[TV] Meer sneeuw op TV tijdens scrollen op PC

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Het is een raar verschijnsel en ik weet ook niet zeker of het eigenlijk wel in ene tech forum thuis hoort.
Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig hoe het zou kunnen komen.

Wat is nu het geval?
Ik heb op mijn TV op RTL4 altijd een beetje een sneeuwend beeld. De laatste tijd valt me het wel eens op dat als ik pagina's aan het scrollen ben met mn scrollwielletje dat RTL4 dan iets erger begin te sneeuwen. Het is net of RTL4 dan eventjes 'witter' wordt. :P

Nu vraag ik mij dus af hoe het zou kunnen?

Ik heb wel veel kabels over de grond door elkaar lopen en in de buurt wat trafo's wel.
Verder heb ik mijn de TV-out van mijn videokaart met de Scart-adapter achter op mijn TV verbonden, maar ik heb TV niet op het AV-kanaal staan.

Iemand enige verklaring?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

draadloze muis?

interferentie?

Wise enough to play the fool

• Joen
Nee geen draadloze muis. Gewoon optische Logitech muis.
Ja, ik gok ook op een bepaalde interferentie, maar vraag me af hoe het ontstaat dan. :P
Het is wel zo dat de muis op ongeveer 20cm van de TV af ligt.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als je de muis dan aan de andere kant neerlegt? :)

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:31

DFS

probeer wat dingen uit zoals idd je muis ergens ander plaatsen of zorgen dat je tv niet meer in verbinding staat met je pc

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

haal inderdaad even de kabel uit de televisie zodat ze niet met elkaar in de verbinding staan.

Ik heb net mijn kamer verbouwd en heb er opeens ook last van.

Sneeuw als mijn monitor op het bureau aan staat. Mijn monitor staat op 2 meter afstand en andere stoppengroep. Vóór de verbouwing stond de tv dichterbij :?

Ook heb ik opeens af en toe een ruis door beeld, had ik eerst ook niet. Misschien omdat de tv tegen de muur staat waar de kabel doorloopt? Ik heb die muur er zelf ingezet dus weet dat de tv-kabel daar loopt :)

Hou maar eens je electrische scheerapparaat in de buurt van je tv, dat heb ik nu steeds als mijn monitor aan staat (en alleen op sommige netten). Dus hij stoort niet de tv maar de tv-kabel ofzo.

• Joen
Ja nouja, mijn TV heeft sowieso al slecht ontvangst (dus ook als mn PC uit staat) op sommige kanalen.
Mn TV zit ook zo aangesloten:
CAI-aansluiting --> stuk of 7 meter kabel --> versterker met 2 TV-uit aansluitingen --> weer plm. 8 meter kabel --> TV
(en ja, de meeste zenders zijn nog goed ja 8)7 )
Verder wordt er van de zelfde CAI-aansluiting ook nog signaal door een andere TV opgesnoept (daar staat dus geen versterker oid) en boven op de versterker zitten zowel mijn als mn zusje dr TV op aangesloten.

De TV en PC zitten wel op de zelfde groep in de meterkast.

Muis aan de andere kant was ik nog niet zo snel opgekomen, vooral omdat ik rechtshandig ben en de TV ook aan de rechterkant op mijn bureautje staat. Bij mij is de afstand Monitor - TV trouwens plm. 1 meter.
Links muizen zal wel ff lastig zijn om dat zo te testen. :P
Verder zal ik ook eens kijken ja of het loshalen van de kabel tussen de TV-out van mn videokaart en de Scart-aansluiting op de TV een verschil maakt.

Het is ook niet dat de hele situatie me echt vreselijk stoort, maar ik was enigszins nieusgierig naar een duidelijke verklaring voor dit verschijnsel. :P
Pagina: 1