En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Het is een 20" Cinema Display aan een 15" PowerBook G4:

Wat je ziet: firefox, X-Chat, Adium, Skype en natuurlijk Firefox etc.
Links bovenin staat bovendien een Darwin-themed Gnome-Panel, en de terminal links boven van het midden is een Gnome-Terminal (te herkennen aan het subtiele detail dat de maximize, close etc. buttons aan de rechterkant zitten ipv de linkerkant
De vuurvossen zijn voorzien van respectievelijk een zelfgevulde bookmarks-toolbar met alle GoT hoofdgroepen met hun subfora, en een RSS reader onder de naam Sage
[ Voor 19% gewijzigd door dawuss op 13-04-2005 00:18 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
oh wat geweldig!arjenhiemstra schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:03:
Nog een update van mijn desktopTiger
![]()
[afbeelding]

Maar hoe ziet je bureaublad eruit? Ik zie twee docks?
[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 25-04-2005 09:35 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
hier is er ook een van mij

klik voor groter
[ Voor 73% gewijzigd door Brimme op 25-04-2005 12:50 ]
Deze plek is te koop.
Ik klik, maar ik krijg niets groter... (404)
Overigens: in een ander topic werd al gezegd dat de mods het niet zo op prijs stelden als er al allerlei mensen lieten zien Tiger te hebben, omdat je het alleen illegaal (en dat mag niet) of via ADC (en dan heb je een NDA getekend, dus dat mag ook niet) hebt kunnen krijgen. Ik weer niet of dat voor dit topic ook geldt, maar ik dacht, ik zeg het even
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
http://www.raggers.net/pathos/widgets.phpKeeZ schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:04:
als ik mag vragen, waar heb je die andere widgets vandaan ?? Vooral de vandale widget lijkt me erg gaaf...
Volgens mij is er een postorder bedrijf dat het een en ander te vroeg verstuurd heeft... Is het dan illegaal? Volgens mij zit tot de echte release date alleen nog geen support op van Apple.Hertog schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:38:
[...]
Ik klik, maar ik krijg niets groter... (404)
Overigens: in een ander topic werd al gezegd dat de mods het niet zo op prijs stelden als er al allerlei mensen lieten zien Tiger te hebben, omdat je het alleen illegaal (en dat mag niet) of via ADC (en dan heb je een NDA getekend, dus dat mag ook niet) hebt kunnen krijgen. Ik weer niet of dat voor dit topic ook geldt, maar ik dacht, ik zeg het even
Dat was vrijdag, dan kost het volgens mij sowieso nog drie werkdagen voor het in Nederland is. Maar, ik maak even een topicreport aan, zodat we de vraag aan de modjes kunnen voorleggen en het topic niet meer hoeven te vervuilenarjenhiemstra schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:05:
[...]
Volgens mij is er een postorder bedrijf dat het een en ander te vroeg verstuurd heeft... Is het dan illegaal? Volgens mij zit tot de echte release date alleen nog geen support op van Apple.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
ReaLX, waar haal je dat up/down ding vandaan?
Neem aan dat dat een progsel is om je datverkeer mee te meten?
Verwijderd
willem169 schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:34:
offtopic:
willem169 schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:34:
offtopic:
dat had je natuurlijk in de search kunnen vinden he
Verder zal ik vrijdag mijn desktop -eindelijk- eens posten, ik denk dat ik nu wel redelijk zover ben wat ik graag wil
Deze plek is te koop.
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door dawuss op 25-04-2005 20:07 ]
[ Voor 92% gewijzigd door dawuss op 25-04-2005 20:09 ]
Ziet er strak uit! Heb je trouwens die wallpaper nog ergens? Vind ik erg strak!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Oh Sorry, Ik las vandaag op verschillende sites dat mensen die Tiger gepreorderd hebben al officiele Tiger versies via de post hebben gekregen, dus ik dacht ik kan wel om de wallpaper vragen...Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:00:Apple's wallpapers zijn auteursrechtelijk beschermd. Vragen om hun wallpapers is dus vragen om warez, dus doe maar niet
Mijn excuses, ik zal er voortaan even beter op letten..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 20:54 ]
Kan je vinden op de site van MacRabbit - de "man" van CSSEditstevenP schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:37:
Ziet er strak uit! Heb je trouwens die wallpaper nog ergens? Vind ik erg strak!
http://www.macrabbit.com/goodies/
This space intentionally left blank.
dot.K schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:54:
[...]
Kan je vinden op de site van MacRabbit - de "man" van CSSEdit
http://www.macrabbit.com/goodies/
wel jammer dat hij breedbeeld is, zit nog op een standaard formaat ctr hiero...
Zie volgende post...
Bedankt stevenP
[ Voor 54% gewijzigd door Reb87 op 25-04-2005 21:35 ]
Laat ik sociaal doen en even een thumbnail maken voor je

ja inderdaad, ik verveel me, en dit staat beter!
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2014 22:24 ]
wace schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:32:
Verspreid maar geen auteursrechtelijk beschermd materiaal op GoT
Okay
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 23:46 ]
Zo vreemd is het toch niet dat je niet zo maar al het artwork dat je bij je gekochte OS krijgt mag verspreiden?Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:42:
@dawuss: ik zou graag willen weten waar je de informatie vandaan haalt over eventuele auteursrechten over wallpapers... Op het eerste gezicht zie ik die namelijk nergens staan. Dat ze geleverd worden bij een software licentie die voor 1 cpu geldt, wilt niet zeggen dat eventuele niet software gerelateerde materialen deze zelfde licentie met zich meebrengen. Als dit wel het geval is, dan zouden zelfs al screenshots van deze wallpapers inbreuk maken op de licentie. Beetje raar dus
Verder gaat het ook nog eens over een wallpaper van Mac OS X Tiger, dat nog niet eens uit is, en je die wallpaper dus alleen kunt hebben als je de warez ingedoken bent, ofwel een Developer bent die zich niet aan zijn NDA houdt.
Ik snap de commotie niet, iedereen die Tiger koopt krijgt die wallpaper er gratis bij.
Als jij kunt aantonen dat het wel toegestaan is het Mac OS X Artwork vrijelijk te verspreiden praten we verder. Tot dan wil ik hier gewoon geen wallpapers zien die niet door hun maker zijn vrijgegeven voor verspreiding.
Zullen we nu maar weer verder gaan met screenshots? Verdere discussie over dit onderwerp is mogelijk, maar dan graag via mail of ICQ
micheljansen.org
Verwijderd
erbij vermelden welke icons, theme's, tweaks je gebruikt hebt. Bv: hoe zorgen jullie ervoor dat Adium zo transparant wordt? En de meeste gebruikte tweaks dan in de openingspost vermelden zoals in [rml]Post hier je Non-Windows screenshots [ part 5][/rml] en En hoe ziet jou desktop eruit? Deel 35
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:19 ]
Verwijderd

Eigenlijk gewoon een standaard Panther installatie, met een andere wallpaper.
Het behangpapier kun je hier afhalen:
http://www.pixelgirlprese...renc/celebration_1024.jpg
(indien het niet werkt omwille van hotlinking ofzo, hij is terug te vinden in deze categroie: http://www.pixelgirlpresents.com/desktops.php?cat=vector)

Wikipedia widget = wel tof. Links zie je x resource graph.
[ Voor 19% gewijzigd door Q op 30-04-2005 18:55 ]
Hoe regel je dat ie gewoon dat label op 1 regel zet zonder in te korten? ( Hd info enzo )Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:59:
[afbeelding]
Eigenlijk gewoon een standaard Panther installatie, met een andere wallpaper.
Het behangpapier kun je hier afhalen:
http://www.pixelgirlprese...renc/celebration_1024.jpg
(indien het niet werkt omwille van hotlinking ofzo, hij is terug te vinden in deze categroie: http://www.pixelgirlpresents.com/desktops.php?cat=vector)
Bij mij gaat ie truncaten en krijg ik na 10 tekens ofzo al puntjes.
Verwijderd
Waarschijnlijk is dat omdat ik het Engels heb als taal voor mijn besturingssysteem. In de Nederlandse versie staat er namelijk 'beschikbaar' in de plaats van 'free'. Dit zorgt ervoor dat de tekst een stuk langer wordt, en dat er bijgevolg een deel ingekort dient te worden. Misschien dat het wijzigen van je lettergrootte al iets uithaalt? Indien niet dan kun je zelf het woordje 'beschikbaar' veranderen in 'vrij' ofzo. Dit doe je als volgt:Kvn schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 09:48:
[...]
Hoe regel je dat ie gewoon dat label op 1 regel zet zonder in te korten? ( Hd info enzo )
Bij mij gaat ie truncaten en krijg ik na 10 tekens ofzo al puntjes.
http://www.robke.be/item/...rvangen_op_het_bureaublad
Succes!

Cijfers bij Safari: Aantal nieuwe RSS berichten (http://pimpmysafari.com/plugins/safaridockstatus-10)
MSN icoontje: Eigenlijk Adium 0.81
Rode nieuwsticker: Teletekst headlines (http://www.nullriver.com/index/products/newsticker)

http://benjamin.reyntjes.com/screenshots/imac_mei_05.jpg <- Grote versie
[ Voor 47% gewijzigd door Reb87 op 07-05-2005 17:48 ]

Ik zit met smart te wachten tot Transparentdock voor Tiger, dan ga ik ook meteen weer overal de Snow.E Aqua icoontjes inzetten die ik onder Panther ook gebruikte.
achtergrond
[ Voor 15% gewijzigd door Bigs op 08-05-2005 12:19 ]
cleardock werkt nog steeds, maar je moet er wel voor opnieuw inloggen.Bigs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:34:
Verkapt 'ik-ben-zo-blij-met-mijn-8mbit-adsl' screenshot:
[afbeelding]
Ik zit met smart te wachten tot Transparentdock voor Tiger, dan ga ik ook meteen weer overal de Snow.E Aqua icoontjes inzetten die ik onder Panther ook gebruikte.
[ Voor 14% gewijzigd door Oxi op 08-05-2005 00:46 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Of is het net zoiets als Win95: een onding?
leoaq.fm // Jeune Loop
OS9 draait niet meer op moderne hardware. Het ontwerp (onder de motorkap) is ook lang niet zo geavanceerd als het UNIX geweld dat OSX daar heeft. Beter dan win95 is het echter welleokennis schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:14:
Is er hier iemand die OS9 draait? Dat heeft me namelijk altijd het meest doelgerichte OS geleken; weinig/geen toeters en bellen, duidelijk en (dus) prestatieverhogend.
Of is het net zoiets als Win95: een onding?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
http://www.activeopen.co.jp/amdesk9.jpg
Schitterend toch
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Je kunt t/m OS 8.5 nog emuleren met Basilisk II op je PC. Eerst 8.1 installeren en dan upgraden naar 8.5. Hier werkte het iig, leuk om een keer te bekijken maar gebruiken doe ik 't allang niet meer.leokennis schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:37:
Mm maar toch:
http://www.activeopen.co.jp/amdesk9.jpg
Schitterend tochVeel duidelijker kan het IMO niet
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 01:46 ]
Maargoed, wieder auf Thema
leoaq.fm // Jeune Loop
Mooi zeg die wallpaper heb je die zelf gemaakt.Bigs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:34:
[afbeelding]
Is dit de desktop van een powerbook... wat voor scherm?
Zou ik die walpaper ergens online kunnen vinden? Vind hem prachtigOxi schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:40:
[...]
cleardock werkt nog steeds, maar je moet er wel voor opnieuw inloggen.
[afbeelding]
You don't need eyes to see, you need vision
Oxi heeft een 12" nieuwe PowerbookRonXP schreef op zondag 08 mei 2005 @ 08:34:
[...]
Mooi zeg die wallpaper heb je die zelf gemaakt.
Hij vroeg 't alleen niet aan Oxi maar aan Bigs
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is een 12" Powerbook, de wallpaper is een onbewerkte foto die ik zelf heb gemaakt idd.. origineelRonXP schreef op zondag 08 mei 2005 @ 08:34:
[...]
Mooi zeg die wallpaper heb je die zelf gemaakt.
Verwijderd
Wat is dat icoontje in je dock naast het iTunes-icoontje? Invader Zim?Bigs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:34:
[afbeelding]
achtergrond
http://adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=156Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:29:
Wat is dat icoontje in je dock naast het iTunes-icoontje? Invader Zim?
Verwijderd
natuurlijk, ontopic:leokennis schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:54:
Hmm...now to get Mac Os 8Gaat ie van 8.1-->8.5 via het web updaten of moet je en update-cd'tje hebben? Lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat Apple nog 8 jaar oude updates online heeft staan
![]()
Maargoed, wieder auf Thema

Van OS 8.5 heb ik geen screenshots geschoten maar dit was Mac OS 7.5 op dezelfde emulator, Systeem 7.5 kun je al een paar jaar gewoon bij Apple downloaden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 13:39 ]

Linksboven Adium met een zelfgemaakte theme, in het midden quicksilver met een zelfgemaakte interface.
De icoontjes heb ik er allemaal handmatig ingezet, alleen heb ik met die van safari zwarte hoekjes en die krijg ik niet weg. (niet dat het stoort, het is maar een klein detail)
Hoe ik aan de wallpaper ben gekomen weet ik niet meer, wie het origineel wil geeft maar een sientje. (1024x768)
Na wat zoeken (had toch tijd over) heb ik de site gevonden waar ik hem vandaan heb:
http://users.rsise.anu.edu.au/~fergus/wallpaper/landscapes/
# 55 om precies te zijn
[ Voor 16% gewijzigd door nuclear waste op 08-05-2005 21:25 ]
</onzin>
die wallpaper wordt ook gebruikt in Autopatcher maar weet niet of daar ook echt het origineel vandaan komt!hydrus schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:48:
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn desktop nog eens getoond heb. Hier gaat ie dan:
[afbeelding]
Linksboven Adium met een zelfgemaakte theme, in het midden quicksilver met een zelfgemaakte interface.
De icoontjes heb ik er allemaal handmatig ingezet, alleen heb ik met die van safari zwarte hoekjes en die krijg ik niet weg. (niet dat het stoort, het is maar een klein detail)
Hoe ik aan de wallpaper ben gekomen weet ik niet meer, wie het origineel wil geeft maar een sientje. (1024x768)
Als je die achtergrond voor me hebt, graag, vind hem wel *vet*Hoe ik aan de wallpaper ben gekomen weet ik niet meer, wie het origineel wil geeft maar een sientje. (1024x768)
hydrus schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:48:
Na wat zoeken (had toch tijd over) heb ik de site gevonden waar ik hem vandaan heb:
http://users.rsise.anu.edu.au/~fergus/wallpaper/landscapes/
# 55 om precies te zijn
Dus zou je hem mij willen mailen misschien ?My pictures: wallpaper
These wallpapers have been creating to much traffic for the server that I currently have them on. If you would like any of the pictures please email me at fergus at rsise.anu.edu.au and I can send them to you.
If you have some bandwidth spare and want to help out with a mirror please also email me.
Zo super is hij niet hoor, een flinke zooi Windows XP achtergronden daar.. en die foto met die kabels wacht echt niet zuiver, een beetje blurry. Wel jammer want ik vond hem ook mooi.

ik heb het van deze site geplukt: http://blue.walker.jp/material.html (clea).
zou je in het vervolg netjes thumbnails willen maken?
[ Voor 17% gewijzigd door dawuss op 15-05-2005 01:46 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Werkt!Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
[...]
Waarschijnlijk is dat omdat ik het Engels heb als taal voor mijn besturingssysteem. In de Nederlandse versie staat er namelijk 'beschikbaar' in de plaats van 'free'. Dit zorgt ervoor dat de tekst een stuk langer wordt, en dat er bijgevolg een deel ingekort dient te worden. Misschien dat het wijzigen van je lettergrootte al iets uithaalt? Indien niet dan kun je zelf het woordje 'beschikbaar' veranderen in 'vrij' ofzo. Dit doe je als volgt:
http://www.robke.be/item/...rvangen_op_het_bureaublad
Succes!
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Gouda!
Ja, dat is een desktop manager, dat miste ik toch wel een beetje na van Linux over te zijn gegaan.stevenP schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:37:
[...]
Gouda!Wat is dat links onderin? heb je meerdere desktop's ofzo?
Verwijderd
klein beetje offtopic, maar ik hoop dat het magbadeendjuh schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:43:
[...]
Ja, dat is een desktop manager, dat miste ik toch wel een beetje na van Linux over te zijn gegaan.
wat is het voordeel van meerdere desktops t.o.v. expose en verkleinen (of verbergen) van applicaties naar het dock.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:57:
[...]
klein beetje offtopic, maar ik hoop dat het mag
wat is het voordeel van meerdere desktops t.o.v. expose en verkleinen (of verbergen) van applicaties naar het dock.
Voor mij heeft het voordeel omdat ik programmas in een vast scherm zet. Zo kan ik dus snel naar een bepaald programma toe, zonder in het dock te hoeven zoeken naar welk scherm het-ook-alweer-was. Overzichtelijkheid en minder handelingen dus.
Verwijderd
Waar staat de wallpaper ?TomR schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:41:
Mijn screenshot of mijn nog geen week oude 15" powerbook:
[afbeelding]
(klik voor de volledige versie)
Origineel
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
[nieuwsgierig]
Wat is dat paarse icoontje met die megafoon erin?
[gokmode]shoutcast?[/gokmode]antonie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 08:20:
[...]
offtopic:
[nieuwsgierig]
Verwijderd
Dat is Colloquy, een freeware IRC-client die het één en ander te wensen overlaat, maar prima werkt als je echt alleen wil ouwenelissenantonie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 08:20:
[...]
offtopic:
[nieuwsgierig]

Deze plek is te koop.
Verwijderd
style: default os X Tiger, beetje gestyled.
background: default os X Tiger
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 11:33 ]
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Nope default Tiger?KeeZ schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:29:
leuk hoor... klokje van konfabulator ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 18:06 ]
ja helaas heb ik dat soms nodig om mijn sites te testen
(heb je een mac gebruik je nog steeds m$ Microsoft apps

Heb mijn macje nog maar 3 daagjes dus tsja
[ Voor 14% gewijzigd door dawuss op 30-05-2005 00:07 ]
vertel eens waar je dat doet dan ?? ergens bne ik iets vergeten dan !
Deze plek is te koop.
Gewoon bij je klokje, en dan analoog en in een window...KeeZ schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:38:
hmm dan lijkt het me beter dat je virtual pc pakt met een recente IE en dito engine erop...
[...]
VPC is een beetje duur voor iemand van mijn leeftijd, en ik doe het pas als ik wat meer ervaring met mac heb dan de 3 dagenKeeZ schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:38:
hmm dan lijkt het me beter dat je virtual pc pakt met een recente IE en dito engine erop...
[...]
Discussies over browser compatability horen in Webdesign & Graphics thuis.
micheljansen.org

en het origineel
Launching containers into space
Wow, zo zie je pas wat voor een lap aan resolutie het isWhieee schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:38:
goed, mijn nieuwe desktop, op mn 20" Cinema Display die nu aan mijn PowerBook hangt![]()
[afbeelding]
en het origineel
Btw, je origineel heeft er geen zin in...
wow! mooie wallpaper!Whieee schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:38:
goed, mijn nieuwe desktop, op mn 20" Cinema Display die nu aan mijn PowerBook hangt![]()
[afbeelding]
en het origineel
Verwijderd
(http://whieee.homelinux.net/~benny/images/tangerine.jpg) werkt niet!
[ Voor 109% gewijzigd door fetcher op 30-05-2005 10:56 ]
Ziet er gelikt uit!

@Low-fi:
iTunes skin, zie ik dat goed? :x
stonden even wat file attributes verkeerdfetcher schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:55:
link werkt inderdaad niet.

edit: link was fout idd...
[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 02-06-2005 12:16 ]
Launching containers into space
heheeh en nu had je het linkje verkeerd...Whieee schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 01:16:
[...]
stonden even wat file attributes verkeerdzou nu het gewoon moeten werken
[url=http://lemon.local./~benny/images/tangerine.jpg]Origineel[/url]
nogmaals:
http://whieee.homelinux.net/~benny/images/tangerine.jpg
Verwijderd
vet
Dit topic is gesloten.
Lees voordat je hier replied even de startpost goed door! Het is een screenshot draadje en geen post-hier-je-vraag-draadje