mod voor de creative soundblaster audigy 2

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Beste mensen,

k heb het over de:

Afbeeldingslocatie: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021030_audigy2_inspire6700/big/creative_audigy2_06.jpg

Jullie kennen hem allemaal wel de creative soundblaster audigy 2.
En er zijn vast ook nog zat mensen die het witte intern audio paneeltje ook zo irritant vinden zitteh als mij. Dan zit je altijd met die audio kabels aan de voorkant.
nou was mijn idee:

om dat ding eruit te halen en extern te maken. Dus k ga binnekort 1 stuk ijzer kopen en dan gewoon om dat ding heen vouwen als het ware, en dan boor k in dat ijzer) 4 gaten voor kleine schroefjes (op de plekjes om hem normaal in de pc vast te maken. Dan de achterkant een los klein stukje ijzeren plaat met stukken eruit voor de kabels en aan de zijkant afwerken met rubber zodat de kabels nie kapot gaan. En de kabels die gaan dan gewoon door het pci slot vanuit de pc naar het kastje.

voor verduideliking:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~grise015/fun/creativeaudigy2.JPG

Heeft iemand dit al gedaan of was het ook van plan of heeft tips/ideen laat het me even weten.

edit: leestekens geplaatst ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Bulleteater op 23-05-2004 23:20 ]

• Bulleteater
heeft niemand een idee of tip of iets??

modbreak

Gelieve voortaan even een dagje te wachten voordat je je topic weer onder de aandacht brengt. Zie ook de Netiquette Tnx.

[ Voor 80% gewijzigd door ShittyOldMan op 23-05-2004 23:03 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Je bedoeld gewoon dat je die bay als het ware in een Externe CD-rom-behuizing zet? Op zich lijkt het mij wel een leuk projectje, mits je het kastje wel dezelfde uitstraling als je case heeft ;). Voordat je begint moet je een goede tekening gemaakt hebben van het definitieve ontwerp. Begin daar eerst maar eens mee.
offtopic:
Je mag je topic niet kicken binnen 24 uur.

edit:
Muwhaha @ subsonik :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Bobje op 23-05-2004 22:53 ]

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Als je je verhaal eens wat zou opsmukken met een paar leestekens, zou je wellicht rapper reacties krijgen... dit is echt onleesbaar, ik begin er zelfs niet aan :)
[edit] tis al wat beter zo ;)

Het is trouwens niet wenselijk je topic binnen minder dan 24u omhoog te schoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door subsonik op 24-05-2004 00:21 ]

• Bulleteater
k heb nu een fujitsu-siemens case (zilver) maar k koop binnekort ene nieuwe een zwarte. K zou niks zwarts weten wat k er omheen kan maken, of k moet iets heel anders pakken en dan zwart spuiten maar wat kan k dan nog meer voor ene materialen gebruiken dan ook een beetje buigbaar is :?

Verwijderd

He, wat toevallig. Naar zoiets zat ik al een tijd geleden te denken.. maar ik heb inmiddels al die geluidskaart verkocht. Ik vond mijn onboard geluid beter klinken.

Maar is wel leuk idee om zoiets een externe te bouwen. Het is wel te doen lijkt mij.
Khou deze topic in het gaten!

• Bulleteater
ik ga morgen na mijn examens :'( even naar de praxis 's kijken wat ze allemaal voor een buigbaar materiaal hebben. Ik post het morgeh als ze wat hadden

Verwijderd

is het niet veel eenvoudiger om gewoon zo'n externe 5 1/4" bay te kopen en die wat modden? Moet je alleen de achterkant wat bewerken zodat de draden naar buiten kunnen. Heb je gelijk de schroefgaten op de juiste plek enzo.

• Bulleteater
jah daar heb ik idd ook aan zitten denken. Maar je hebt dan het probleem dat je nergens (atans k weet niet waar) van die hoesjes kan kopen, dan zit er altijd iets bij dat je dat ding op de usb kunt aansluiten. Je bent dan ook wel €50 kwijt en dat vindt k toch best duur.

• Bulleteater
weet iemand waar k dat eventueel zou kunneh halen? _/-\o_

Verwijderd

op de pc beurs / rommelmarkt vind je ze wel eens voor een paar euro. Moet je 'm wel even een mooi kleurtje geven.
Het usb/scsi/audio/ide gebeuren kan je eruit slopen, dat heb je toch niet nodig.

• Bulleteater
ow ok thnx, k ga denk k zaterdag naar de PC DISCOUNT XXL beurs in nijmegen en dan zal k 's kijkeh of ze ze daar hebbeh liggeh voor een z8 prijsje ;) .

Ik de audigy2 er gister uitgehaald en ik moet ook nog een klein power kabeltje hebben want die er nu in zit is te kort, kan k dan ook mooi halen.

Ik ben ook nog bij de praxis geweest alleen daar hadden ze egt helemaal NIKS dat ik eventueel zou kunnen gebruiken alleen behangpapier :P

• Bulleteater
k heb helaas niks van een goede case kunnen vinden dus dat is wel baleh |:(

Verwijderd

Bij Conrad kun je zeker een behuizing krijgen.

Kijk bij : "Componenten->Behuizingen en accessoires"

• Bulleteater
heb ff gekeken bij conrad maar ze hebbeh idd veel behuizingen maar geen goeie. Want dan zit er weer zo'n usb ding achterin en dat moet k dus niet hebben. Maar in ieder geval bedankt

Verwijderd

Ik zie in geen enkel van die behuizen van Conrad uberhaupt een aansluiting zitten.

• Bulleteater
die staan ook niet bij behuizingen maar ergens anders, maar er zit geen goede 5 1/2" case bij die k kan gebruiken want dat zijn net allemaal andere maatjes bij conrad, tenminste k kon de goede niet vindeh

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
Buig gewoon wat RVS eromheen en spuit dat zwart :?
offtopic:
Het lijkt erop dat je je keyboard eens moet nakijken, er staat vaak een 'h' ipv een 'n' ;)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1