Ik zit hier 's ochtends mijn mail te lezen, niets aan het handje. Ik sluit Outlook (XP) weer af. Komt er later iemand langs met de vraag of ik een bepaald mailtje nog een keer uit kan printen, dus ik start Outlook opnieuw op, krijg ik de melding 'Kan Microsoft Outlook niet starten. U bent niet gemachtig om u aan te melden.'
Dus ik ja hoor...
Mijn Outlook profiel weggegooid, opnieuw aangemaakt, ziet de Exchange 2003 server zonder problemen en herkent ook mijn gebruiker. Maar, de fout blijft. Vervolgens in de AD gekeken, Mailbox rights... Alles staat goed: Self heeft Full Mailbox Access. Voor de zekerheid ook maar even de gebruiker zelf toegevoegd, maar niets lijkt te helpen.
Nou heb ik hiervoor nog wel via de C$ share toegang gehad tot de Exchange server, en daarbij dus als Administrator ingelogd (via het aanmeldvenster wat je krijgt bij het benaderen van die share). Dat is het enige wat ik kan bedenken dat moeilijk zou kunnen doen, maar de Administrator heeft ook alle rechten op mijn mailbox, dus of dat het is...
Het gaat hier verder om een Windows XP Pro client, met Office XP in een Windows 2003 domein met een Exchange 2003 server. Het is recentelijk gemigreerd van een NT4 domein met een Exchange 5.5 server. Als iemand ideeën heeft, dan hoor ik het graag!
Dus ik ja hoor...
Nou heb ik hiervoor nog wel via de C$ share toegang gehad tot de Exchange server, en daarbij dus als Administrator ingelogd (via het aanmeldvenster wat je krijgt bij het benaderen van die share). Dat is het enige wat ik kan bedenken dat moeilijk zou kunnen doen, maar de Administrator heeft ook alle rechten op mijn mailbox, dus of dat het is...
Het gaat hier verder om een Windows XP Pro client, met Office XP in een Windows 2003 domein met een Exchange 2003 server. Het is recentelijk gemigreerd van een NT4 domein met een Exchange 5.5 server. Als iemand ideeën heeft, dan hoor ik het graag!