Toon posts:

Centrino - Pentium M 1,4 Ghz nooit sneller dan 600 Mhz??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

onlangs heb ik een fujitsu-siemens amilo m 7400 notebook gekocht en daar ben ik erg tevreden mee. Hij is uitgerust met een centrino combinatie, pentium m 1400 Mhz. Echer Windows geeft nooit een snellere kloksnelheid van de cpu aan dan 599 Mhz. Ook niet als het energieschema op 'altijd aan staat' Ook testprogramma's als sisoft sandra, pcmark 2004 en pc wizzard 2004 geven geen hogere snelheid aan.

Maar de pentium m processor moet zich afhankelijk van de belasting toch ook hoger opregelen dan max 599 Mhz??

Sterker nog, pc wizzard 2004 geeft:
* real frequency : 600 Mhz
* Throttle : 'de waarde van dat moment, maar nooit hoger dan 599'

In mijn bios kan ik geen instellingen vinden over de throttle mogelijkheid van mijn cpu...

Is mijn cpu nou begrenst op mijn moederbord? Of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Heb je ook al gekeken terwijl je hem 100% belast door bijv prime95 ?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:31

makje

Professioneel prutser

Al die programma's meten de snelheid van dat moment. Als jouw pc idle is dan schakelt die processor terug naar 600Mhz en dat meten ze dan dus. Meet het daarom nog eens als je je systeem volledig belast, bijv met prime95 zoals The Doctor ook al aangaf.

Als het goed is dan schakelt je processor bij een hogere belasting zichzelf op naar de 1400Mhz en dat zouden de meetprogramma's dan ook moeten aangeven...

9800x3d

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Normaal als je hem start met de AC enabled staat ie "vast" op 1400 MhZ...

Dit topic is gesloten.