Muisknop vervangen Logitech Mouseman Optical

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 07:39

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik heb sinds enkele jaren al een Logitech Mouseman Optical:

Afbeeldingslocatie: http://www.pctip.co.il/pictures/mousemanoptical/mouseman.gif

Ik vind het nog steeds een fijn muisje, maar helaas is mijn rechter muisknop nu kapot :/ Ik wil nu dus geen nieuwe muis gaan kopen, maar slechts de schakelaar / knop vervangen. Nu zat ik te denken om gewoon een goedkope muis open te slopen en daar een schakelaar van te gebruiken. Ik kan echter geen informatie / datasheet vinden over de schakelaar gebruikt in de logitech. De schakelaar is van het volgende type:

D2FC - F - 7N

Hierover kan ik dus nix vinden op google. Nu vraag ik me af of er iemand dit al es ooit heeft gedaan of dat er iemand mij kan vertellen welk type schakelaar ik kan gebruiken.

Iemand een id?!

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Dit is een schakelaar die alleen volgens mij alleen in de logitech optical zit ...
Het gaat toch om deze schakelaar ? , je kan natuurlijk wel zoeken naar een schakelaar die hier op lijkt, maar veel kans geef ik je niet. Want bij de standaard schakelaartjes zit het wite indruk puntje in het midden van het zwarte blokje.
Afbeeldingslocatie: http://www.kgc-ramses.de/temp/taster.jpg

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Dat is een gewone microswitch, niets bijzonders. Is bij de meeste electronicaboeren zo op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Neem eens contact op met Logitech. Ze hebben namelijk een uitstekende support:

Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)33-451 17 77 Trade Sales Enquires
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Topicstarter
djexplo schreef op 24 mei 2004 @ 09:34:
Dit is een schakelaar die alleen volgens mij alleen in de logitech optical zit ...
Het gaat toch om deze schakelaar ? , je kan natuurlijk wel zoeken naar een schakelaar die hier op lijkt, maar veel kans geef ik je niet. Want bij de standaard schakelaartjes zit het wite indruk puntje in het midden van het zwarte blokje.
dat issie inderdaad. dat plaatje had ik ook al gezien op internet. Ik heb hier een oude balmuis open gesloopt, maar daar zitten de indruk puntjes ook iets aan de zijkant. Deze lijken iig al veel op die gebruikt zijn in mijn muis.
AcouSE schreef op 24 mei 2004 @ 09:36:
Neem eens contact op met Logitech. Ze hebben namelijk een uitstekende support:

Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)33-451 17 77 Trade Sales Enquires
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de makers van die schakelaar, maar daar heb ik nog steeds geen mailtje van terug gehad. Misschien logitech maar es mailen ja.
Anoniem: 25556 schreef op 24 mei 2004 @ 09:36:
Dat is een gewone microswitch, niets bijzonders. Is bij de meeste electronicaboeren zo op te halen.
Als het idd gewoon een 'standaard' microswitch is heb ik em zo vervangen. Ga vanmiddag maar es ff solderen dan denk, moet die oude balmuis er aan geloven. En dan zie ik wel of ie werkt.

[ Voor 75% gewijzigd door Sappie op 24-05-2004 09:40 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Topicstarter
oops.. foutje gequote ipv ge-edit.

[ Voor 95% gewijzigd door Sappie op 24-05-2004 09:41 ]

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je geen direct passende kunt vinden, je kunt ook zo'n ding kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.microwriter-world.com/spares_graphics/spare_microswitch2.jpg

en daar het metalen palletje afhalen..

hier bv. een microswitch met de knop op de juiste plek, maar toch van een ander type dan wat nu in je muis zit.

Afbeeldingslocatie: http://hans-w.com/Mouse_9.jpg

Mijn tip: bij images.google.nl zoeken op 'microswitch', bladeren tot je een gevonden hebt die er genoeg op lijkt, en dan uitzoeken wat dat is en waar die te krijgen is :)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 24-05-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Anoniem: 25556 schreef op 24 mei 2004 @ 09:44:
Als je geen direct passende kunt vinden, je kunt ook zo'n ding kopen:

[afbeelding]

en daar het metalen palletje afhalen..

hier bv. een microswitch met de knop op de juiste plek, maar toch van een ander type dan wat nu in je muis zit.

[afbeelding]

Mijn tip: bij images.google.nl zoeken op 'microswitch', bladeren tot je een gevonden hebt die er genoeg op lijkt, en dan uitzoeken wat dat is en waar die te krijgen is :)
Kán, maar met een beetje mazzel kun je het zelfde type ook bij de electronica boer krijgen. Enkele jaren geleden de trigger van een Logitech Wingman kapot geknepen, de plaatselijke electronica boer had die dingen gewoon op vooraad! (helaas is ie al een jaar definitef gesloten :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Ja de microswitch die in die oude balmuis zit lijkt qua layout precies op de microswitches in mn logitech.. die ga ik dus maar es proberen dan. Alleen ik weet niet of de pin-layout tzelfde is, maar daar ga ik dan maar vanuit.

bedankt voor de reacties iig

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

SA007

Moderator Tweaking
Sappie schreef op 24 mei 2004 @ 09:53:
Ja de microswitch die in die oude balmuis zit lijkt qua layout precies op de microswitches in mn logitech.. die ga ik dus maar es proberen dan. Alleen ik weet niet of de pin-layout tzelfde is, maar daar ga ik dan maar vanuit.

bedankt voor de reacties iig
Daarvoor hebben ze dingen die noemen ze "multimeter" ;)

Of gebruik er een ledje voor met een 3volt batterijtje

dan ben je er zo achter of de pinindeling hetzelfde is

of is het knopje zover kaptor dat zelfs als je er had op drukt hij niks doet?

als dat zo is kan je altijd het knopje openbreken en handmatig kijken hoe de verbindingen zitten, en dit dan vergelijken met wat je gemeten hebt bij de andere muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:03

iop

mijn logitech (simpele) heeft een lamme knop, hoe haal je zon ding open, ik durf de knopjes er niet af te rukken.

ik heb nu nog ff geen geld over voor een nieuwe, want als ik een nieuwe ga kopen wordt het een duurdere

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iop tha man schreef op 24 mei 2004 @ 09:59:
mijn logitech (simpele) heeft een lamme knop, hoe haal je zon ding open, ik durf de knopjes er niet af te rukken.
Gewoon de schroefjes er uit draaien. Meestal zit er 1tje in het batterijvakje, en 1tje onder een stickertje of pootje. Kijk eerst onder de stickertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110399

Bij het monteren van een nieuwe schakelaar moet je wel rekening houden met de nodige kracht om het knopje in te drukken, anders kan ie wel eens heel erg zwaar gaan klikken... ;(
Pagina: 1