Wat is simpelweg de beste gamepad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 09:09

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik heb al wat goedkoope PC gamepads gehad allemaal tot 20 euro. Nu wil ik toch echt een goede PC gamepad gaan kopen. Prijs mag tot 45 euro. Wat ik er van verlang is dat hij wel enige tijd meegaat. En graag ook een lekkere greep en een “sterk” uiterlijk. Niet dat alcheapo platic  . Ook wil ik graag dat er naast een d-pad, (zeer) goede pookjes op zitten (beetje PS2 achtig) Zodat er ook goed race games mee kunnen worden gespeelt.

Hij moet op USB en als het kan ook zonder zo een gamepoort/usb Coverter. Ik heb zelf namelijk ook geen gamepoort op me PCtje. Er hoeven geen tril functies,force feedback etc op te zitten.

Met andere woorden ik zoek de perfecte gamepad. Nou ben ik her en der al wat leuke tegengekomen. Er was 1 gamepad die ik al bijna
had gekocht. Deze was van logitech en leek echt exact op een PS2 controller helaas bleek ook dat deze gamepad enkele weken de kalibigratie niet meer te kloppen waardoor de gamepad flipte. Dus graag hoor ik ook jullie ervaringen van de gamepad.

Alvast bedankt en ik hoor het graag,

Groet

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Welkom op GoT.
Je hoeft hier niet te groeten, dit doe je al door een bericht te posten (je naam staat er toch bij immers?).
Wat die gamepad betreft, tja, ik denk toch dat het persoonlijk is.
Ik heb zelf goede ervaringen met de Logitech Rumblepad Vibration, maar ik gebruik ook niet echt vaak een gamepad. De meeste games die ik speel, zijn goed te doen op het keyboard.
Er zullen vast wel betere zijn, maar deze lag lekker in de hand.
Zeker met het budget dat je aangeeft, denk ik dat je niet het beste van het beste moet verwachten.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Niets is perfect, maar ik vind dat de Logitech Wingman Cordless er erg dicht bij komt :)
2 pookjes, 4 triggers, 6 duimknoppen, een D-pad, throttleslider en een startknopje :)
voelt erg stevig aan, weegt wel wat vanwege de 4 batterijen en de relatief grote rumblemotoren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ik zal de gamepad vans logitech dan nog eens goed bekijken. Maar bedankt voor je vriendelijke welkom :-) Alleen zit ik hier nu toch al enige tijd maar ik ben een lezer :) Alles wat ik wil vragen is wel te vinden (behalve dus dit :-) )

Maar ik ga dus weer eens logitech lastig vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ikzelf heb twee PS2 joypads met een Super Dual Box (te koop bij bijv. lik-sang.com). Ik vind het fijne controllers, en die Super Dual Box doet het goed. (Met een joypad zeker, met twee joypads blijkt de software buggy.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Kan je geen adapter halen om bijvoorbeeld een PS2 of Xbox gamepad op de PC aan te sluiten?

Deze zijn rond de 10 euri, en een XBOX pad is 35 euri.

Kijk ff op http://www.lik-sang.com/i...gory=55&products_id=2701&

misschien verkopen ze dit wel bij een MediaMarkt of bij het "PC zaakje op de hoek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

weeraanmelden schreef op 24 mei 2004 @ 09:59:
Kan je geen adapter halen om bijvoorbeeld een PS2 of Xbox gamepad op de PC aan te sluiten?

Deze zijn rond de 10 euri, en een XBOX pad is 35 euri.

Kijk ff op http://www.lik-sang.com/i...gory=55&products_id=2701&

misschien verkopen ze dit wel bij een MediaMarkt of bij het "PC zaakje op de hoek"
vraag: hoe gaat dat dan met drivers? Of is het zooo microsoft dat (2K/XP) de juiste drivers al heeft?

Want de Xbox gamepad is iig een erg lekker in-de-hand-liggend/stevig/robuust. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Dit is voor Windows XP een standaard gamepad met 6 knoppen.
de 2 vierknopstoetsen ( het "+-je" en het "pookje" ) zijn er voor windows maar 1.

maar gebruiker Sendy heeft er gebruikers ervaring mee, ik alleen theorie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

weeraanmelden schreef op 24 mei 2004 @ 10:09:
Dit is voor Windows XP een standaard gamepad met 6 knoppen.
de 2 vierknopstoetsen ( het "+-je" en het "pookje" ) zijn er voor windows maar 1.

maar gebruiker Sendy heeft er gebruikers ervaring mee, ik alleen theorie..
en die rumble-motoren doen het dan ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
mmm lijkt me wel leuk om een xbox/ps2 gamepad aan me pc te hangen maar.... het lijkt mij toch niet helemaal 100% te werken. Het is en blijft natuurlijk niet PC friendly toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

naja... Xbox = microsoft :9

Dus zou wel kunnen/moeten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij werkt die Super Dual Box prima. Het kastje maakt gewoon een USB joystick van je PS2 pad. Het probleem waar ik tegen aanliep was dat als je twee pads in de Super Dual Box stopt, dan krijg je (simpel gezegt) een waanzinnig grote joystick (24 knoppen, 16 assen en nog wat zooi zoals hatswitches). De meeste software die ik gebruik (voornamelijk emulatoren) houden daar geen rekening mee, en zijn dus buggy.

Ik werk (en speel) voornamelijk met Linux en een beetje met Mac OS, en heb ook al wat fixen opgestuurd naar programmeurs van zsnes en snes9x en heb fixen klaarliggen voor MAME. Let wel: die fixen waren niet nodig als je maar 1 joypad aansluit; pas bij twee gaat het mis. De kastjes zijn perfect; alleen de software is buggy (maar te fixen, als je kan programmeren) B)

> wat verduidelijken:
De twee duimasjes en de richtings knoppen worden als dubbele assen gezien door de computer, de knoppen rechts, achter en onder de assen zijn knoppen. Dit zijn dus (bij twee PS2 joypads) 12 assen en 24 knoppen. Hoe het met xbox spul zit weet ik niet (ik geef geen geld aan microsoft).

[ Voor 17% gewijzigd door Sendy op 24-05-2004 10:21 ]

Pagina: 1