Allerhande problemen met Asus V9950

Pagina: 1
Acties:

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 00:21
Ik heb vandaag mijn GeForce4 Ti4200 vervangen door een Asus V9950 (FX5900). Nou heb ik onder windows geen echte problemen. Het enige is dat hij bij allerlei beeldbewerkingen (scrollen, vensters maximaliseren/minimaliseren) een heel irritant piepgeluidje laat horen (heeft wel wat van een tandartsboortje).

Nu echter het veel belangrijker probleem, ik kan niet met goed fatsoen een spelletje spelen. Elke 3D game gooit me klakkeloos terug naar windows. Het is me zonet even gelukt om medal of honor spearhead te spelen, maar zodra ik de resolutie dan op 1280 x 1024 zet, begint de kaart te kraken/piepen en werpt ie me eruit of alles loopt vast. Een programma als 3dMark03 wil niet eens opstarten.

Ik heb al een hele bult verschillende drivers geprobeerd, ik heb met BIOS instellingen lopen klooien, maar hij blijft het niet doen!

Mijn specs:
Asus A7N8X Deluxe v2.0
AMD Athlon XP 2500+ (Barton)
1Gb DDR Dual Channel
voeding: Chieftec 420W

Heb ik nou gewoon een kutkaart gekocht of is het wat anders?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47
Dat piepgeluidje zou door de voeding kunnen komen.....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dabien
XanderH schreef op 23 mei 2004 @ 19:28:
Dat piepgeluidje zou door de voeding kunnen komen.....
Dat zou kunnen, het komt wel uit de achterkant van de kaart, nabij de molex-aansluiting. Maar erg gezond lijkt het me niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Dabien op 23-05-2004 19:41 ]

• Xander
Dabien schreef op 23 mei 2004 @ 19:39:
[...]

Dat zou kunnen, het komt wel uit de achterkant van de kaart, nabij de molex-aansluiting. Maar erg gezond lijkt het me niet...
Als het echt uit de kaart komt lijkt het me niet dat het door de voeding komt...

Ik heb echter weleens mee gemaakt dat voedingen gingen piepen als ze meer stroom moesten leveren (bijv als de videokaart meer stroom ging gebruiken)

Maar als je er zeker van bent dat het geluid uit de kaart zelf komt gaat dit niet op dus...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat het geluid van de graka komt? Ik wist niet dat er kaarten bestonden die geluid konden maken (behalve de fan natuurlijk)

• Dabien
Even voor de duidelijkheid, het geluid komt dus echt wél uit de kaart. Ik heb de kast hier open staan op mijn bureau en als ik m'n kop erin steek, hoor ik duidelijk dat het geluid uit de kaart komt. Wat er op een videokaart geluid kan maken gaat mij ook boven de pet, maar dat ie het doet is een ding dat zeker is.

-piep-piep-piep-piep-

Even een update, ik heb even in MBM naar de spanning op de voedingslijnen gekeken, dit zijn ze:

+3.3 : 3,41V
+5 : 5,05V
+12 : 11,61V
-12 : -12,13V
-5 : -5,09V

[ Voor 22% gewijzigd door Dabien op 23-05-2004 20:04 ]

• Xander
Voltages zijn iig dik in orde....

• Dabien
Het propbleem lijkt wel wat id het probleem dat in deze topic wordt beschreven.

Verder moet ik er ook nog maar even bij vermelden dat ik mijn oude kaart vanmiddag ook nog terug heb geplaatst. Wat ik toen zag, heb ik nog nooit meegemaakt. De beeldopbouw was vreselijk traag in DOS-modus, in windows begon het beeld wel scherp, maar al snel begonnen alle kleuren te verlopen en het beeld raakte ernstig verstoord.

Toen ik daarna die oude kaart in de computer van mijn huisgenoot stopte, deden zich helemaal geen problemen voor.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

geluidje had ik ook een beetje, maar wel op een FX5900Ultra van asus.
je moet smooth scrolling uitvinken bi jje internet opties. het geluid zou nu weg moeten zijn met scrollen.

Check je temperaturen eens van je V9950

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Dabien
Dank u, dank u! _/-\o_ Het piepje is inderdaad weg na "Smooth Scrolling" uitgezet te hebben. Ik had zelfs nog nooit van smooth scrolling gehoord, maar goed, nooit te oud om te leren.

Maar ik hoor het dus ook als ik bijvoorbeeld een window versleep over mijn scherm.

Als ik er nu nog achter kan komen waardoor ik voortdurend door mijn games gedumpt wordt, is mijn dag weer goed.

Oh ja, de temperatuur van de GPU schommelt rondom de 50 graden Celsius.

[ Voor 12% gewijzigd door Dabien op 24-05-2004 00:27 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Dabien schreef op 24 mei 2004 @ 00:12:
Dank u, dank u! _/-\o_ Het piepje is inderdaad weg na "Smooth Scrolling" uitgezet te hebben. Ik had zelfs nog nooit van smooth scrolling gehoord, maar goed, nooit te oud om te leren.

Maar ik hoor het dus ook als ik bijvoorbeeld een window versleep over mijn scherm.

Als ik er nu nog achter kan komen waardoor ik voortdurend door mijn games gedumpt wordt, is mijn dag weer goed.

Oh ja, de temperatuur van de GPU schommelt rondom de 50 graden Celsius.
Je Temp is prima in orde daar is niks mis mee.
Bij het aangeven van je voltages moet ik er wel bijzeggen dat je 12+ wel aan de lage kant is 11.64 denk dat dat wel eens de boosdoener kan zijn.
Heb je je bios goed ingesteld staan??? agp apperture size etc

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 24-05-2004 01:00 ]

• Dabien
In het BIOS staat alles in principe op default. Wat AGP aperture betreft in ieder geval wel. Ik kan nu zowaar weer spellen spelen. Hoewel de kaart dan nog steeds piept en kraakt. Dit nadat ik mijn nForce drivers had gedowngrade naar 3.13. Ik had namelijk die nieuwe drivers er tegelijk met deze nieuwe kaart op gezet.

MoHAASH werkt nu prima. Far Cry geeft echter nog immer problemen. Niet dat het spel vastloopt, maar wel dat hij totaal geen textures laat zien. Ik loop letterlijk door een grijze wereld. Ik heb geprobeerd het in OpenGL te spelen door de system.cgf aan te passen, maar als ik hem dan op High quality zet, is alles opeens zwart!

Grmbl... :(

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hehe bekend probleem dit mysterieuze piepje :) Niet alleen grafische kaarten van nvidia hebben er last van maar ook moederborden van gigabyte veelal, gebruik maar eens de search, ik had het ook, tis echt heeel vreemd :P

Verwijderd

ik heb ook eeen asus v9950/TD en hij maakt ook een piepend geluidje als ik scroll :S

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:29

Polycom

Poes van goud

Ik zou hem terug brengen, nu het nog kan.

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:37:
ik heb ook eeen asus v9950/TD en hij maakt ook een piepend geluidje als ik scroll :S
Hoe zijn je voltages?
Pu_Dy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:41:
Ik zou hem terug brengen, nu het nog kan.
Ja breng alles meteen terug joh :X Mijn videokaart piepte ook hoor toen ik hem net in bouwde, mijn voeding was gewoon niet stabiel genoeg voor die meer vragende videokaart...

Verwijderd

ik heb hem inmiddels al 5 maand, en waar zie je de voltages (er zit trouwens wel een asus V9980 bios op maar hij word er niks sneller op , zonder die bios piept ie ook..:S)

Edit: hij is trouwens ook niet zo best met call of duty, trilinaire filters kan die niet goed hebben dus moet ik bilinair selecteren als ik trilinair doe dan gaat ie op sommige stukken 30 fps

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:19 ]

Verwijderd

Dabien schreef op maandag 24 mei 2004 @ 02:07:
In het BIOS staat alles in principe op default. Wat AGP aperture betreft in ieder geval wel. Ik kan nu zowaar weer spellen spelen. Hoewel de kaart dan nog steeds piept en kraakt. Dit nadat ik mijn nForce drivers had gedowngrade naar 3.13. Ik had namelijk die nieuwe drivers er tegelijk met deze nieuwe kaart op gezet.

MoHAASH werkt nu prima. Far Cry geeft echter nog immer problemen. Niet dat het spel vastloopt, maar wel dat hij totaal geen textures laat zien. Ik loop letterlijk door een grijze wereld. Ik heb geprobeerd het in OpenGL te spelen door de system.cgf aan te passen, maar als ik hem dan op High quality zet, is alles opeens zwart!

Grmbl... :(
dat heb ik ook gehad met een paar driver versies, probeer eens een andere driver mssn dat het dan wel werkt
Pagina: 1