Toon posts:

iPod 40 Gb oplaad niveau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n iPod via de bijgeleverde adapter en docking station oplaad totdat het icoontje van opladen niet meer beweegt (en ik neem aan de accu vol is), en ik daarna de iPod in het 2e docking station (aan de FireWire aansluiting van m'n PC) plaats begint hij direct weer te laden.

En niet alleen dat, maar als ik hem direct daarna weer in de adapter steek begint ook die weer een hele tijd te laden.

Het lijkt erop dat de PC/Firewire aansluiting een andder oplaad niveau aanhoudt dan de adapter, en de iPod als het ware weer een eind leeg trekt.

Is dit probleem bekend, of misschien iemand anders ook opgevallen?

Ook lijkt het veel langer te duren voordat de iPod via de PC opgeladen is dan dat dit via de adapter duurt.

Bij een volle batterij lading via de adapter draait de iPod inderdaad zo'n 8 uur. Ik ga het ook eens proberen met een volle batterij lading via de PC/FireWire, en dan zien hoe lang hij daar op draait.

Groet,

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

1-als je iPod is opgeladen staat er bovenin 'opgeladen', zoniet dan staat er 'opladen'.
2-als je em aansluit op en stroombron zal ie die oplaadanimatie altijd laten zien, ook al zit de accu vol.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat van dat 'opgeladen' en 'opladen is bij mij inderdaad ook zo, maar de oplaad animatie beweegt wanneer hij oplaadt en staat gewoon las vol icoontje waneer hij opgeladen is. Als de iPod uit staat wanneer hij in de lader zit is dit goed te zien omdat je dan zo'n groot icoon midden in het scherm krijgt.

Maar afgezien daarvan, als je hem dus van de adapter afhaald wanneer hij opgeladen is'en in de docking van m'n PC stop begint hij gelijk weer, en zeer landurig ook, op te laden. Wel vreemd als hij net heeft aangegeven dat ie vol is...

Ook als je hem dan direct weer uit de PC docking haalt en in de adapter doet, gaat hij daar weer langdurig opnieuw opladen, alsof de PC stroom uit de accu getrokken zou hebben.

Ik hoopte dat iemand dit fenomeen kende of ook gemerkt had, en wil graag weten wat er daarmee aan de hand is.

Ik heb de laatste ROM versie 2.2 overigens geïnstalleerd, maar het was bij 2.1 precies hetzelfde.

Groet,

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gadget Talk > Apple Talk 8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 09:36

Corn

Raar jongetje

Waarschijnlijk levert je PC niet genoeg vermogen door de FiWi poort om de iPod op te laden. Hij denkt dat hij geladen word, maar in werkelijkheid gebeurt er waarschijnlijk niks. Je kunt dit eventueel testen door een extra firewire kabeltje te kopen, deze open te snijden, de +15v draad door te knippen, en er een multimeter tussen te zetten. Je kunt dan kijken of de iPod daadwerkelijk oplaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het opladen van de iPod via de firewire poort duurt langer, omdat het de harde schijf
van de iPod gewoon actief is. De iPod moet natuurlijk te benaderen zijn op je pc!
Via de lichtnet, is de harde schijf niet actief zo is de iPod veel eerder klaar met laden dan via de firewire poort.
Mijn 2e gen 10 Gb iPod laadt ook gewoon verder op, als het opgeladen is.
Het maakt niet uit of ik hem oplaadt via de firewire of lichtnet.
Ik denk dat dit een bug is ofzo? ff aan steve melden dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

Floor-is

5.2

Wat ik vaak doe als ik mijn iPodje ga laden is hem aan mijn Powerbookje hangen en vervolgens de iPod weer uitzetten (play lang ingedrukt houden), dan moet in principe de iPod compleet powerdown zijn en gaat hij dus alleen laden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Floris schreef op 24 mei 2004 @ 00:17:
Wat ik vaak doe als ik mijn iPodje ga laden is hem aan mijn Powerbookje hangen en vervolgens de iPod weer uitzetten (play lang ingedrukt houden), dan moet in principe de iPod compleet powerdown zijn en gaat hij dus alleen laden. :)
De iPod is nooit powerdown, tenzij de batterij zover op is of kapot is dat die geen stroom meer kan leveren. Daarom start de iPod ook altijd zo snel op. Hij gaat altijd in een standby modus en dat kost dus ook stroom. Hij heeft ook door of hij dan aan een computer gekoppeld word en gaat vervolgens dan in de FireWire disk mode wat dus ook weer stroom kost en vervolgens weer gaat laden. Oftewel je laad de iPod altijd op als hij stroom kan krijgen tenzij deze vol zit en aan een adapter hangt. Dit laatste is iig bij mijn iPod het geval. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sage op 24-05-2004 01:32 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. snel opstarten valt wel mee.. doet er bij mij zo een seconde of 8 over. Dit terwijl m'n Palm direct aanspringt altijd (0 opstart tijd dus).

Verder als ik m'n iPod opgeladen heb en ik kijk daarna hoe de batterij meter staat istie bijna altijd leeg en duurt het een paar minuten (tot wel 10 minuten ofzo) voordat de meter zich heeft aangepast aan het batterij niveau.

Zelfs na al die firmware-updates blijft de battery-meter nogal brak imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Opstarten gebeurt alleen als je je playlist oid. verandert hebt: hij maakt dan nieuwe indexen van je audiobestanden, contacts, kalender etc. etc. - en dat kost (eenmalig) even tijd.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:36
Volgens Mij komt dit gewoon doordat er een Lithium-Ion accu in de iPod zit.
Deze accu heeft geen geheugen, en het laden stopt gewoon automatisch na 3 à 4 uur.
Als je dan je iPod van de stroom afhaalt, en hem vlak daarna weer aan een andere stroombron hangt, dan is de batterij alweer 'vergeten' dat ie vol was, en de batterij weet niet dat de iPod nog niet gebruit is, en dat de batterij weer vol is.
Als je je iPod bijvoorbeeld 3 uur laat opladen (Via de adapter of firewirepoort, totdat er staat 'Charged') Als je nu voor korte tijd de iPod van de stroom afhaalt, dus even de stekker erin en er weer uit, dan begint de iPod volgens mij gewoon weer bij het begin met laden, ookal is het dezelfde stroombron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even iedereen hartelijk bedanken voor de vele reakties tot nu toe. Het duurde even voordat ik m'n eigen thread weer teruggevonden had. Hmmm, vreemd is het in ieder geval dus wel met het laden van de iPod.

Nadat m'n iPod 8,5 uur gewerkt had op een volledige oplading via de 220V adapter, heb ik hem via m'n pc/fiwi opgeladen. Hij was echt helemaal leeg, de klok ging zelfs op 00:00 (en werd na het syncen met de pc weer op tijd gezet). Mijn verbazing was groot toen hij na 2,5 uur opladen al aangaf dat de iPod vol was.

Er dus maar afgehaald en vandaag weer laten spelen - en weer 8,5 uur! Daar was ik toch wel zeer verbaasd over na slechts 2,5 uur laden via de pc.

En nu ben ik hem weer aan het opladen via de pc, maar hij is nu al bijna 4 uur bezig en zegt nog niet dat hij vol is...

edit - hij geeft nu aan, na precies 4 uur opladen, vol te zijn - end

Uitschakelen (zoals hierboven door iemand genoemd werd) gaat overigens niet terwijl hij aan de pc zit. Je kunt zo lang op de Play knop drukken als je wilt, hij blijft aan, en het 'loskoppelen logo' vertonen bij mij.

Ik weet het niet meer hoor, maar vind het ondertussen ook niet meer zo heel belangrijk. Ik vind een looptijd van 8,5 uur uitstekend, en het maakt kennelijk niet heel veel uit hoe en waar je hem oplaadt. Zelfs hoelang is kennelijk niet heel belangrijk ;-)

De eerste keer opladen via de 220V adapter die ik hier boven beschreef, was overigens terwijl hij stond te draaien via m'n stereo installatie dus werd de harddisk ook nog regelmatig aangesproken. Ik heb alleen niet precies gekeken hoe lang dat toen duurde. Ik heb het gevoel van ook een uur of 4.

Mzzl,

Gerard

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:29:
Er dus maar afgehaald en vandaag weer laten spelen - en weer 8,5 uur! Daar was ik toch wel zeer verbaasd over na slechts 2,5 uur laden via de pc.

En nu ben ik hem weer aan het opladen via de pc, maar hij is nu al bijna 4 uur bezig en zegt nog niet dat hij vol is...

edit - hij geeft nu aan, na precies 4 uur opladen, vol te zijn - end
De iPod is na een uur voor 80% opgeladen volgens Apple. Na 2,5 uur is daar natuurlijk wel iets bij. Vandaar de lange speeltijd. Na 4 uur is hij volledig opgeladen volgens Apple.

Oftwel je iPod is volledig in orde! :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Maximus

There is no substitute

Als je je ipod helemaal hebt opgeladen staat er charged bij mij. Het gaat bij mij wel redelijk snel maar volgens mij is dat omdat ik de USB - Firewire kabel heb voor dockconnector, want ik heb geen firewire op mijn PC en door deze kabel laad hij wel op maar zet hij er geen nummers op omdat hij niet is aangesloten op mijn pc

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als we toch bezig zijn over accu's :P
Hoe kan het dat de accu binnen 1 uur voor 80% geladen is.
En voor het volledig volladen duurt het 3-4 uur? Ik niet snap, wie kan uitleggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

chem schreef op 24 mei 2004 @ 14:19:
Opstarten gebeurt alleen als je je playlist oid. verandert hebt: hij maakt dan nieuwe indexen van je audiobestanden, contacts, kalender etc. etc. - en dat kost (eenmalig) even tijd.
Hij doet het bij mij altijd als die langere tijd (een dag ofzo) heeft uitgestaan. Dan zit ik eerst een seconde of 8-10 naar het apple logo te kijken voordat uberhaupt het licht eens aangaat.

Ik hang hem zelden aan een computer en m'n playlist verandert dus ook zelden. Agenda of whatever gebruik ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
O.D.Smolik schreef op 25 mei 2004 @ 08:48:
Als we toch bezig zijn over accu's :P
Hoe kan het dat de accu binnen 1 uur voor 80% geladen is.
En voor het volledig volladen duurt het 3-4 uur? Ik niet snap, wie kan uitleggen :?
Ik weet alleen dat meer fabrikanten dit toepassen. Het is dus niet onbekend ofzo. :) Ik zou niet weten hoe ze het voor elkaar krijgen maar ik denk dat het iets te maken heeft met dat het laatste stuk gewoon een stuk zwaarder is. Ik ben geen batterij expert sorry. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

miss. staat het hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.batteryuniversity.com/images/partone-12.gif
Figure 1: Charge stages of a lithium-ion battery. Increasing the charge current on a lithium?ion charger does not shorten the charge time by much. Although the voltage peak is reached quicker with higher current, the topping charge will take longer
Some chargers claim to fast-charge a lithium-ion battery in one hour or less. Such a charger eliminates stage 2 and goes directly to 'ready' once the voltage threshold is reached at the end of stage 1. The charge level at this point is about 70%. The topping charge typically takes twice as long as the initial charge.

Zoiets denk ik :)

[ Voor 85% gewijzigd door sjaakaq op 25-05-2004 13:04 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje dit topic gaat over de capaciteit bij een 40 GB ipod is er een verschil tussen zeg maar het 15 GB model en de 40GB model.
Ik wou dit ff weten omdat ik binnekort het 15 GB model ga kopen.

<noobmode> Ik weet dat ik er eigenlijk ook wel ff op google naar kan zoeken maar sinds er hier toch al een topic over is. </noobmode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 13:49:
Ik heb een vraagje dit topic gaat over de capaciteit bij een 40 GB ipod is er een verschil tussen zeg maar het 15 GB model en de 40GB model.
Ik wou dit ff weten omdat ik binnekort het 15 GB model ga kopen.

<noobmode> Ik weet dat ik er eigenlijk ook wel ff op google naar kan zoeken maar sinds er hier toch al een topic over is. </noobmode>
Nee niets, alleen dat de 40 40gb heeft en de 15 15gb :P en dat je geen dock + tasje + remote erbij krijgt [bij de 15]

PhD i.o.

Pagina: 1