[Win2k3] The shell stopped unexp. and Explorer was restarted

Pagina: 1
Acties:

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 17:42
Sinds een weekje of 2 begin ik me met de dag meer te ergeren aan m'n computer, als ik er achter werk natuurlijk. Het probleem is al volgt; op de vreemdste momenten is ineens mijn startbalk weg, en komt 'ie weer terug na een aantal seconden, waarbij dan ook de meeste icoontjes uit m'n systemtray weg zijn. Een verdomde Explorer crash dus... Even de Event Viewer van Windows erbij gepakt, en ja hoor, het volgende wordt gemeld;
The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted.
Nu heb ik op deze error gezocht op Google, en uit de results hiervan komt het er op neer dat ik Homesite moet uninstallen, en kijken wat er gebeurt. Het leuke is; ik heb geen Homesite op m'n PC staan, alleen Flash en Dreamweaver MX. Nog leuker is; die staan er al langer dan 2 weken op! Verder heb ik ook al (Voordat er weer opmerkingen komen) een aantal spyware programma's overheen gegooid (Te weten Ad-Aware, Spybot, Hijack This, Spywareguard en Spywareblaster) en ook m'n virusscanner is gewoon up-2-date (AGV 6.0).

Omdat ik me hier eigenlijk gigantisch aan begin te irriteren (Download vallen telkens weg etc :/) wil ik hier toch 's van af komen... Zijn er meer mensen met dit probleem onder Windows2000/2003, komt het iemand bekend voor of whatever?

Alvast bedankt :).

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:15
Misschien toevallig DivX codec geinstalleerd?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

DreamWeaver installeert soms ook automatisch HomeSite mee, controleer dat dus nog even een keer goed!

You can't have everything. Where would you put it?

• Jermaine
tweakerbee schreef op 24 mei 2004 @ 00:52:
DreamWeaver installeert soms ook automatisch HomeSite mee, controleer dat dus nog even een keer goed!
Dreamweaver staat er zoals in de openingspost staat al langer dan 2 weken op, en na wat zoekwerk kan ik helaas geen crap vinden wat ook maar enigszins lijkt op Homesite :'(...

• Jermaine
cardinal808 schreef op 24 mei 2004 @ 00:47:
Misschien toevallig DivX codec geinstalleerd?
Nee, ook niet 't geval...

• Jermaine
*trap* :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je geen enkel patroon vinden in de crash van je explorer ?

• Jermaine
Ik heb ook al aan een patroon gedacht, en in de tussentijd even gekeken. Het vreemde is dus dat explorer.exe deze fout alleen genereert tijdens het draaien van Adobe Photoshop. Aan geheugenproblemen ligt het niet ik heb hier 20 gigabyte aan Scratch disk en 512 mb aan DDR geheugen. Hoe klein of groot het geopende bestand is, het maakt niet uit; hij blijft crashen (Record: 3x in 5 minuten :/).

Ook een herinstallatie van Photoshop CS mag niet baten. Het is wel vreemd dat dit gebeurt, aangezien Photoshop al sinds de installatie op deze machine staat, en Photoshop al heel wat uurtjes gedraaid heeft (En om eerlijk te zijn kan ik ook niet zonder)...

:/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus alleen als PhotoShop draait, crashed jouw programma uit willekeur?
Heb je toevallig wat 'Tweaks' uitgevoerd om je systeem sneller te krijgen?

Heb je je geheugen al eens getest? Omdat PhotoShop vermoedelijk toch je geheugen wat meer vult dan normaal zou het kunnen zijn dat je tegen een slecht stuk geheugen aan loopt :)

• Jermaine
elevator schreef op 26 mei 2004 @ 21:53:
Dus alleen als PhotoShop draait, crashed jouw programma uit willekeur?
Heb je toevallig wat 'Tweaks' uitgevoerd om je systeem sneller te krijgen?

Heb je je geheugen al eens getest? Omdat PhotoShop vermoedelijk toch je geheugen wat meer vult dan normaal zou het kunnen zijn dat je tegen een slecht stuk geheugen aan loopt :)
Oke, weer een replietje;

Ik heb zojuist weer gereboot, en niet weer Photoshop gestart... Op een gegeven moment begint dat ding weer kuren te krijgen en nu zit ik weer achter een 'suicide' explorer :/.

Wat betreft het testen; op welke manier testen bedoel je? Via benchmarking of what-so-ever?

• Jermaine
En toen begon dit topic aardig in staat van ontbinding te raken ;(...

• Jermaine
;(

Verwijderd

Nou dan zal ik even reageren.

voor je probleem weet ik (tot op heden) eigenlijk niet veel, maar je vraag voor het testen van het geheugen kan ik wèl beantwoorden.

Dat doe je hiermee: meuk: Memtest86+ 1.20 (=meuktracker-link).

Draait op een boot-floppy dus is platform-onafhankelijk.

Gewoon de test een flinke tijd laten draaien ("een paar rondjes" zeg maar)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 09:22 ]

Pagina: 1