[XP Pro] drives read only

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Al mijn bestanden op de e:\ partitie staan op read-only en ik mag het van MS ook niet ongedaan maken, geeft een error u heeft geen toegang. bla bla terwijl ik met administrator ingelogd ben, dit is zooo vermoeiend gewoon, ik mag de permissies ook niet configureren want er is geen security tab op geen van mijn bestanden als ik inlog op XP op de c:\ waar w2k opstaat kan dat wel, wat begrijp ik hier niet ? ik mag op mijn eigen pc gewoon geen bestanden verplaatsen van microsoft.. na al die jaren sta ik er nog steeds versteld van.. ik heb niets te vertellen over mijn bestanden op windows, het is soms moeilijk voor te stellen wat een ongelovelijke bagger dit is, heb helaas geen tijd om me in linux te verdiepen.. hoe kan het zijn dat ik mijn bestanden steeds vergrendeld staan? op deze manier? wat begrijp ik hier niet?

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Allereerst; zinnen beginnen met een Hoofdletter en eindigen met een punt. Verder is er niet zoiets als Microsoft die vanuit Redmond tegen jouw computer zegt dat 'ie jou maar even moet pesten.

Heb je in veilige modus last van hetzelfde probleem?

Verwijderd

Als je het in een dos-box probeert met attrib, werkt het dan wel?

(dus bv. het read-only bestand heet 'boodschappen.txt', mag je dan onder dos wel doen: attrib -r boodschappen.txt?)

Verwijderd

Ik denk dat het een NTFS partitie is he? Het kan zijn dat je in een vorige installatie de bestanden hebt beveiligd? Zo ja dan zijn die bestanden verbonden aan de SID van je vorige installatie.

Correct me if im wrong :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die heeft niks met de opslagmedia in hardwarematige zin te maken, maar met Windows in softwarematige zin :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Windows Operating Systems

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 24-05-2004 06:52 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin maar even met een nieuw topic aan te maken waarin je je problem duidelijk vermeld, en waarin je uitlegt wat je zelf al geprobeerd hebt. Die rant op Microsoft mag je ook ergens anders doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.