Alternatief Tivo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moggah,
ik begrijp dat Tivo _/-\o_ waarschijnlijk nooit naar NL gaat komen en ben dus op zoek naar een alternatief. Ik heb al in het forum gezocht naar iets dergelijks, maar de meeste draadjes zijn erg oud en ik vraag me af of er in de tussentijds iets op de markt is gekomen.

Ik wil graag op 1 van mijn barebones gaan testen met Digital Video Recording. Het liefst a la Tivo, dus een menu op de TV, waarin ik met de afstandsbediening kan aangeven wat ik wel en niet wil opnemen. Misschien dat er iets bestaat dat vanuit www.tvgids.nl gegevens importeerd en dat je kan gebruiken in de inteface ?

Een andere mogelijkheid is via showview programmeren. Verder heb ik een Xbox die ik gebruik voor het afspelen van SVCD's , dus misschien dat dit als het "afspeel-apparaat" :? kan gaan dienen.

Het maakt me niet zoveel uit of dit op Linux o.i.d. gaat draaien, maar het moet vooral gebruiksgemak hebben, mijn vriendin moet het ook kunnen gebruiken :)

Dus in het kort, ik wil een PC in de woonkamer waarmee ik programma's kan opnemen op HD, en die wil ik kunnen bedienen met bijv. mijn Pronto afstandsbediening, zodat ik op een menu kan aangeven wat ik wil opnemen/afspelen. Het moet niet te moeilijk zijn om fimls/series te programmeren en bijvoorbeeld een serie die wekelijks op TV is wil ik niet elke week programmeren. Verder moet er in een duidelijke interface een opsomming komen wat er momenteel op de HD aanwezig is en moet er snel afgespeeld kunnen worden.

Misschien heb ik de afgelopen tijd zitten :Z en is er momenteel een videorecorder te koop die dit allemaal al kan , graag dan een link naar de info over dit apparaat.

Alle hulp/info is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Een dvd recorder met een harde schijf kan het, maar deze zijn nog redelijk duur...
http://www.pixmania.com/d...gueparle=nl&article=33418
Afbeeldingslocatie: http://212.234.91.120/dev/small/Pon33418.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Symsonic op 24-05-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 11:27
google: zoek op "htpc"

of www.freevo.org

of www.mythtv.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels met www/myhtpc.net aan de gang gegaan. Zit nog even op mijn TV kaart te wachten, maar de software ziet er in ieder geval al OK uit.

Even een vraagje, er zijn vast gebruikers van myHTPC te vinden op tweakers. Zijn er personen die het zog. season ticket al aan de gang hebben ? Dus eenmalig aangeven dat je bijv CSI wilt opnemen en dat dat dan elke week automatisch gebeurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week serial voor ShowShifter gekocht. Perfect programma in mijn ogen! Veelzijdig, misschien in het begin even wennen, maar daarna werkt het heel fijn. Mogelijkheid om plugins toe te voegen of zelf te schrijven, ben nu zelf bezig met Web-interface voor het programma, heel makkelijk om zelf te schrijven. Nederlandse EPG via TV-gids aanwezig, audio/video/dvd-speler. Korton: alles wat je maar kan wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Iemand al aan hauppauge pvr250 in combinatie met een hauppauge mediaMVP
+/- 235 eurie totaal pricewatch zie links.

In combinatie met gbpvr (Gratis) veel makkelijker in te stellen dan HTPC.
Heb je een "Tivo" afspeel apparaat in de woonkamer de MVP die verbonden is met een 100mbit netwerkkabel met je opname apparaat PC met PVR250 (Hardware MPEG2 dus geen CPU-load).

Nadat je het ingesteld hebt werkt het perfect en je PC hoeft niet in de buurt van je TV te zijn.
Ik heb dus geen lelijke PC in me woonkamer alleen een fanloos apparaat.

Je moet alleen kabel in de buurt van je PC hebben. Daarnaast heb je GEEN dedicated PC nodig omdat je geen gebruik maakt van TV-out.
Ik kan alle programma's vanuit me luie stoel programmeren 8) zelfs hele seizoenen.

Het is zeer WAF idiot proof dus. Bekijk de screenshots maar.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 26-05-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

programma als winvodio? www.vodio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een wat late update.

Na veel demo's geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk gekozen voor het volgende:

PC met Hauppauge PVR-350 TV-kaart, GB-PVR software en XMLTV voor de tvgids.
Deze PC staat op zolder.

Naast de TV staat een Hauppauge MediaMVP, via UTP verbonden met de PC op zolder. Met deze MVP kan ik via de afstandsbediening alles bedienen vanuit de luie stoel. De interface van GB-PVR wordt 1-op-1 doorgegeven op de TV beneden.

Eenmaal beneden kan ik door de Tv gids bladeren, selecteren wat ik opgenomen wil hebben en terugkijken wanneer ik dat wil. Zonder het wisselen van tapes en ergenis van het overschrijven van programma's die ik nog niet had gezien.

Ik ben erg tevreden met deze setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 19:49
PC met Hauppauge PVR-350 TV-kaart, GB-PVR software en XMLTV voor de tvgids.
Deze PC staat op zolder.
Ik heb net dezelfde setup staan. En werkt helemaal perfect, en geen klachten over. Het enige grote nadeel dat ik er mee heb, is dat ik geen dvd/divx films mee kan afspelen (ik gebruik de tvout van de pvr350, dit vanwege het grote kwaliteitsverschil met een gewone tvout).
Is het met die mediamvp mogelijk om divx films te zien? Aan een goede kwaliteit? Hun site zegt er niets over. En anders zal ik die xcard moeten bestellen, maar het vervelende is dat ik niet weet waar ze die verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Heb je al aan Microsoft Windows XP Media Center Edition gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik aan gedacht, maar wat is de meerwaarde t.o.v. de huidige setup ?
Ik lees dat je ook een extender voor je Xbox hebt, en dan wordt het wel weer interessant natuurlijk.
Pagina: 1