Toon posts:

Probleem met mijn 9600XT 256MB.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo.
ik heb sinds gisteren in mijn systeem een Sapphire Radeon ATI 9600XT 256MB. (een hele mond vol )
nu heb ik dat programma 3dmark 03 gedownload, en die test uitgevoerd. tijdens die test zie je allemaal filmpjes.
bij mij schokt het beeld tijdens bijna alle fimpjes, alsof de videokaart hapert
nu is mijn vraag: hoe kan dit? deze kaart zou toch makkelijk deze filmpjes soepel moeten kunnen afspelen? of hoort het zo? mijn score was 1711, is dit te weinig of niet?
Ik heb nu net de Omega catalyst drivers geïnstalleerd, en de kaart overgeklokt tot: core: 527MHzen mem. 347MHz mijn score is nu iets van 3900. ook heb ik geen geluid tijdens de 3dmark 03 Test :?
Nu heb ik nog steeds een een langzaam geflikker tijdens 3dmark03, het is wel vermindert maar volgens mij hoort het gewoon niet te gebeuren met deze kaart. Ook heb ik wel eens van die schokkende beelden bij Need For Speed Underground, maar niet zo vaak. Ik heb al heel wat gegooglet en ge search’t in GoT.
ik hoop dat u mij kunt helpen!
hieronder mijn systeem specs:

Mobo...............................Asus P4P800
CPU.................................P4 2,4GHz @ 3,24GHz
Geheugen.........................Hyundai PC2700 512MB
Videokaart........................Sapphire ATI Radeon 9600XT 256MB
Voeding............................Dell 200Watt
Koeling.............................4 casefans, 2 in 2 out.

nogmaals hoop ik dat u mij kunt helpen!

mvg Sebastiaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 09:20 ]

Verwijderd

Je had al een topic: Probleem met mijn 9600XT 256MB. HELP PLEASE!
Weet niet of de modjes dit leuk gaan vinden :)

Maar benchmark het eens met 3dmark2001SE etc. Met powerstrip even kijken of het wel allemaal op de goede kloksnelheid loopt. Test het eens uit in een ander systeem etc. >:)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dat geflikker in 3Dmark03 zal je altijd blijven houden. Dat programma is er op ingesteld meer willen presteren dan je kaart aankan. Als het programma dat niet zou doen, dan kan je geen scores geven, want dan zou iedereen een hele hoge score krijgen. De 3900 score klinkt als helemaal niet zo gek voor je specs, dus ik denk dat het wel goed zit met je kaart. Dat haperen van NFS Underground kan ook te maken hebben met het spel zelf, heb je die al geupdate?

Welke instelling speel je? Zo super is je kaart ook niet dus op 1280x 1024 32 bit full detail kan je wel is een probleem krijgen ja..

edit:
Ik zie nu pas de voeding, die is eigenlijk zowiezo niet voldoende. Minimaal een 350 W van een goed merk is geen overbodige luxe.

Waarom stel je dezelfde vraag nog een keer in een nieuw topic als het topic hiervoor gesloten is? wat heb je in de tussentijd nog geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 24-05-2004 09:43 ]

Verwijderd

Ik gok dat je een nieuwe voeding moet gaan proberen. 200 watt voor je systeem is veel te weinig.
Of dat het schokken verhelpt, het zou kunnen, te weinig stroom zorgt vaak voor rare problemen.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ten eerste welkom op Got

Heb zelf ook de Sapphire R9600XT gehad prima kaartje, wat het "probleem" nou is, de testen die 3dmark2003 met je kaartje uithaalt zijn gewoon nog eigenlijk tezwaar. Zelfs, met een 9800xt kan je haperingen krijgen. Of het nu met de x800xxx soepel loopt geen idee. ( of de fx6800)

Aan de hoogste van je frames per seconde krijg je je scoren, over alle testen.
Hoe hoger hoe beter.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook een Radeon 9600XT, en bij mij schokt het ook. Dat hoort ook, want 3D Mark is een programma wat gemaakt is om het maximale uit je videokaart te halen (en nog een beetje meer). 3D Mark haalt zoveel uit je videokaart, dat deze het niet meer aan kan.
Over dat je geen geluid hebt tijdens de tests: alleen bij de laatste twee tests zitten geluid, dus dat is ook volstrekt normaal...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 09:19:
CPU.................................P4 2,4GHz @ 3,24GHz
Geheugen.........................Hyundai PC2700 512MB
Videokaart........................Sapphire ATI Radeon 9600XT 256MB
Voeding............................Dell 200Watt
Koeling.............................4 casefans, 2 in 2 out.
Voel jij je wel lekker? :o

Een stroomvretende P4 met 4 casefans en een 9600XT in een systeem met 200W voeding proppen en dan ook die P4 nog een stuk gaan overclocken :D

Je voeding is VEEL te krap. Valt me mee dat ie niet regelmatig uitvalt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 24 mei 2004 @ 10:15:
[...]

Voel jij je wel lekker? :o

Een stroomvretende P4 met 4 casefans en een 9600XT in een systeem met 200W voeding proppen en dan ook die P4 nog een stuk gaan overclocken :D

Je voeding is VEEL te krap. Valt me mee dat ie niet regelmatig uitvalt.
Ach ja :) . Dell voedingen zijn wel redelijk sterk.
Maar 200watt vind ik ook zeker te krap. (8>

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als het stabiel werkt waarom niet. :P
Ik haal met mijn AIW9800se 387/337 (default) 3600 punten, dus jouw score klopt volkomen aangezien een 256bit 9800se evensnel is als een 9600XT, google maar eens naar benchmarks. :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Dell voedingen zijn in tegenstelling tot veel sweex/q-tec meuk best sterk, en kunnen aardig wat hebben hoor ;)

Verwijderd

AGP8x terugzetten naar AGP4x. Veel Radeons hebben problemen op AGP 8x op een niet Intel Moederbord. Je verliest geen performance, want je Radeon heeft de AGP8x niet nodig.

(Ik had identieke problemen met m'n Radeon 9800XT op AGP 8x)

Verwijderd

Niet gek kijken als je ineens een plof hoort en dan veel rook uit je pc ziet komen :P !

edit: tiepfaud

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:35 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

en ik haal 7000 3d marks met een 145 watt voeding (serieus) maar ik denk dat de ts zijn kaart gewoon 3dmark niet vloeiend draait, hoe graag hij ook zou willen...ik weet niet of het aan de voeding ligt,maar als nu blijkt dat het daar niet aan ligt, en zijn kaart gewoon te traag is hebben we hem voor niks op kosten gejaagd (en 3500 marks lijkt me een redelijke score)

offtopic:
tis echt 2k3 hoor, wil wel foto neergooien

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 24-05-2004 16:12 ]

http://specs.tweak.to/16495

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:30
7000 misschein in 3dmark2001 ? 7000 in 3dmark2003 :S met 145 w, vereist toch veel van je voeding hoor, vooral 2003.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok.
erg bedankt allemaal. ik heb in de tussentijd de kaart geklokt naar:
Standaard speeds: 500/300
Nu speeds : 535/351
loopt kortom perfect en die voeding, ik wil nu gelijk een goede kopen wat raden jullie me aan?

bedankt!

mvg Sebas

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je vorige topic is niet voor niets gesloten met de vraag eerst zelf aan de slag te gaan.. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.