Gamecube RGB kabels werken niet op een PAL SNES (wel op een NTSC SNES/Super Famicom). Dus als je beeld hebt dan is het composiet en niet RGB.
Een post die ik eens op een ander forum heb geplaatst:
De beste videokwaliteit die je uit je SNES kunt halen is (scart) RGB. Het lastige alleen is dat de NTSC en PAL console hierin verschillen. Een Gamecube RGB kabel kun je zonder problemen op een NTSC SNES/Super Famicom aansluiten, alleen niet op een PAL SNES.
Hiervoor moet je de condensatoren (capacitors) verwijderen op de R, G en B pin.
Deze actie heb ik ooit eens uitgehaald, wat al lastig genoeg voor me was want ik had al sinds de 2e klas van de middelbare school niet meer gesoldeerd XD
Bijkomstig probleem was ook, waar ik veel later achter kwam, dat ik een 40 watt of iets soldeerbout gebruikte, terwijl 8 watt voldoende was ^^;
Ik heb dan ook een gedeelte van de scart weggesmolten, maar hij deed het nog wel heheh.
Een probleem waar ik daarna tegen aan stuitte was dat het beeld te fel was. Om dit euvel te verhelpen moet je resistors toevoegen op de draadjes waar de condensatoren zijn uitgehaald.
Resistors kunnen allerlei waardes hebben, dus dan is de vraag hoeveel Ohm deze zou moeten zijn. Op het GamesX forum (
http://nfggames.com/forum/index.php?showtopic=37&st=40) had iemand 33 Ohm resistors toegevoegd en dat gaf hem goed beeld.
Na wat meer informeren heb ik nu een site gekregen waar wat meer detail instaat en formeel zou het dan 47 Ohm moeten zijn:
http://members.optusnet.c...escart/gamescart.htm#snes
Ik weet niet of ik ooit zo ver ga om zelf die resistors toe te voegen, maar als iemand het wilt, in deze post staat alle info die je nodig hebt
Sommige beweren trouwens dat er PAL SNES RGB kabels hebben bestaan, maar ik twijfel daar aan aangezien ik nog nooit iemand heb gehoord die er een had en ze ook nu totaal niet te vinden zijn...
Laat je ook niet misleiden trouwens, heel vaak worden Gamecube RGB kabels verkocht alszijnde dat ze ook werken op een N64 en een SNES. De N64 heeft helemaal geen RGB output dus dat is helemaal totale onzin. De eerste generatie N64 kan wel via een mod RGB output leveren overigens.