[OSX] Geen driver voor Heidelberg scanner

Pagina: 1
Acties:

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Mijn oom draaide al enige tijd os 9 op zijn G4, toen ik besloot dat hij maar eens mocht gaan upgraden naar X. Geinstalleerd, ging allemaal prima, tot ik de driver voor de scanner (een Heidelberg 1200 USB) ging proberen te downloaden. Deze blijkt dus nergens te vinden te zijn! De site van Heidelberg is heel erg karig met het beschikbaar stellen van downloads, en ik kan er dus niks op vinden. Het originele cdtje dateert uit 2001 en heeft alleen maar de originele drivers voor os 9. Heeft iemand enig idee hoe ik dit apparaat geïnstaleerd kan krijgen?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

Wat zegt OSX als je hem er voor de eerste keer aan koppeld ?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Niets, het lijkt alsof ie niet eens ziet dat de scanner aangesloten zit.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk dat je pech hebt, Heidelberg is gestopt met de (Linoscan) scanners. Daar hoef je geen drivers voor OS X meer van te verwachten, Vuescan ondersteunt ze niet (kun je allicht toch even proberen) en SilverFast is behalve heel duur ook alleen voor OS 9 beschikbaar (voor die scanner). Nieuwe scanner is vermoedelijk de beste oplossing. Of OS 9 blijven gebruiken.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Heb je het al eens geprobeerd met VueScan?

Bovendien is SilverFast nog wel te gebruiken. Het werd iig meegeleverd op nieuwe Microtek scanners. Ik neem aan dat ze geen oude software meeleveren? :)

[ Voor 86% gewijzigd door Sage op 23-05-2004 22:45 ]

kleurbleur.nl

Verwijderd

het is niet echt een "oplossing" maar het kan wel als nood...

OS9 emuleren onder osx dan kan je waarschijnlijk de driver aanspreken, dan kan je alsnog scannen :)

ik weet niet of het ook werkt kan het zelf nu niet proberem.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Bèèèh, behoorlijk waardeloos dus, die lui bij Heidelberg. Dat ding heeft omfg veel geld kost, dan mag je toch wel een beetje support krijgen :/ Ik ga vuescan eens proberen, en anders is Classic eigenlijk de enige oplossing. Bedankt!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 13:02
Ik neem aan dat je deze scanner hebt? http://www.silverfast.com/product/Heidelberg/168/en.html

Silver heeft gewoon ondersteuning voor /streep deze scanner streep/ (dus niet 8)7 )

Op het werk hebben wij nog 2 andere heidelberger's staan die ook op deze manier worden aangesproken(Saphir Hi Res).

[ Voor 9% gewijzigd door leon1e op 23-05-2004 23:16 ]

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Kan het eens proberen, maar ik gok zomaar van niet, omdat er alleen een + staat bij os 9 ;(

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je kan Classic op je X systeem installeren, heel veel bedrijven/particulieren hebben dit nog vanwege scanners en programmatuur enzo.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1