Toon posts:

met welke programma kan ik ........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben opzoek naar een programma die melodie van een liedje sorteert

vroeger had ik een programma als ik een liedje met dat programma opent had ik 4 lijnen in die programma

lijn 1 was voor melodie
lijn 2 was voor zanger/zangeres
lijn 3 was voor bass
lijn 4 was voor treble
enz

soms had ik de melodie van een liedje nodig dan opende ik dat liedje met die programma en schakelde ik alle lijnen uit behalve van melodie niet en dat ging ik opslaan dan had ik alleen de melodie van de liedje en dat kon ik gebruiken om andere liedjes te maken met dat melodie maar nu ben ik de naam van de programma kwijt om melodie te sorteren kent iemand dit programma of een andere programma die op deze lijkt

Verwijderd

Ik denk niet dat er iets bestaat wat doet wat jij wilt.

Waar je 'vroeger' gebruik van gemaakt hebt, zal wel een tracker geweest zijn.

Muziek wordt vaak op meerdere sporen opgenomen in de studio, oudere computermuziek werd nog met deze sporen geleverd zeg maar, maar een gewoon MP3-tje niet. Het is in een gewoon MP3-tje dus niet mogelijk om 'even een paar sporen uit te zetten' zoals jij voorstelt.

Wel kun je met een .wav editor (bv. goldedit) je geluid filteren, bv. om karaoke versies van een nummer te maken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Een liedje? Als in, WAV, Mp3, of als een midi?

Als jij met wat voor editor dan ook een soundfile opent, bestaat niet uit meer tracks dan links of rechts hoor... Is gewoon een stereo soundfile, daar zit geen kanaalinformatie meer in, zoals je dat bij de mastering in de studio doet, daar heb ze inderdaad wel meerdere tracks, voor de zang, gitaar, synth, drums, etc. Als het eenmaal afgemixed is, wordt het gewoon stereo, zonder kanaalinfo.

Aangezien je het over zang hebt, gok ik niet dat je een midi-file bedoelt, die wel uit meerdere tracks bestaat.

edit:

Wat de generaal zegt, zeg maar. :P

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-05-2004 00:44 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal iets duidelijker zijn

vb ik vind de liedje van sean paul (get pussy)heel leuk en ik wil alleen de beat van de liedje gebruiken

hoe kan ik dat doen ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 00:47:
ok ik zal iets duidelijker zijn

vb ik vind de liedje van sean paul (get pussy)heel leuk en ik wil alleen de beat van de liedje gebruiken

hoe kan ik dat doen ?
Nou, eigenlijk niet. Of je zou een bepaald frequentiebereik moeten wegfilteren, je kan het iig niet "makkelijk" doen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Als het je echt alleen om de beat gaat.. openen in een editor als bv. goldwave, en alles boven de 100Hz filteren. Dan kom je een heel eind in de richting.

Een andere optie is om een programma als reason te gebruiken om de beat zelf na te maken (ken die beat niet, maar zo lastig kan het niet zijn).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ok, ben eigenlijk hardstikke gek dat ik dit doe, maar:

[list]
• Hij lult door het hele liedje heen; er is geen enkel stuk waar je fatsoenlijk het loopje uit kan knippen.
• Vocal cut laat niets meer van het hele mp3tje heel
• Twee stukken waar hij wat anders "zingt" (meer brallen maar ok) over elkaar zetten en dan het verschil eruit mixen geeft ook geen fatsoenlijk resultaat

Kwestie van namaken dus, of een midi file zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 14:53 . Reden: Copyright ;) ]

Verwijderd

waarom noem jij je djgekkie als je niet eens weet hoe een geluidsbestand gemaakt/gefilterd wordt?

iedereen die een cd koopt bij free record shop zet tegenwoordig dj- voor zijn naam.

sorry, niet echt een positieve bijdrage, maar dit mag ook wel 's gezegd worden. Als je serieus genomen wilt worden moet je anderen ook serieus nemen en niet populair gaan zitten doen met hun credits.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 01:12:
waarom noem jij je djgekkie als je niet eens weet hoe een geluidsbestand gemaakt/gefilterd wordt?

iedereen die een cd koopt bij free record shop zet tegenwoordig dj- voor zijn naam.

sorry, niet echt een positieve bijdrage, maar dit mag ook wel 's gezegd worden. Als je serieus genomen wilt worden moet je anderen ook serieus nemen en niet populair gaan zitten doen met hun credits.
offtopic:
Een Dj is in eerste instantie een plaatjesdraaier, en geen mixer. Hij wisselt platen, hence "disc jockey". Ook al weet de TS niet hoe je een muziekstuk filtert of in elkaar zet kun je jezelf best Dj noemen.

Namaken lijkt mij ook de beste optie hier, al wordt het misschien lastig om de juiste instrumenten te zoeken. Een geduldig oor en een goede zoekmachine zullen veel helpen. Misschien kun je de originele track (die je dan gefilterd zou kunnen hebben zoals eerder genoemd) dan op een laag volume erachter kunnen zetten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wil ik dj worden dat weet je nooit misschien ben ik amateur.Ik mag toch met gerust een vraag stellen volgens mij maak je daarvoor gebruik van forums en trouwens het ging over een programma niet over mij

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:41:
misschien wil ik dj worden dat weet je nooit misschien ben ik amateur ik mag toch met gerust een vraag stellen volgens mij maak je daarvoor gebruik van forums en trouwens het ging over een programma niet over mij
Mag ik je er op wijzen dat je erg moeilijk te begrijpen bent als je alle zinnen aan elkaar tikt en bovendien geen leestekens en Hoofdletters gebruikt?
Pagina: 1