Toon posts:

[Ervaringen]FX5200Ultra bios in FX5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om een FX5200u (of hoger fx5600(u?)) bios in een fx5200 te flashen en zijn er ook mensen die dit al hebben geprobeert?
Zo ja, moet ik dan ook nog rekening houden met het aantal mb's die dit bios ondersteunt en mocht dit niet kloppen te veranderen in bios met behulp van 1 of ander proggie? is er ook een manier om te testen in winxp zonder te flashen(ala VGABIOS.exe)?
Kon hier in de search geen topic over vinden...

het gaat om de desktop PC uit mijn sig,
Creative 3D Blaster5 FX5200 64mb (ga er vanuit dat het 128bits versie is i.v.m. geheugen zowel boven als naast de core (hier ergens gelezen))

mijn 3dmark01 staat ook bij de specs en ik heb de leete score van 1337 in 3dmark03 (standaard is dat 1080 (wat volgens mij de +/- default is van de 128-bit versie)

ik heb geen PCI-kaartjes voor het terugflashen mocht het fout gaan... dus zonder ervaringen hierover begin ik er niet aan

Verwijderd

Als ik hier kijk, zie ik dat de FX5200 een NV34 chip heeft. Daarnaast is het de enige met deze chip (op de FX5200u na dan uiteraard). Ik denk dus niet dat het mogelijk is deze kaart naar een ander type (FX5600bv) te flashen.

Wat betreft het flashen naar een ultra.. wat zou daar het nut van zijn? Het enige verschil is AFAIK dat de ultra op een hogere kloksnelheid draait, en de klok die de ultra gebruikt kun je op een gewone FX5200 gewoon instellen.

Mijn eigen FX5200 staat default ingesteld op de snelheden van de ultra, en dat gaat prima zonder artifacts oid. Kwestie van gewoon proberen dus, imo heeft het weinig nut een ander bios te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
had ergens gelezen dat de core/mem voltages mogelijk hoger zijn en ook dat de timings van het geheugen strakker kunnen zijn... wat ten goede komt van de snelheid/overclock potentieel...

so that's why :D

Verwijderd

Als je in de FAQ kijkt (zie link in mijn vorige post) zie je dat de 'standaard' FX5200 draait op 250/200 (core/mem), en een FX5200 ultra op 325/325. Met bv. rivatuner kun je jouw normale FX5200 ook op 325/325 zetten. Of hij dan goed werkt, hangt uiteraard van de kaart af. Hier werkt het prima.

Verwacht geen denderende resultaten, de FX5200 is gewoon geen snelle kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 05:17:
Als je in de FAQ kijkt (zie link in mijn vorige post) zie je dat de 'standaard' FX5200 draait op 250/200 (core/mem), en een FX5200 ultra op 325/325. Met bv. rivatuner kun je jouw normale FX5200 ook op 325/325 zetten. Of hij dan goed werkt, hangt uiteraard van de kaart af. Hier werkt het prima.

Verwacht geen denderende resultaten, de FX5200 is gewoon geen snelle kaart.
Dit is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag maar toch bedankt, daarnaast ben ik het wel met je eens dat het gewoon een trage kaart is.
daarnaast heb je ook niet gelezen dat het erom gaat of dan de voltages of timings hoger/strakker/stabieler zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 05:40:
daarnaast heb je ook niet gelezen dat het erom gaat of dan de voltages of timings hoger/strakker/stabieler zijn.
.. wat dus niet zo is. De timings zijn hetzelfde, voltages kunnen mogelijkerwijs verschillen, maar daarvoor hoef je je kaart wederom niet te flashen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 05:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
en nog steeds geen antwoord op mijn vragen.... kan het nou wel of kan het nou niet? zo ja moet ik dan nog ergens op letten??? zijn er proggies waarmee ik de bios zou kunnen testen????

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 06:06 . Reden: typo ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 03:51:
Is het ook mogelijk om een FX5200u (of hoger fx5600(u?)) bios in een fx5200 te flashen en zijn er ook mensen die dit al hebben geprobeert?
Zo ja, moet ik dan ook nog rekening houden met het aantal mb's die dit bios ondersteunt en mocht dit niet kloppen te veranderen in bios met behulp van 1 of ander proggie? is er ook een manier om te testen in winxp zonder te flashen(ala VGABIOS.exe)?
Kon hier in de search geen topic over vinden...

het gaat om de desktop PC uit mijn sig,
Creative 3D Blaster5 FX5200 64mb (ga er vanuit dat het 128bits versie is i.v.m. geheugen zowel boven als naast de core (hier ergens gelezen))

mijn 3dmark01 staat ook bij de specs en ik heb de leete score van 1337 in 3dmark03 (standaard is dat 1080 (wat volgens mij de +/- default is van de 128-bit versie)

ik heb geen PCI-kaartjes voor het terugflashen mocht het fout gaan... dus zonder ervaringen hierover begin ik er niet aan
ok ok,om het je dan even duidelijk te maken.
1. Het is niet mogelijk om het te flashen naar een ander type

2. Er zijn mensen die het geprobeert hebben zoals ik en met pijn in mijn hart terug ben gegaan om dat het flashen niet gelukt was en het terugzetten van de orginele bios op 1 of andere manier niet ging. (club3d fx5200 128mb naar ultra en xt versie en ja, de verkoper vond het ook raar dat hij het na twee dagen weer niet deed.)

3. Mb's maken niet echt uit, want ik heb het met andere vrienden op een ati 9800 pro -> XT gedaan met 128 en 256mb versies.

4. voor zover ik weet en ik ben zelf ook niet echt de snuggerste hier is er geen biosprogramma die je in windows kan gebruiken om je videokaart te flashen.

Ten slotte, probeer gewoon met het programma powerstrip of rivatuner gewoon met je core/mem te spelen en dat werkt sneller, en je verspeelt je kans op garantie niet.
De Generaal zegt zelf in zijn post dat zijn settings op de ultra versie staat.

Probeer ook aardig te zijn tegen de mensen die je helpen en al lang de meest gangbare oplossing hebben aangeboden.

Trouwens, wat bedoel je met timings? Daar hoef je helemaal niets aan te doen!
Dat is voor het overclocken van je CPU en niet bedoelt voor je videokaart.

Tsja, er zijn geen programma's waarmee je je videokaart-bios zou kunnen testen. Alleen door het proberen is men hiervan ook wijzer geworden.

Verwijderd

Het is absoluut onmogelijk om de FX5200 op welke manier dan ook te flashen. Andere biossen behalve die van zichzelf vreet hij niet, het resulteert gewoon direct in screen corruptie bij de volgende boot. Mijn FX5200 van Chaintech vrat dus no foreign biosses whatsoever, en toen heb ik dus besloten mijn geweldige kaartje van nu aan te schaffen, de PoV 5900XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik heb nu antwoord op mijn vragen.
BTW SORRY SORRY SORRY @ De Generaal, twas niet zo mijn bedoeling maar wees eerlijk... je hebt niet echt antwoord gegeven op mijn vragen... ;)

ik ga dus maar nix flashen... en het gewoon bij oc-en houden
nog 1 vraagje, ik heb van De Generaal gezien dat hij heeft ge-oced naar 325/325 maar het leuke is dat die van mij al op 250/400 standaart staat en 310/533 op dit moment, met coolbits kom ik niet verder want dan zegt ie dat ie niet met deze clocks kan werken... nu hoor ik zeggen gebruik RIVATUNER/NVMAX/andere GeForce Tweakers... maar welke kunnen jullie mij aanraden??? en is die 325/325 op DDR-speeds dus in mijn geval: 325/650???

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 10:54:
Bedankt allemaal, ik heb nu antwoord op mijn vragen.
BTW SORRY SORRY SORRY @ De Generaal, twas niet zo mijn bedoeling maar wees eerlijk... je hebt niet echt antwoord gegeven op mijn vragen... ;)

ik ga dus maar nix flashen... en het gewoon bij oc-en houden
nog 1 vraagje, ik heb van De Generaal gezien dat hij heeft ge-oced naar 325/325 maar het leuke is dat die van mij al op 250/400 standaart staat en 310/533 op dit moment, met coolbits kom ik niet verder want dan zegt ie dat ie niet met deze clocks kan werken... nu hoor ik zeggen gebruik RIVATUNER/NVMAX/andere GeForce Tweakers... maar welke kunnen jullie mij aanraden??? en is die 325/325 op DDR-speeds dus in mijn geval: 325/650???
Om nog verder te clocken gebruik ik Powerstrip :Y)

Verwijderd

Topicstarter
NOG een vraag: ik heb net rivatuner geinstalled, deze geeft aan dat het om een 64-bit kaart gaat.... is er een mogelijkheid om hem tog 128-bit te laten draaien???

ik zelf verw8 het niet want het lijkt mij iets hardwarematigs, maar het is misschien net zoals het unlocken van een AMDXP of het SoftModden van een driver???

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:53:
NOG een vraag: ik heb net rivatuner geinstalled, deze geeft aan dat het om een 64-bit kaart gaat.... is er een mogelijkheid om hem tog 128-bit te laten draaien???

ik zelf verw8 het niet want het lijkt mij iets hardwarematigs, maar het is misschien net zoals het unlocken van een AMDXP of het SoftModden van een driver???
Dat is niet mogelijk volgens mij ;)
Pagina: 1