use zegt niet veel aangezien ik er geen mapping van heb gemaakt. Ik krijg dus alleen de stations te zien die ik moet hebben.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Is jou account niet locked out en zit je met Cached Credentials op je domain in te loggen...(ofwel gewoon lokaal te werken)

• Victor
  • Niet online
M'n account is niet gelocked, en mijn inlogscript dat alle mappings aanmaakt wordt ook gewoon uitgevoerd. Bovendien zou ik gevraagd worden in te loggen als ik naar een netwerkshare zou gaan als ik niet op het domein was ingelogd. Dit is niet het geval.

'Niet gemachtigd zijn' me aan te melden op de Exchange server is het enige probleem wat ik heb, verder werkt alles naar behoren.

Verwijderd

Ontkoppel je mailbox van je account. doe een mailbox cleanup zodat je mailbox aangegeven wordt als deleted. en koppel hem dan opnieuw aan je account.

Let hier wel bij op dat je de mailbox deletion period op meer dan 1 dag hebt staan anders ben je je mailbox kwijt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

King_Louie schreef op 24 mei 2004 @ 10:59:
M'n account is niet gelocked, en mijn inlogscript dat alle mappings aanmaakt wordt ook gewoon uitgevoerd. Bovendien zou ik gevraagd worden in te loggen als ik naar een netwerkshare zou gaan als ik niet op het domein was ingelogd. Dit is niet het geval.

'Niet gemachtigd zijn' me aan te melden op de Exchange server is het enige probleem wat ik heb, verder werkt alles naar behoren.
Heb je je eigen account misschien lid gemaakt van de Exchange Administrators groep? Deze groep heeft namelijk een explicite deny op alle mailboxen overgeërfd van het organisatie object.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:05:
Ontkoppel je mailbox van je account. doe een mailbox cleanup zodat je mailbox aangegeven wordt als deleted. en koppel hem dan opnieuw aan je account.

Let hier wel bij op dat je de mailbox deletion period op meer dan 1 dag hebt staan anders ben je je mailbox kwijt.
Ik had voor je reactie al wat geprobeerd, nl. mijn complete mailbox wegflikkeren. Ik kon er nl. nog gewoon in met Outlook WebAccess, even gekeken of er nog wat belangrijks in stond, wat niet het geval was, dus 'Delete mailbox' gedaan. Nieuwe mailbox aangemaakt, maar het probleem blijft bestaan. Nu zit ik alleen met 2 mailboxen met dezelfde naam... :X
Brahiewahiewa schreef op 24 mei 2004 @ 12:33:
[...]

Heb je je eigen account misschien lid gemaakt van de Exchange Administrators groep? Deze groep heeft namelijk een explicite deny op alle mailboxen overgeërfd van het organisatie object.
Nope. Het vreemde is is dat geeneen gebruiker erin kan, zelfs de administrator niet. Terwijl het via Outlook WebAccess wel gaat. :?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Om van die 2 mailboxen af te komen, effe de oude purgen (althans, zo is het is e2k).

Verder neigen mijn gedachten meer naar Outlook 2003 dan naar Exchange, gezien je er met OWA wel in kan (of je allowed protocols staan niet goed, maar kleine kans)

[ Voor 50% gewijzigd door Taigu op 24-05-2004 20:27 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Victor
  • Niet online
Kon dat maar, die Action is 'greyed-out'. Heel erg verwarrend voor zo'n Exchange n00b als ik. Probeer de situatie hier thuis op m'n eigen server te reproduceren, maar hier werkt het wel...

Ik gebruik Outlook XP, en het vreemde is is dat het naar mijn weten heeft plaatsgevonden zonder dat er ook maar iets gewijzigd is. Of iemand anders heeft lopen klooien. :X

[ Voor 36% gewijzigd door Victor op 24-05-2004 20:31 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het lijkt mij meer iets met RPC te maken te hebben.
Als je je password verandert lukt het dan wel?
Hoevaak wordt de AD gerepliceerd?

• Victor
  • Niet online
Kabouterplop01 schreef op 25 mei 2004 @ 01:19:
Het lijkt mij meer iets met RPC te maken te hebben.
Als je je password verandert lukt het dan wel?
Hoevaak wordt de AD gerepliceerd?
Na het wijzigen van m'n wachtwoord kan ik er nog steeds niet in. Hoe vaak de AD wordt gerepliceerd zou ik niet weten, kan ik dat niet ergens onder Sites and Services zien? Wat mij juist verbaast is dat ik er via WebAccess wel in kan.

offtopic:
Ik kon inmiddels die oude mailbox purgen, misschien een cooldown periode ofzo? :?

Edit:
Woei! Ingeving! Misschien dat het komt doordat een of andere lolbroek mijn machtiging op m'n Outlook mappen heeft zitten wijzigen. (Dat redacteur gebeuren e.d.) Eens kijken of ik daar wat in kan vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Victor op 25-05-2004 09:25 ]

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Hmmm ja Logisch...
Kun je kijken in AD users and computers bij de properties van jezelf in Exchange features...
OWA enabled....
pop3 enabled...
IMAPI enabled...

en in de system manager van Exchange zelf. onder tabje default SMTP server>>>access.

En in Outlook, Extra, opties, e-mailinstellingen, accounts, instellingen van de exchange server,geavanceerd, netwerkbeveiliging bij aanmelden en informatie coderen...

• Victor
  • Niet online
Kabouterplop01 schreef op 25 mei 2004 @ 10:43:
Hmmm ja Logisch...
Kun je kijken in AD users and computers bij de properties van jezelf in Exchange features...
OWA enabled....
pop3 enabled...
IMAPI enabled...

en in de system manager van Exchange zelf. onder tabje default SMTP server>>>access.

En in Outlook, Extra, opties, e-mailinstellingen, accounts, instellingen van de exchange server,geavanceerd, netwerkbeveiliging bij aanmelden en informatie coderen...
Check, ben dit zelf alles al tig keer nagelopen, daarom begrijp ik er ook geen snars meer van, alles staat exact hetzelfde als bij andere gebruikers. Maar je kunt alleen bij mijn mailbox, zelfs nadat ik een nieuw heb aangemaakt, er niet in via Outlook. Schiet mij maar lek. :/

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Probeer anders eens of je met telnet <serveradres> 135 wel een sessie krijgt. Als die poort geblockeerd is krijg je ook autorizatie problemen.

• Victor
  • Niet online
Jep, werkt. Het is ook gewoon binnen het LAN hier, dus er zit niets dicht aan poorten. Het stomme is ook, is dat het van het ene op het andere moment gebeurde, waarin er (iig niet door mij) niets is aangepast.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ff gegoogled, heb je niks in de policies veranderd?

• Victor
  • Niet online
Die Google resultaten gaan allemaal over OWA, en dat werkt juist wel. Verder is er naar mijn weten niets veranderd in de policies. Maar zoals ik eerder al zei kan zelfs de Administrator account er niet in via Outlook, en die is vrij van policies.

Verwijderd

check met:

<command prompt> typ: net share
kijk of de ipc$ nog wel geshared is. na het sluiten van outlook XP (en daarvoor)

• Victor
  • Niet online
Is aanwezig en blijft ook aanwezig na de foutmelding. Dit is een tikke vreemd. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Victor op 25-05-2004 14:19 ]

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

• Victor
  • Niet online
Het probleem doet zich op alle machines hier voor, maar alleen bij mijn mailbox. Denk dus niet dat het op de machine fout zit.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

King_Louie schreef op 25 mei 2004 @ 15:46:
Het probleem doet zich op alle machines hier voor, maar alleen bij mijn mailbox. Denk dus niet dat het op de machine fout zit.
lijkt een beetje op een probleem dat wij tegenkwamen.
De echte oplossing hebben we niet gevonden maar als workaround zowel mail als Ad account gewist en opnieuw aangemaakt.. probleem verdwenen.. oorzaak nog steeds onbekend..
( wel was er aan het betreffende account diverse malen gewerkt, met name de schrijfwijze van de naam ( y en ij) gebeuren en daar is blijkbaar iets blijven hangen en mis gegaan)

Copyright and left by SED...

• Victor
  • Niet online
Dat is nou juist het vreemde, het deed zich van het ene op het andere moment voor. Maar ik zal het morgen eens proberen. :)

Verwijderd

Is hier al een oplossing voor ? zit hier met hetzelfde probleem op 1 client , werk hier met win2kserver met backoffice en exchange...

NEED HELP :D

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
Wat wil je dat we nu doen, met de informatie die jij ons geeft?

Wat voor een OS, welke versie van Outlook, welke service packs?

Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem op te lossen bv wat als je het op een andere machine probeert, werkt het dan wel voor de gebruiker?

Verwijderd

je kan wel merken wat voor ochtendrakkers hier zitten he :D

mijn vraag was eigenlijk WAS VOOR HET PROBLEEM VAN KING LOUIE al een oplossing ??

Verwijderd

Noueh, ik ben 't met 'm eens; je mag een eigen topic openen volgens onze regels.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.