Ik wil graag mijn bios updaten ik heb een aopen AX6l Moederbord, maar als ik mijn bios wil updaten komt het programma met de melding dat het het verkeerde bios is. Ik heb op de een of andere vage manier het bios van een aopen AX6L C Lite moederbord. Wie weet hoe ik mijn bios toch kan flashen?
Juiste bios downloaden?
Of start je pc al niet meer op?
Of start je pc al niet meer op?
ik heb de juiste bios updates gedownload op de een of andere vage manier zit het verkeerde bios op mijn moederbord. En mijn pc start wel op.
Verwijderd
waarom wil je flashen als ik vragen mag?
probeer deze link eens:
http://download.aopen.com...ord=AX6L&Language=English
Ik weet niet of het dezelfde is dan die jij genomen hebt, maar je kan proberen he.
probeer deze link eens:
http://download.aopen.com...ord=AX6L&Language=English
Ik weet niet of het dezelfde is dan die jij genomen hebt, maar je kan proberen he.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 22:04 ]
yep die heb ik genomen allemaal geprobeert maar bij allemaal hetzelfde probleem. Ik wil flashen omdat mijn monitor een keer niet aanspringt keer daarna wel keer daarna weer niet keer daarna weer wel en steeds in die volgorde dit vind ik zeer irritant
Verwijderd
Probeer anders eens van een global site of een andere te downen,Abit bv heeft overal verschillende biossen staan, zeer raar, mss is het ook zo bij aopen. Kan zijn dat het gewoon een probleempje is van de site, verkeerd gelinkt of zo. Probeer mss eens de Lite bios
wie weet heeft deze de juiste link
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 22:11 ]
Weet je wel echt zeker dat je een AX6L hebt, en niet stiekum toch een AX6LC (ik geloof dat de LC altijd een Lite versie is, dus ws. bedoelen ze de 'Lite'-versie van de AX6L, ofwel de AX6LCVerwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 21:56:
Ik wil graag mijn bios updaten ik heb een aopen AX6l Moederbord, maar als ik mijn bios wil updaten komt het programma met de melding dat het het verkeerde bios is. Ik heb op de een of andere vage manier het bios van een aopen AX6L C Lite moederbord. Wie weet hoe ik mijn bios toch kan flashen?
Ik log vaak direct in op ftp.aopen.nl of ftp.aopen.com (nl resp. usa); niet alle biossen die via ftp beschikbaar zijn staan op de siteVerwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 22:10:
Probeer anders eens van een global site of een andere te downen,Abit bv heeft overal verschillende biossen staan, zeer raar, mss is het ook zo bij aopen. Kan zijn dat het gewoon een probleempje is van de site, verkeerd gelinkt of zo. Probeer mss eens de Lite bioswie weet heeft deze de juiste link
Van een Lite-bios heb ik bij AOpen nog niet gehoord, zo'n bord heet gewoon anders (AX6LC i.p.v. AX6L, analoog met AX6B; daarvan bestond dan wel een '-EZ' versie; was met i440ZX), dus heet het bios anders.
[ Voor 30% gewijzigd door koraks op 23-05-2004 22:42 ]
Hoe kan ik dit dan doen?koraks schreef op 23 mei 2004 @ 22:39:
[...]
Flash dan met dit BIOS maar gebruik een flasher die wil overriden
Beetje zelfwerkzaamheid mag ook wel...
Als je searcht kom je erachter dat uniflash 'flash anything with anything' uitkomst kan bieden in zo'n situatie
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1