Problemen met WPA

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49832

Topicstarter
He allemaal,

De hele dag lang probeer ik een draadloos netwerk te instaleren. Alleen wil het helaas niet. Het probleem waar ik telkens tegen aan loop is dat de laptop niet kan connecten. Als beveiliging gebruik ik WPA, en daarvoor heb ik ook een update gedownload voor XP.

De volgende apparatuur gebruik ik:

• Linksys WRT54G (firmware 2.02.7)
• Acer Travelmate 290 (zit een intel wlan card in, centrino)

Ik heb de search gebruikt en ben ook al op een aantal sites geweest waar het een en ander uitgelegd staat, alleen word ik er weinig wijzer van. Ook staan er vaak meerdere draadloze netwerken (ConnectionPoint), ik begrijp het niet echt.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of moet ik nog een update downloaden of werkt WPA niet icm een intel wireless nic (centrino).

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Weet je zeker dat het probleem bij WPA ligt? Heb je het getest zonder beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35417 schreef op 23 mei 2004 @ 22:26:
Weet je zeker dat het probleem bij WPA ligt? Heb je het getest zonder beveiliging?
Zonder beveiliging werkt alles wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zonet een programma van intel gedownload, daarin kan ik de wpa beveiliging instellen. Maar vervolgens connect ie niet. Ik blijf het vreemd vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Misschien een domme vraag, maar aangezien het niet in je startpost staat: Heb je de WPA code wel op de laptop ingevoerd? Staat 'IEEE 802.1x-verificatie voor dit netwerk inschakelen' aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 80403 schreef op 23 mei 2004 @ 23:38:
Misschien een domme vraag, maar aangezien het niet in je startpost staat: Heb je de WPA code wel op de laptop ingevoerd? Staat 'IEEE 802.1x-verificatie voor dit netwerk inschakelen' aan of uit?
Ja, dat heb ik nu gedaan bij het progje van intel. Want bij de draadloos netwerkinstelling van win xp kan dat niet. Die ondersteunt geen WPA ofzo (kan ik niet kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60941

Anoniem: 49832 schreef op 24 mei 2004 @ 15:09:
[...]

Ja, dat heb ik nu gedaan bij het progje van intel. Want bij de draadloos netwerkinstelling van win xp kan dat niet. Die ondersteunt geen WPA ofzo (kan ik niet kiezen)
Windows XP ondersteunt wel WPA. Je moet hiervooor hiervoor wel de volgende update downloaden:
http://www.microsoft.com/...4845DC9E91&displaylang=en
Als ik je openingspost goed lees heb je dat trouwens al gedaan. Als het goed is moet je nu een wpa-key kunnen invoeren bij de eigenschappen van je draadloze netwerkverbinding. Je moet dan bij netwerkverificatie WPA-PSK kiezen en bij gegevenscodering voor TKIP. Vervolgens voer je daaronder je netwerksleutel in. Dan hoort alles goed te werken als je het ook op de router goed ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 60941 schreef op 24 mei 2004 @ 15:33:
[...]

Windows XP ondersteunt wel WPA. Je moet hiervooor hiervoor wel de volgende update downloaden:
http://www.microsoft.com/...4845DC9E91&displaylang=en
Als ik je openingspost goed lees heb je dat trouwens al gedaan. Als het goed is moet je nu een wpa-key kunnen invoeren bij de eigenschappen van je draadloze netwerkverbinding. Je moet dan bij netwerkverificatie WPA-PSK kiezen en bij gegevenscodering voor TKIP. Vervolgens voer je daaronder je netwerksleutel in. Dan hoort alles goed te werken als je het ook op de router goed ingesteld hebt.
Bedankt voor je hulp. Deze update had ik ook geinstalleerd, alleen kon ik geen WPA-PSK kiezen. Ik kon alleen WEP kiezen of geen. Ook was er nog een keuze tussen open en gedeeld geloof ik (heb de laptop niet bij de hand dus kan niet ff kijken). Daarom gebruikte ik later dat intel progje, daar kon ik wel WPA-PSK kiezen, alleen connect ie niet.

Is er een mogelijkheid dat het niet ondersteunt wordt door centrino systemen? Of mag dat niks uit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60941

Anoniem: 49832 schreef op 24 mei 2004 @ 16:15:
[...]

Bedankt voor je hulp. Deze update had ik ook geinstalleerd, alleen kon ik geen WPA-PSK kiezen. Ik kon alleen WEP kiezen of geen. Ook was er nog een keuze tussen open en gedeeld geloof ik (heb de laptop niet bij de hand dus kan niet ff kijken). Daarom gebruikte ik later dat intel progje, daar kon ik wel WPA-PSK kiezen, alleen connect ie niet.

Is er een mogelijkheid dat het niet ondersteunt wordt door centrino systemen? Of mag dat niks uit maken?
Zover ik weet is het mogelijk WPA te gebruiken met centrino systemen. Zie ook: http://support.intel.com/...o/sb/cs-006109-prd955.htm

Als het je echt niet lukt om zo WPA aan de praat te krijgen, kun je ook de Odyssey Client Manager van Funk Software proberen. Met dat programma schijn je WPA te kunnen gebruiken zonder hardwarematige ondersteuning. Hier kun je een trialversie van 30 dagen downloaden:
http://www.funk.com/radius/wlan/wlan_radius.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinwing
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 22:52
Voordat ik wpa kon gebruiken via windows xp moest ik eerst mijn driver bijwerken. Oudere versie ondersteunen vziw geen wpa, misschien is dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pinwing schreef op 24 mei 2004 @ 17:37:
Voordat ik wpa kon gebruiken via windows xp moest ik eerst mijn driver bijwerken. Oudere versie ondersteunen vziw geen wpa, misschien is dat het probleem?
Je driver van je NIC of drivers van Win XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinwing
nic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Draadloos netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinwing
Welke anders? (dus een nieuwe driver voor de intel pro wireless 2100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pinwing schreef op 25 mei 2004 @ 06:33:
Welke anders? (dus een nieuwe driver voor de intel pro wireless 2100)
Dat is allemaal wel in orde en ik heb de nieuwste drivers. Uit gemak noemde ik de draadloos netwerkkaart ff NIC. Maar blijkbaar zorgt dat voor verwaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 15:53

Johnny E

Dôh !!

Heb zelf zowel ervaring met de 2100 als de nieuwe 2200 Intel Pro kaartjes.
Beide ondersteunen met de laatste driver release (proset) en de betreffende XP update WPA.

Wellicht biedt Acer niet de nieuwste Proset, probeer eens de versie die Dell aanbiedt bij de Latitude D600. Ik gebruik deze op zowel m'n Dell D400, D600 en de HP NC6000 laptops, werkt altijd top.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Johnny E schreef op 26 mei 2004 @ 20:45:
Beide ondersteunen met de laatste driver release (proset) en de betreffende XP update WPA.

Wellicht biedt Acer niet de nieuwste Proset, probeer eens de versie die Dell aanbiedt bij de Latitude D600. Ik gebruik deze op zowel m'n Dell D400, D600 en de HP NC6000 laptops, werkt altijd top.
Oke thankz, Ik xal het morgen direct proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Johnny E schreef op 26 mei 2004 @ 20:45:

Het is gelukt met de drivers van de Dell site. Harstikke bedankt voor je hulp. Iedereen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:12
Ik heb een ander probleem met de WRT54GS en WPA

Ik heb een Linksys 54G kaartje dat wel connect met WPA aan.

Nu probeer ik een SMC 11B kaartje (2635W van SMC) en als die mijn netwerk ziet vraagt die netjes om de netwerksleutel.
Dus ik typ de netwerksleutel in, begint dat ding meteen te kreunen dat het een 4 tot 26 hexedecimalen moet zijn ofzo, en dat het niet klopt!

Dat terwijl ik die sleutel 100% goed heb.
Met die linksys vraagt de software alleen om een "passfrase" en ik vermoed dat dat niet gelijk is aan de netwerksleutel.

American Express vraagbaak

Pagina: 1