Toon posts:

Ik heb een lage framerate door de videokaart(denk ik)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel al een jaartje het spel Tibia.
Het is een mmorpg met niet zulke geweldige graph's.
Nu heb je daarbij een framerate. Die is bij mij altijf 15 of 17
Nu was ik gister bij een kennis die het ook speelt en hij heeft 50+
Dus ik kom thuis en ik proberen om me framerate te verhogen.
Ik dacht eerst dat het door netwerk settings kwam ofzo want wij delen internet met iemand.
Maar daar ligt het niet aan.

Als ik op 1240x768 (32 bit 85Hertz)speel dan heb ik 21 als framerate.
Ik WIL 50+
Ik ben erachter gekomen dat het aan de videokaart lich want ik deed op het bureaublad eigenschappen>instellingen>geavanceerd en dan tabblad "probleem oplossen".

Afbeeldingslocatie: http://80.60.69.118/fps_probleem/probleem_1.png
Afbeeldingslocatie: http://80.60.69.118/fps_probleem/probleem_2.png
Nu heb ik de schuif helemaal op links gezet en dan toepassen.
vervolgens een naar rechts> dan toepassen
weer een naar rechts> toepassen enz.
Afbeeldingslocatie: http://80.60.69.118/fps_probleem/probleem_3.png
Als hij dan helemaal rechts staat schommelt me framerate/frame per second tussen de 40 en de 55:)
dat is al dik hoger dan 15-20.
Hij speelt nu soepel.:7
Als ik nu tibia afsluit en daarna weer opstart en ik loggin dan heb ik weer een framerate van 15-20:(

Hoe stel ik me videokaart instellingen zo in dat ik niks hoef te doen om die 50+fps te hebben

Ik heb een ati radeon 9600 PRO videokaart|:(

Verwijderd

Die slider hoort helemaal rechts te staan, en die videokaar zou met gemak eigenlijk alles aankunnen. ALS hij terugvalt, valt waarschijnlijk het spel als schuldige aan te wijzen. Tenzij jij nog niet alles geupgrade hebt (drivers, windows)

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Je framerate is zeker te laag voor je videokaart, die moet veel beter kunnen.
Als je in je videokaart opties bij OpenGL EN Direct3d alles nou eens op "Beste Prestaties" zet, loopt hij dan al niet veel beter?
Probeer ook eens de nieuwste driver te downloaden (www.ati.com)

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen-v op 23-05-2004 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen service packs ofzo, maar volgens mij heb ik wel een van de nieuwste catalyst drivers.
En je hebt gelijk dat hij het met grote gemak aan zou kunnen, die slider staat ook altijd rechts maar het eigenaardige is
dat als ik hem links zet en dan steeds een naar rehcts en dan toepas dat hij het dan (soms) wel doet. Dus het slaar nergens op. en ik snap niet hoe ik het moet doen:(

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Tibia is 2D, het ligt aan je cpu of het spel zelf of iets anders zeker je gpu niet

Verwijderd

Topicstarter
jeroen-v schreef op 23 mei 2004 @ 18:20:
Je framerate is zeker te laag voor je videokaart, die moet veel beter kunnen.
Als je in je videokaart opties bij OpenGL EN Direct3d alles nou eens op "Beste Prestaties" zet, loopt hij dan al niet veel beter?
Probeer ook eens de nieuwste driver te downloaden (www.ati.com)
Heel erg bedankt, ik had dat nog niet geprobeerd, ik had ze wel omste beurt op beste prestatie gezet maar nog niet allebei tegelijk.
Hij loopt nu dik boven de 40fps heel erg bedankt man!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Je kan ook nog proberen om het spel opnieuw te installeren, of kijken bij DxDiag-testen of die conflicten aangeeft (start-uitvoeren-dxdiag).

Haalt de computer bij andere spellen wel een hoge framerate? Tip: download Fraps (www.fraps.com , versie 1.9D is goed en gratis) daarmee kan je bij (bijna) elk spel wel kijken hoe hoog je framerate is.

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 11:13
Voordat je gaat denken dat je een slechte videokaart hebt:
Niet alleen je videokaart haalt je framerate naar beneden, Je internetsnelheid en je CPU zijn hierbij ook betrokken. Hoe trager, hoe lager je FPS.
Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Met mn Geforce 2 GTS haalde ik een FPS van 100+, terwijl mn Radeon 9700 pro de 60 nauwelijks bereikt.

offtopic:
Op welke server zit je? Ben zelf ook besmet :D

[ Voor 46% gewijzigd door AsusEDje op 23-05-2004 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
mensen, het probleem is nog niet verholpen :(
hij slaat de instellingen niet op :(

ik open tibia opnieuw en ik heb weer een lage framerate. Ik moet steeds opnieuw me settings op laag zetten en daarna weer op hoog en toepassen. :(

Heeft iemand dit ook? of weet iemand hoe die dit moet verhelpen???

Kan het aan me CPU liggen? Ik heb een 2,8 GHZ @ 3.06 GHZ
Internet snelheid zal het ckers niet aan liggen.

Plz help me again!

Verwijderd

Heb je dat alleen met dit spel of ook met andere games? :)

Verwijderd

offtopic:
alles op je beeldscherm heeft een framerate ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit met andere spellen niet, maar ik denk dat het komt omdat hij met windows draait op de achtergrond, dus dat hij dan minder goed draait ofzo.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Installeer anders eerst een de laatste drivers en de updates voor windows.
Misschien dat die de boel wel fixen want het is raar dat je instellingen niet opgeslagen worden. :)
Ik WIL 50+
jaja, wie wil dat niet ;)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwste Catalyst gedownloaded en geinstalled.
Opnieuw opgestart en tibia gerunt.
Maar nog steeds geen hogere frame rate.

Wie weet er wat ik nu moet doen?
Ik wil echt 50+ hebben want me video kaart kan het (ik had pas 50+ maar dat is nadat ik die settings een aantal keer toepas en verander maar zodra ik opnieuw tibia start dan heb ik weer laag dus)

Dus hopelijk gaat het me nog lukken.... :(

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik ken heel dat tibia niet, maar het klinkt alsof hij antialiasing oid aangooit als je het start. hij reset iig je settings.. ga eens kijken in het spel zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het option menu gekeken maar er stond niet echt iets bij over antialiasing.

Dit is het enige menu dat met graphics te maken heeft:
Afbeeldingslocatie: http://80.60.69.118/fps_probleem/probleem_4.png

Afbeeldingslocatie: http://80.60.69.118/fps_probleem/probleem_5.png

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waardoor het komt, maar die instellingen van tibia zelf zijn niet het probleem.

Maar ik moet de hele tijd mijn settings opnieuw toepassen als ik opnieuw tibia open. Niet dat ze op een andere waarde staan ofzo maar het lijkt alsof als ik op toepassen druk mijn videokaart gaat werken en dat als ik tibia sluit er weer mee kapt.

Wie weet hoe ik dit oplos:(

:'(

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je wel SP1 van windows XP geinstalleerd? want anders werken de nieuwere catalyst drivers niet goed...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

ik heb een ATI radeon 9600+ en haal een refreshrate van 75 hertz. Maar bij mij zat er een fout in de software. Lees maar eens goed http://home.wanadoo.nl/pkarels/probleem.jpg :r
Ik heb toen op http://www.omegacorner.com/ de drivers van gedownload en nu werkt het wel.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik heb een ATI radeon 9600+ en haal een refreshrate van 75 hertz
Zeg dan niks. Of bedoel je 75 fps?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

dat bedoel ik idd. maar het is maar een suggestie hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk SP1 kunnen downloaden.
Hopelijik gaat alles werken, maar eerlijk gezegd denk ik niet das SP1 het zal verhelpen. :(

Verwijderd

laat het even weten als het werkt. Hebben mensen met mogelijk hetzelfde probleem ook wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SP1 geinstalled het werkt niet :(

Ik zal de situatie nog even uitleggen:

Ik doe tibia(dit kan ook bij andere programma's voorkomen) en ik heb een lage framerate. Ik kloot wat in de instellingen en ik heb een hoge framerate(50+)
Ik sluit tibia. Ik open hem opnieuw, ik speel en heb weer een lage framerate, ik moet weer de settings opnieuw toepassen (de sliders staan hetzelfde dus ik moet ze even bewegen zodat ik op toepassen kan drukken)

Nu verklein me tibia scherm, ik moet hem ietsjes groter uitrekken.
En ik zit weer op 50+ framerate.

Nu ben ik nog ergens achter gekomen:
Als ik van windowsXP-user switch en ik open daar tibia en ik maar hem fps 50+
en ik switch terug naar me andere user met 50+ dan heeft die geen framerate meer van 50+ en ik moet weer in die instellingen zitten.

Zo ist niet leuk meer :(
Ik heb alles geprobeerd wat ik kon.

Hopelijk komt er binnekort een eind aan (8>
Pagina: 1