SNES Multiconnector

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
weet iemand het schema om een multiconnector voor de snes te maken?

deze dus:
http://www.nintendo.com/consumer/images/hook_sns_avtovcr.gif

liefste gewoon een schema van de multi-out zelf

[edit]

oeps..kom m naar lang zoeken net zelf tegen
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_SNES.html

sorry..zit een beetje te suffen hier :)

[edit2]

wel nog een andere vraag:
waarvoor is de EXT connector aan de onderkant? daar vindt ik niets over op internet

[ Voor 44% gewijzigd door Losha op 23-05-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zou eigenlijk gebruikt worden voor diverse toevoegingen voor de Snes, maar is uiteindelijk voornamelijk gebruikt voor illegale hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51
ja, backup apparatuur etc. zit btw ook op de n64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:00:
die zou eigenlijk gebruikt worden voor diverse toevoegingen voor de Snes, maar is uiteindelijk voornamelijk gebruikt voor illegale hardware.
Welke illegale hardware dan? Alle copiers worden gewoon in het cartridge slot geplaatst.

De EXT. connector is wel gebruikt voor het Nintendo BS-X system waarmee je games kon donwloaden via de satelliet. Alleen uitgebracht voor de Japanse markt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
nou, dat kabel word zelfmaak dus :(

in duitsland volop te krijgen in diverse uitvoeringen
winkel/ebay etc.

in nederland: noppes

of weet iemand toevallig WEL waar je een multi-out kabel kn krijgen

die voor de n64 en gamecube schijnen hetzelfde te zijn

kabel voor multi-out naar audio/video out dus.....

[edit]
hoe zit dat met opslaan van games eigenlijk? hoe weet ik hoever ik moet spelen tot ie eindelijk opslaat?
in bijv. donkey kong country1 en super mario world

[ Voor 21% gewijzigd door Losha op 27-05-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losha schreef op 27 mei 2004 @ 19:55:
nou, dat kabel word zelfmaak dus :(

in duitsland volop te krijgen in diverse uitvoeringen
winkel/ebay etc.

in nederland: noppes

of weet iemand toevallig WEL waar je een multi-out kabel kn krijgen
Dat is geluk hebben. Ik heb een jaar terug nog een SNES adapter kunnen kopen in een winkel. Bestel anders gewoon op Ebay.de sommige verschepen ook naar de NL.
Losha schreef op 27 mei 2004 @ 19:55:
[edit]
hoe zit dat met opslaan van games eigenlijk? hoe weet ik hoever ik moet spelen tot ie eindelijk opslaat?
in bijv. donkey kong country1 en super mario world
>:) Jij hebt net een SNES aangeschaft. DK1 slaat automatisch op na elk gewonnen level. Bij Super Mario world krijg je na het winnen van elk fort/kasteel/spookhuis de opties:
-Continue and save
-Continue without save

Eerste optie kiezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
naja aangeschaft..gekregen van een maat :) (mag 'm waarschijnlijk houden >:)

maar uit duitsland bestellen doe ik niet..word al gauw een tientje..voor dat geld soldeer ik zelf wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Die kabels zijn toch "overal" te krijgen? Heb er bosjes van thuis liggen iig (bij al m'n SNESjes, N64-ers en m'n Cube zit hij bij), ga gewoon naar een gameshop en vraag voor de standaard A/V kabel voor de gamecube, die gaat ook op de SNES.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
oh? dat van de gc wist ik dat ie past..maar dacht dat ie lastig te krijgen is..zie m nergens op nederlandse sites

echter nog geen tijd gehad langs winkels te gaan..morgen vrij..morgen (vandaag eigenlijk al) even langs de shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51
kijk eens!
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8160&item=8108200424&rd=1

lastig te krijgen? uch uch :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
ik zoek geen rgb maar tulp/cinch/rca (kan ik makkelijk van kamer switchen..hoef ik niet achter de tv te zijn)
trouwens, de rgb werkt NIET op de snes..is net iets anders rbg aangesloten op de gc t.o.v. snes (las ik ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik kan bevestigen dat de RGB kabel van de Cube (de officiele) niet op de SNES werkt, ik hoor wel geluid maar het beeld is te donker om wat te zien. Heb een orginele SNES RGB kabel die er precies zo uit ziet als de Cube RGB (alleen hij is grijs ipv zwart) die wel perfect werkt, misschien dat die van de N64 er mee over een komt (die ik ook niet aan de praat kreeg met de Cube kabel).
Die A/V kabel werkt wel op alle drie.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha

Losha

Topicstarter
heb er eentje kunnen vinden voor 5,- in een gamezaak (laatste die die had na lang zoeken in kasten en laden)

dixons etc. hadden niets

maar hij doet het :) prachtig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 07:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 20:01:
[...]
>:) Jij hebt net een SNES aangeschaft. DK1 slaat automatisch op na elk gewonnen level.
wel offtopic maar je bedoel DKC 1, daar kan je alleen saven bij vaste savepoints. (Candy's Savepoints ofzo, apenwijffie)

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 29-05-2004 15:08 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-10 17:05
Losha schreef op zaterdag 29 mei 2004 @ 14:32:
heb er eentje kunnen vinden voor 5,- in een gamezaak (laatste die die had na lang zoeken in kasten en laden)

dixons etc. hadden niets

maar hij doet het :) prachtig beeld
Gamecube RGB kabels werken niet op een PAL SNES (wel op een NTSC SNES/Super Famicom). Dus als je beeld hebt dan is het composiet en niet RGB.

Een post die ik eens op een ander forum heb geplaatst:

De beste videokwaliteit die je uit je SNES kunt halen is (scart) RGB. Het lastige alleen is dat de NTSC en PAL console hierin verschillen. Een Gamecube RGB kabel kun je zonder problemen op een NTSC SNES/Super Famicom aansluiten, alleen niet op een PAL SNES.
Hiervoor moet je de condensatoren (capacitors) verwijderen op de R, G en B pin.
Deze actie heb ik ooit eens uitgehaald, wat al lastig genoeg voor me was want ik had al sinds de 2e klas van de middelbare school niet meer gesoldeerd XD
Bijkomstig probleem was ook, waar ik veel later achter kwam, dat ik een 40 watt of iets soldeerbout gebruikte, terwijl 8 watt voldoende was ^^;
Ik heb dan ook een gedeelte van de scart weggesmolten, maar hij deed het nog wel heheh.

Een probleem waar ik daarna tegen aan stuitte was dat het beeld te fel was. Om dit euvel te verhelpen moet je resistors toevoegen op de draadjes waar de condensatoren zijn uitgehaald.
Resistors kunnen allerlei waardes hebben, dus dan is de vraag hoeveel Ohm deze zou moeten zijn. Op het GamesX forum (http://nfggames.com/forum/index.php?showtopic=37&st=40) had iemand 33 Ohm resistors toegevoegd en dat gaf hem goed beeld.
Na wat meer informeren heb ik nu een site gekregen waar wat meer detail instaat en formeel zou het dan 47 Ohm moeten zijn:
http://members.optusnet.c...escart/gamescart.htm#snes

Ik weet niet of ik ooit zo ver ga om zelf die resistors toe te voegen, maar als iemand het wilt, in deze post staat alle info die je nodig hebt ;)

Sommige beweren trouwens dat er PAL SNES RGB kabels hebben bestaan, maar ik twijfel daar aan aangezien ik nog nooit iemand heb gehoord die er een had en ze ook nu totaal niet te vinden zijn...
Laat je ook niet misleiden trouwens, heel vaak worden Gamecube RGB kabels verkocht alszijnde dat ze ook werken op een N64 en een SNES. De N64 heeft helemaal geen RGB output dus dat is helemaal totale onzin. De eerste generatie N64 kan wel via een mod RGB output leveren overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat men na ruim 2 jaar hebben kunnen vinden wat ze zochten :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.