Toon posts:

[mpg] Filmpjes starten helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben laatst wat aan het proberen geweest met virtualdub. Nadat ik eindelijk de codecs goed had, zodat ik avi naar svcd kon rippen, willen op eens mijn .mpg bestanden niet meer draaien. Als ik dan een film afspeel in WMP of Realplayer of BSPlayer dan start ie en stopt die gelijk, er is dus helemaal geen beeld... Verder geeft ie helemaal geen fout meldingen... Weet iemand wat ik moet doen?
Verder specs: Zie specs...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:17

Tags NL

Harmful or Harmless?

Probleem heb ik zelf ook, ineens door andere codecs helemaal geen mpg/avi/wmv enz... Gewoon een codec setje installeren, Nimo Codepack o.i.d, en het weer proberen...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Codec geïnstaleerd, maar helpt nog steeds niet... hij stopt hem gewoon en verder doet ie niets...

edit:
Codecs weer gedïnstaleerd en Mpg doet het weer.... Heeel vaag... Nu hopen dat het zo blijft en AVI ook nog goed draait...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 21:01 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:17

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:45:
Codec geïnstaleerd, maar helpt nog steeds niet... hij stopt hem gewoon en verder doet ie niets...
Meerdere codecs proberen en na installeren rebooten helpt soms wel ...

Edit:

Oops, te snel antwoord gegeven, het werkt blijkbaar al :6

[ Voor 12% gewijzigd door Tags NL op 23-05-2004 21:01 ]

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Okay... Hij deed het dus eventjes... Maar nu weer niet... Ik snap er niets van... Ik heb al 4 verschillende geprobeerd... maar hij blijft gek doen...

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

waarschijnlijk een overkill aan codecs...

vooral Nimo codepack heeft bij mij vaak de mpeg fuctionaliteit verkloot.

ik raadt je aan om alle codecs eruit te gooien en dan langzaam weer op te bouwen met alleen de codecs die echt nodig hebt: mpeg, divx, xvid e.d.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
Okay doe ik dat... want nu geeft hij de fout:
"De audiocodec die wordt aangeduid met de opmaakcode 1, is vereist om dit bestand af te spelen. Om te achterhalen of deze codec kan worden gedownload van het web, klikt u op Web Help." en als ik dan klik vind ie niets..

Okay... Alle codecs verwijderd... Weer de basic die ik altijd gebruikte (FFDshow en AC3filter beiden nieuwste versie) er op gezet... en nog steeds zelfde probleem... In Quicktime speelt het wel af, maar daar vind ik het beeld altijd zo kut...

Het beeld neemt touwens eerst wel het goede formaat aan... maar hij speelt dan niets af...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 14:11 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook. De file wordt ingeladen en stopt dan meteen. Als je dan met de slider naar een verder punt gaat in de film dan blijft hij ook daar gewoon keurig op hetzelfde punt hangen. Kortom, de film start gewoon niet en het beeld blijft zwart. Voor de rest geen foutmeldingen.

Dit komt voor bij alle spelers WMP, WinDVD etc.

Iemand al een oplossing gevonden?
Pagina: 1