Toon posts:

[ie pdf] Laden pdf in browser duurt extreem lang

Pagina: 1
Acties:
  • 3.341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

zodra ik een pdf file probeer te openen in een browser duurt dit extreem lang. 10 minuten is geen uitzondering. Zodra adobe acrobat reader geopend is, en ik open dan een pdf file, duurt het maar 1 seconde voor dat de nieuwe pdf file wordt geopend.

Configuratie:

Adobe Acrobat Reader 6.0.0
Internet Explorer 6.0.28

Wat heb ik gedaan:

Ik heb alle instellingen al nagekeken van adobe. Het is voor mij NOT DONE om "view in browser" uit te zetten. Dus ik moet in de browser kunnen een pdf file kunnen openen. Daarnaast heb ik op google en op tweakers en adobe gekeken naar mogelijke oplossingen. Tevergeefs, wel veel over dat de reader helemaal niet meer werkt, maar niet dit specifieke probleem. Voor de rest werkt de reader namelijk perfect.

Ik hoop dat ik hiermee een duidelijk beeld heb kunnen schetsen van wat het probleem is.

edit:

Deinstalleren en opnieuw installeren heb ik ook al geprobeerd
Detect and repair ook al geprobeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 20:00 . Reden: limoentje ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Deinstalleren en opnieuw installeren al geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• OkselFris
  • Laatst online: 17-12 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 19:37:
Het probleem:

Adobe Acrobat Reader 6.0.0
Hier boven staat waarschijnlijk je probleem.
Dat ding is zo vreselijk traag. Tenminste deze 6.0 versie.

Probeer Acrobat Speedup eens.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, dat is een probleem met laden, het slimste is eerst de reader te laden door het te openen vanuit het start menu, afsluiten

En DAN pas de pdf in de browser to openen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
@limoentje: had ik al geprobeerd
@okselfris: Het punt is dat het juist rete snel is als je een pdf in de reader opent, behalve als je geen reader open hebt staan en een pdf wilt openen in een browser. Zodra de browser de pdf heeft geopend gaat elke andere pdf ook retesnel open

@swampy: thnx voor je advies, maar dit is not done. Dit is een work arround en daar heb ik op dit moment niets aan. Ik wil graag een oplossing voor dit probleem en niet iets waarmee ik het probleem kan vermijden. But thnx anyway!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:09
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:03:
@limoentje: had ik al geprobeerd
@okselfris: Het punt is dat het juist rete snel is als je een pdf in de reader opent, behalve als je geen reader open hebt staan en een pdf wilt openen in een browser. Zodra de browser de pdf heeft geopend gaat elke andere pdf ook retesnel open

@swampy: thnx voor je advies, maar dit is not done. Dit is een work arround en daar heb ik op dit moment niets aan. Ik wil graag een oplossing voor dit probleem en niet iets waarmee ik het probleem kan vermijden. But thnx anyway!
Conclusie: Niks aan te doen. Adobe reader is gewoon tergend traag sinds versie 6.x. Adobe speedup kan idd uitkomst bieden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Billie schreef op 23 mei 2004 @ 20:05:
[...]

Conclusie: Niks aan te doen. Adobe reader is gewoon tergend traag sinds versie 6.x. Adobe speedup kan idd uitkomst bieden. :)
een upgrade naar 6.0.1 ook :) De reader opent nu weer supersnel en is totaal niet langzaam

mn reader was niet goed afgesloten dus bovenstaande klopt niet :( Maar het gaat al ietsjes sneller maar nog lang niet ok

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 20:47 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[...]

Dat is dus gewoon niet waar, want op de PC's hier draait het best acceptabel.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

[...]

tenzij we die workarround zodanig maken dat hij goed geinplenteerd word;

Laat die adobe acrobat draaien als een service (ik denk aan firedemon) zodat het wel snel wordt opgestart? (ik gok dat dit perfect kan in het bedrijfsleven...) als dat is voor jouw gamepc, is't natuurlijk ook geen goeie oplossing :|

Verwijderd

Topicstarter
Mensen let op: Het gaat hier puur om de performance van het openen van een pdf file in een browser zoals IE . Het gaat niet om de algehele performance want dat is bij mij harstikke goed.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met een flash presentatie dat op bepaalde plekken pdf files moet kunnen openen. Deze presentatie moet op 500 cd's geperst worden. Dus daarom heb ik weinig aan een workarround capiche?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
limoentje schreef op 23 mei 2004 @ 20:44:
[...]

Dat is dus gewoon niet waar, want op de PC's hier draait het best acceptabel.
/me kijkt naar icon *
/me snapt *

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12 20:25
Om Acrobat Reader te versnellen kan je de plugins die bij het opstarten geladen worden strippen, er zijn er maar 2-3 nodig om PDF's te kunnen bekijken; de rest is voor encrypted PDFs en allerlei andere troep. FF googlen om te kijken hoe je dat doet.

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem. Je kan namelijk de Reader in hidden mode starten. Dus als je vanuit de flashpresentatie in de eerste frame de reader start met de parameter /h dan heb ik daarna geen problemen meer met het openen van document.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag tot een vreemde ontdekking gekomen. Het is namelijk zo dat als de flashplayer in de browser wordt gestart, dan duurt het laden van een pdf helemaal niet lang. De pdf wordt aangeroepen via getUrl. Kan iemand mij vertellen of dit aan het commando getUrl ligt of dat het gewoon aan de browser ligt?

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik kwam laatst ook achter het speed up programmatje.
Ik gebruik ook geen versie 6, want dat duurde een eeuwigheid... zit nu met versie 5 en speedup... gaat als een trein!

Hoe is het met versie 6 en speed up... er zal een tijd komen dat ik met 5 geen documenten meer kan bekijken, lijkt me...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zerosignal schreef op 31 mei 2004 @ 14:27:
Hoe is het met versie 6 en speed up... er zal een tijd komen dat ik met 5 geen documenten meer kan bekijken, lijkt me...
bietje offtopic:
Die tijd komt pas over een jaar of wat, aangezien de pdf 1.5 standaard (met Acroat6 geintroduceerd)ook met oudere clients backwards compatible blijven moet.

Zo heeft xpdf voor *nix alleen 1.4 support, specifieke 1.5 functionaliteit werkt dan wel niet maar de doorsnee PDF file gebruikt die niet eens.
Zelfs AR4 kun je bijna elke pdf mee lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het vreemde nou juist want met versie 6.01 (update) gaat het juist wel snel. Het is dus alleen zo dat als er een pdf bestand via getUrl() in de flash executable wordt geopend dat het dan extreem langzaam is. Als je het flashbestand via de browser opent dan is het juist weer snel.
Pagina: 1