[w2kServer] Server boot niet meer van SCSI Disk

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Probleem: Mijn server boot niet meer van scsci disk. Wel van floppy.

Oorzaak: Vermoedelijk de mirror. Het was een dynamische disk met een raid-0 mirror. De boot partitie was te klein. Is vergroot naar 8 Gb. Mirror opnieuw aangemaakt en nu wil ie alleen van diskette booten. Oftewel hij kan de bootsector op de scsi(0) niet lezen.

Geprobeerd:
1. De recovery console. Lukt niet. Tijdens het kiezen van de repair optie geeft setup aan dat er geen harddisk in mijn systeem zit :?
2. Te booten van de mirror. Lukt ook niet. (Eigenlijk wel logisch)
3. De MS Kb: http://support.microsoft....us;113977&Product=win2000
Zo heb ik hem weer aan het booten gekregen maar nog niet van harddisk.

Is er een andere manier om een fixmbr uit te voeren? Ik weet dat fdisk /mbr het zelfde is maar is er een fdisk voor w2k? En hoe dan? Vanaf diskette?

Een bijkomend probleem is dat een oude partitie nog steeds gemarkeerd staat als SYSTEM terwijl er niks op staat. Ik kan deze dan ook niet verwijderen vanuit diskmanagement. Dit heeft uiteraard ook met de mirror te maken maar volgens mij ook met het feit dat ik niet boot vanuit de SCSI(0) disk.

Nog ff wat specs:
W2K Server SP4
SBS server installed
Compaq ML370 server
3x scsi Harddisk 9(boot), 18(mirror) en 34 Gb (data)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Vanuit de recovery console gaat waarsch. niet i.v.m. ontbrekende drivers.

Je zou een eigen installatieschijf kunnen maken met de juiste drivers, mogelijkerwijs dat het dan wel werkt?

Een andere optie is bv. opstarten vanaf een knoppix CD-rom (mits die je schijven wel ondersteund) en daar de bootsector repareren..

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Je bedoelt de scsi drivers waar w2k om vraagt tijdens de installatie....die zitten dus vermoedelijk standaard niet in w2k.

Hmmm...tis een idee...zal eens opzoek gaan naar een installatie cd voor w2k met de goede drivers...of heb jij toevallig enig idee hoe ik die in elkaar zet?

Verwijderd

MrDry schreef op 24 mei 2004 @ 10:15:
Je bedoelt de scsi drivers waar w2k om vraagt tijdens de installatie....die zitten dus vermoedelijk standaard niet in w2k.
Die bedoel ik inderdaad.. ik weet niet of de recovery console daar dan gebruik van zal maken, maar het is een poging waard leek mij..
Hmmm...tis een idee...zal eens opzoek gaan naar een installatie cd voor w2k met de goede drivers...of heb jij toevallig enig idee hoe ik die in elkaar zet?
Niet zo uit m'n hoofd, maar misschien dat je in dit topic wat info kunt vinden.. gaat dan wel over windows XP pro, maar zal niet zo veel schelen met 2000.

[rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Is er geen andere manier om bij de recovery console te komen?

Op F6 drukken tijdens het booten geeft mij de mogelijkheid om smart array drivers te laden van compaq....valt alleen niet mee om uit te vinden welke drivers ik dan nodig zou hebben. Er zijn wel heel veel scsi drivers geladen op de server....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

welke smart array controller zit erin? de 5000 serie wordt namelijk niet herkend door de setup van Windows 2000. Deze zul je inderdaad op diskette moeten zetten en laden met F6 tijdens het setup proces. (probleem heb ik hier met HP Proliant ML530 ook gehad). Je zou ook de recovery console van Windows 2003 kunnen proberen hier zitten veel meer drivers standaard in namelijk.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ben nu bezig met het downen van een bootable cd met de recovery console van XP.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke controller er exact in zit. Zit gewoon onboard geloof ik. Is een smart array 2 controller maar welke exact kan ik nergens terugvinden. Ook de smartstart cd is te algemeen. Dus als iemand het weet...graag!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

dat ligt toch echt aan het Type ML370 dat je hebt. Je hebt namelijk ML370G1, G2 en G3. en bij www.hp.com kun je alles vinden. Dus ook de drivers

[ Voor 34% gewijzigd door mutsje op 24-05-2004 15:04 ]

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Heb al op de site van HP gekeken. Vond de site van compaq stukken beter.
Het is een G1 (eerste generatie)....

Met de xp recovery console wel kunnen booten....maar nu komt het rare. Hij ziet alleen mijn 2e harddisk. Noemt drive G: drive C: (bootdisk) en dat klopt ook weer met wat ik in diskmanagement zie.

Dus op een of andere manier is de drive array in de war en probeert ie van de verkeerde schijf te booten. Lekker....dus maar weer op zoek naar een oplossign

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Subtiel schopje....

Ik zou nog steeds graag weten of iemand weet hoe je de bootvolgorde op een compaq ML370 G1 server insteld..... (nee niet in de bios...tis geen pc....)

Verwijderd

MrDry schreef op 25 mei 2004 @ 23:27:
Subtiel schopje....

Ik zou nog steeds graag weten of iemand weet hoe je de bootvolgorde op een compaq ML370 G1 server insteld..... (nee niet in de bios...tis geen pc....)
Gewoon door de juiste partitie als bootable of active te markeren?

Wat jij wilt zou nooit in het bios oid te vinden zijn, daar zou je alleen kunnen kiezen tussen het boot-systeem (FDD, ATA, SCSI), niet tussen specifieke partities.

Overigens is raid-0 geen mirror, maar een stripe.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MrDry schreef op 25 mei 2004 @ 23:27:
Werken die ML370's niet met een RCU (onder drivers bij Compaq.com / hp.com en dan Resource Config Utility) - daarmee booten en dan kan je toch het boot device instellen?
Pagina: 1