Toon posts:

[XP] Wanneer ik de pc uitschakel reboot hij ipv uitgaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de computer wil uitschakelen heb ik regelmatig dat hij niet uitgaat maar gaat rebooten, terwijl ik toch duidelijk op Shut Down druk (zo eens in de 7 keer).
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Ik heb een AMD 2200XP, 1280mb RAM, 2x 200gb western digital hdds, GF3 Ti200 en draai Windows XP SP1 (met alle recentes updates) , verder heb ik ook nog Norton Antivirus 2004 draaien.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Kan dit komen door een conflict tussen soft- en hardware?
Dit is echt super irritant wanneer je je pc afsluit en er bij wegloopt en een halve dag later terug komt en blijkt dat hij niet uitgegaan is maar gereboot heeft :?

Alle tips zijn van harte welkom! _/-\o_

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Check Windows Operated Systems - FAQ

Is dus niet alleen een link naar de faq maar naar de (mogelijke) oplossingen

[ Voor 43% gewijzigd door thejoker80 op 24-05-2004 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik doorgelezen en geprobeerd maar geen van alle opties werkt daarvan ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:26 ]

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

Verwijderd

heb je al adaware gedraaid?

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad.

Ten eerste is het belangrijk dat je systeem op een geaard stopcontact is aangesloten. Is dat niet het geval, dan zijn reboots een waarschijnlijk gevolg.

Geaard of niet, het helpt om in je bios alle onder power management alle wake-up events uit te zetten. Dus wake up on Lan, PME, enz.

Bovenstaande heeft mijn reboot probleem 100% opgelost.

Succes!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je zou neerzetten wat je zo al geprobeerd hebt, zou het voor ons een stuk makkelijker zijn om de juiste oplossing te vermelden. Anders wordt het topic zo chaotisch

Verwijderd

Dat komt ook vaak voor bij verkeerde drivers.
Ik heb al bij een paar pc's gehad dat dit veroorzaakt werd door een modem driver.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:35:
heb je 'reboot by crash' al eens uitgezet? Doe eens! gewoon om te zien of de oorzaak een crash is van een of andere applicatie tijdens het aflsuiten. (vermoedelijk de virusscanner zou ik denken)
Bedankt voor de tip ik het eens bekijken, ook gelijk ff in mn services doorkijken of daar foutmeldingen staan
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:39:
heb je al adaware gedraaid?
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd, goeie tip ik zou het zometeen direct eens draaien.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:51:
Dat komt ook vaak voor bij verkeerde drivers.
Ik heb al bij een paar pc's gehad dat dit veroorzaakt werd door een modem driver.
Ik heb geen modem in mijn pc zitten, wel 2 netwerkkaarten, 1 verbonden met de ehternet adsl modem en de ander aan mijn lokale netwerk, kunnen deze ook dit veroorzaken?

Verwijderd

Zet eerst die Reboot-by-Crash maar es uit, waarschijnlijk stopt je computer dan met een blauw scherm met een foutmelding..

Schrijf deze foutmelding iig deels op en aan de hand daarvan kunnen we je probleem beter vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:13:
Zet eerst die Reboot-by-Crash maar es uit, waarschijnlijk stopt je computer dan met een blauw scherm met een foutmelding..

Schrijf deze foutmelding iig deels op en aan de hand daarvan kunnen we je probleem beter vinden..
zal ik doen, nu hopen dat ik niet al te vaak hoef te rebooten voordat hij die melding gaat geven :P

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:30 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Ik heb ooit een gelijkaardig probleem gehad. En toen was het een driver probleem. Toen ik die geupdate had, dan was het probleem opgelost.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:30 ]

Pagina: 1