Toon posts:

Letter --> A4 via W2k Server UK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem doet zich voor:

Win2k domain met een Nashuatec DSm615 printer. Laatste driver gedownload en geinstalleerd volgens Nashuatec, deze verder ingesteld op A4 als letter wordt verstuurd dan moet hij aangepast worden naar A4. Dit gaat goed op de Server.

De clients krijgen met Con2Prt de default printer toegewezen maar papierformaat staat op Letter. Printer zelf nagekeken ook deze staat op A4 (alle 2 de lades)

De Werkstations OS zijn NL de printerdrivers zijn eveneens NL alleen de server OS is engels.

Om het probleem op te lossen zou ik elk werkstation af moeten gaan om de papier instellingen op A4 te zetten. (geen leuke optie bij ong. 1200) werkstations.

Weet iemand hier een oplossing voor (Nashuatec heeft geen oplossing, wijst het af richting M$)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem verholpen, Server stond op Engelse standaarden ingesteld.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Sorry voor deze megakick, maar ik had hetzelfde probleem en heb nog een andere oplossing gevonden die ik met de wereld wil delen:

We hadden alle papierinstellingen op alle mogelijke plaatsen (dachten we) al aangepast van Letter naar A4, ook bovenstaande oplossing (local settings) aangepast, geklooid met profielen (mandatory of niet, laten opslaan of niet, enz. enz.). Niets werkte, tot we een tip van een collega kregen die een tijd bij OKI gewerkt heeft en daar hetzelfde probleem heeft moeten oplossen:

Open op de printserver de eigenschappen van de printer;
Ga naar het tabblad Advanced;
Kies Printing Defaults, dan Advanced;
Pas daar de instelling aan naar A4 en sluit alles weer. Dit is een instelling die blijkbaar bijna nergens gedocumenteerd is, maar die in dit geval dus wel de boosdoener was.

Twee mandagen mee bezig geweest (zoeken op internet, dingen uitproberen, enz enz) en niet gevonden, tot nu toe...

Nomen nescio