[XP] Geheugen gebruik managen

Pagina: 1
Acties:

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik ben i.m.o redelijk bedreven in het instellen van services en programmas instellen naar mijn gebruiks gewoontes. Toch heb ik een vraag waarvan ik niet weet hoe het aan te pakken. Het gaat me erom dat na installatie van windows en al mijn progs een aantal processen "groeien" bv explorer.exe wordt langzaamaan groter envenals services die met mijn firewall te maken hebben. Hoe komt dat? ik heb na mijn systeem installatie geen niewe programmas geiinstalleerd maar wel wat nieuwe mappen aangemaakt voor vakantie filmpjes ed en updates van NAV en personal firewall gedaan.

Eerst was het geheugen gebruik 80mb bij opstart en nu is dat alweer 120mb en geen nieuwe processen alleen bestaande gebruiken meer geheugen.

subvraag: als ik autoprotect uitschakel dan leeft de service nog wel. hoe is dat ook uitteschakelen als ik autoprotect uitgooi in het programma? t zou ook weer geheugen schelen.

ik gebruik blackviper's "safe instellingen" voor mijn services op t moment www.blackviper.com

And it goes BRAAAAAPP!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 12:24

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

He groeien van de processen is heel normaal.
Door te werken met windows, worden verschillende onderdelen opgestart.
Deze onderdelen blijven in je geheugen.

Door de service van autoprotect niet op te laten starten, scheelt het inderdaad werkgeheugen.

Je zou eventueel een programma als ramidle of ramdefrag kunnen gebruiken als je wil dat je werk geheugen zo leeg mogelijk blijft ;)

Sometimes human's are...

Verwijderd

Probeer ook 'Maxmem'; is oud maar werkt nog prima; kun je handmatig zo nu en dan je geheugen leeggooien; doet-ie met progs/bestanden die je niet meer in gebruik hebt.. Dit progje gooit het geheugen vanzelf leeg bij een kritiek punt. Is ook in te stellen.

Andere optie; geheugen bij prikken... ;)

Sterkte!