[Tiptopic]Goede tips! Om nooit te vergeten :P

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Topicstarter
Op macosxhints.com verscheen afgelopen week een handige tip om het browsen in Safari in ieder geval op het oog wat sneller te maken.

In je thuismap moet je je Library/Bibliotheek-map openen. Daarin staat de map Preferences. In deze map ga je op zoek naar het bestand com.apple.Safari.plist en dat open je in een text-editor. Onder de <dict> tag in dat bestand voeg je nu het volgende toe:
code:
1
2
<key>WebKitInitialTimedLayoutDelay</key>
<real>0.25</real>

De standaardwaarde is 1.0. Je kunt een beetje variëren met de waardes, bij mij bleek 0.50 voor mijn gevoel het snelste uit te pakken. Belangrijk is wel dat Safari echt helemaal moet zijn afgesloten om de wijziging in de preferences-file te kunnen maken, anders gaat het niet blijven werken :) . Kijk maar wat je ermee doet, maar bij mij leek het in ieder geval iets te schelen!

Verwijderd

Bedankt voor de TIP, ik heb het nu gevonden :/

en het is ZEKER sneller! woei wat een fijne tip :>

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 22:46 . Reden: NIET goed gelezen :X ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Werkt echt! Ik had het al van MacOSXHints een paar dagen geleden, ik merkte het verschil zelfs op mijn systeem. ;) Pagina's komen gewoon stukken sneller op je scherm terecht. :P

kleurbleur.nl

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:05

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tegenwoordig kan je met iedere pclaptop de randen van je trackpad als scrolwiel gebruiken. Uitermate handig en gebruiksvriendelijk.

Lang was dit niet mogelijk op de Ibooks en powerbooks van Apple. Maar daar is al een tijdje verandering in gekomen. Ik post dit omdat in mijn kring van Applegebruikers
het volgende stukje software vrijwel bij niemand bekend was:

Sidetrack

Naast scrol functionaliteit biedt Sidetrack ook nog de mogelijkheid om je muisaanwijzer een stuk sneller te laten bewegen (erg prettig) en de hoeken van je trackpad bepaalde functies te geven (bijv. 2e muisknop).

Ik hoop dat iemand wat aan deze tip heeft. Ik ben er namelijk zelf enorm blij mee.

Misschien is het handig om dit soort softwaretips in de FAQ op te nemen.

Verwijderd

je hebt ook nog USB overdrive die vind ik heel erg fijn :) gebruik ik sinds vandaag op mijn mac
bij www.versiontracker.com wel te downloaden.

exacte link:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443

Sidetrack is meer voor Apple Notebooks :)

deze is ook perfect voor desktops!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 22:56 ]

• Q

Q

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 22:55:
je hebt ook nog USB overdrive die vind ik heel erg fijn :) gebruik ik sinds vandaag op mijn mac
bij www.versiontracker.com wel te downloaden.

exacte link:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443

Sidetrack is meer voor Apple Notebooks :)

deze is ook perfect voor desktops!
Om hier nog even op aan te sluiten: er is nog meer moois voor de mensen die het prettig vinden. Ik gebruik het zelf niet maar er zijn mensen die er bij zweren; Ucontrol.

http://gnufoo.org/ucontrol/ucontrol.html

uControl is a keyboard remapper and more. Meaning, those useless keys can now be reused, remapped, or reduced. Unix hackers will be pleased to remap the caps lock key to the control key. Indeed, that was the reason uControl was originally created; however, it has since evolved into a fairly sophisticated means of not only remapping modifier keys, but providing a virtual scroll wheel for track pad users, providing real function keys for laptop users, swapping the right and left mouse button for left handed users, and even providing a one handed typing feature for those with disabilities.

Afbeeldingslocatie: http://gnufoo.org/ucontrol/panel1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 23-05-2004 23:51 ]

Verwijderd

Maar wat doet de verandering precies? Wat is die WebInitialDelay ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb SideTrack ook even geinstalleerd (kende het nog niet), wel erg handig, maar even wennen. Wel jammer dat de instelling voor het tappen werd gereset. Ik had namelijk ingesteld dat je kon tappen om te klikken, maar dat werd door SideTrack weer overruled (zeg maar gewoon: uitgezet :P).

Heb ook USB OverDrive geinstalleerd overigens. Maar USB OverDrive is meer voor externe muizen.

Bedankt voor de tip in ieder geval :).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Jaks, het zal vrijwel hetzelfde zijn wat Mozilla ook kent; de hoeveelheid milliseconden / seconden voordat Safari (of beter gezegd: de WebKit achter Safari) begint te tekenen.

Als je deze te strak afstelt met een trage verbinding dan wordt het alleen maar erger - Safari blijft tekenen bij elke update. Maar als je lijn snel is dan kan Safari al eerder beginnen met tekenen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 10:03

RVW

Lees ook het commentaar van David Hyatt (het opperhoofd van het Safari-developersteam bij Apple) over het meten van pageload-snelheden:

http://weblogs.mozillazin...hives/2004_05.html#005496

Verwijderd

En hij is al zo snel ;)
Zal het vanavond eens proberen.

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 07:56
het lijkt iid wat sneller te lopen ik heb op .40 de waarde ingesteld

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is misschien een beetje onduidelijk doordat er wat gemerged is, maar hierboven staat nu dus de twee topics. De ene gaat over het versnellen van Safari, en de andere over het scrollen met je touchpad. Nadeel is wel dat je (nu tenminste) moeilijk kan zien waar welke vraag over gaat. Vanaf hieronder zou het beter moeten gaan, omdat mensen dan erbij kunnen zeggen op welke tip ze reageren :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Toch een van de meest over het hoofd geziene features van 10.3: het kunnen aanpassen van menu-opties via een GUI.

Je kan menu-opties van applicaties aan een shortcut (bv. een F-key) hangen en vanuit andere apps aanroepen; ook kan je andere keys aanpassen zoals cmd-shift-4 als je die niet kan onthouden :0

Te vinden by je System Preferences...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Q schreef op 23 mei 2004 @ 22:52:
Tegenwoordig kan je met iedere pclaptop de randen van je trackpad als scrolwiel gebruiken. Uitermate handig en gebruiksvriendelijk.

Lang was dit niet mogelijk op de Ibooks en powerbooks van Apple. Maar daar is al een tijdje verandering in gekomen. Ik post dit omdat in mijn kring van Applegebruikers
het volgende stukje software vrijwel bij niemand bekend was:

Sidetrack

Naast scrol functionaliteit biedt Sidetrack ook nog de mogelijkheid om je muisaanwijzer een stuk sneller te laten bewegen (erg prettig) en de hoeken van je trackpad bepaalde functies te geven (bijv. 2e muisknop).
Leuk proggie, alleen m'n boot wordt met ongeveer 20 seconden vertraagd na de install.... Heb jij ook prestatie verschillen gemerkt?

• Q

Q

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:57:
[...]

Leuk proggie, alleen m'n boot wordt met ongeveer 20 seconden vertraagd na de install.... Heb jij ook prestatie verschillen gemerkt?
Ik reboot praktisch nooit en als ik dat doe, tja, mijn ibook is sowieso al traag met booten, ik denk niet dat ik het heb gemerkt.
Pagina: 1