[PB & SE P900] GPRS internetten via Orange

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Geweldig, een eigen forum :)

Ik probeer al een tijdje met mijn Sony Ericsson P900 en PowerBook te internetten als er een WLAN ontbreekt. Via GPRS dus.
Orange heeft in haar World pakket 2mb gereserveerd voor internetten, onder andere via een laptop of pocket pc. Daarnaast hebben ze zelfs een programmaatje op hun site staan (inloggen -> orange world -> internet acces), waarmee je via OSX op internet zou moeten kunnen.
Dat lukt me dus niet, het programma zegt dat ie m'n telefoon niet kan vinden. Alles is gepaird enzo (isync draait wel gewoon), maar het programmaatje van Orange kan m'n telefoon niet vinden. Dan houdt het daar op.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

.

[ Voor 5% gewijzigd door wace op 23-05-2004 23:18 . Reden: Programma is hier te downloaden: http://www.orange.nl/media/download/internetaccess/Ia1.7OSX.dmg.sit ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Orange doet hele vreemde dingen met haar internet gateways. Weet je zeker dat je telefoon ondersteund wordt? Verder hebben tegenwoordig de meeste telefoons een ingebouwd nummer. Als je een bepaald nummer met een # (hekje) laat draaien door je laptop, belt hij in via GPRS, en kun je je telefoon daarna gewoon als modem gebruiken.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb datzelfde probleem gehad met een P900 en ook met een SPV e200. Heb gebelt met Orange. Men had geen oplossing. Probeer je het via BT of via je cradle? Het volgende heb ik wel voor elkaar gekregen met een SPV E200
-Via usb aansluiten op je PC
-VirtuelPC opstarten
-Modem installen als USB modem
-Vage string meegeven met het bellen *99# dacht ik

Vervolgens kon ik via Virtual PC een inbelverbinding maken