JVC grd-23 als webcam te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 14:06

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik had een vraagje,

Heb al wat rondgezocht maar geen antwoord gevonden.

Ik ga deze week een grd-23 halen en zou deze ook wel eens als webcam willen gebruiken. Volgens de JVC site is dit geen feature van dit model... prima, deze bezit alleen maar een firewire aansluiting.

Het model daarboven ( grd53 ) heeft wel een webcam feature enbezit ook nog een USB aansluiting.

Nu was mijn vraag,
Deze modelen zijn zo ongeveer identiek, op een afstandbediening en dus de USB aansluiting na.

Dan zou het toch technies ook moeten kunnen dat ik met de grd-23 via firewire een webcam kan opzetten? Of zit ik er nu helemaal naast?

De verkopers in de winkel hebben er kennelijk nog minder verstand van dan mij, want er waren er een behoorlijk aantal die zijden dat ik ook met een Mini DV/firewire, een Pinnacle capture-card nodig had om films op de computer te zetten...

Wie kan mij hier in antwoorden?

Making an ass of myself since the 70's

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik kan mijn camera (Sony DCR-PC9) als webcam gebruiken, door de camera op "camera" te zetten (zonder daadwerkelijk opnemen) en de camera via firewire aan te sluiten. Zonder aparte drivers te moeten installeren gebruik ik hem als webcam met MSN messenger. Dus als de JVC het beeld in opname-stand via firewire uitstuurt dan kun je hem als webcam gebruiken.

Je hebt absoluut geen capture-card nodig om je bandjes op de PC te zetten. Een firewire-poort is genoeg.

Verwijderd

Deze functie biedt de D23 niet...

hier een mooie lijst met de verschillende features van de cam's...