Toon posts:

vpn connectie thuis naar werk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een VPN verbinding wil ik van mijn netwerk thuis (met mxstream verbinding) naar het netwerk van de zaak.

Mijn laptop van de zaak gaat thuis via een sitecom dc-202 v3 router mijn thuisnetwerkje op. Dat werkt prima, ik kan dan het internet op en dat vind ik al een hele prestatie. :)

De VPN verbinding is standaard door mijn werk aan gemaakt, en werkt goed, als hij op de zaak op verschillende netwerken wordt getest.

Maar thuis werkt het dus niet.. De VPN verbinding blijft hangen op opening port.
De laptop heb ik in de DMZ gezet, maar dat werkt ook niet.
Nu heb ik weinig verstand van poorten instellen enzo, maar op eerdere topics las ik dat ik TCP 1723 en TCP 47 misschien open zou moeten zetten.. Ook dat heb ik geprobeerd maar nog steeds geen resultaat. Het zou ook kunnen wijzen op mijn onkunde, en dat ik dit gewoon verkeerd instel naturulijk....

Ik kom er gewoon niet uit. Wat zou ik nog meer kunnen proberen/instellen om het geheel aan het werk te krijgen?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55

StarWing

Huh ?!?

Je moet bij Virtual servers de VPN poort toevoegen. Althans, zo heb ik het gedaan bij mijn DC 202 v1

Mijn VPN server staat wel achter de router, en niet de client zoals bij jou.

Page intentionally left blank.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eerst even zonder router proberen ! dan weet je waar je moet zoeken

die mappingen zijn voor als je een vpn server draaid.
is het een standaard vpn of tunux of iets dergelijks .. ook belangrijk om even te weten

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 23-05-2004 18:26 ]

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:43:
Nu heb ik weinig verstand van poorten instellen enzo, maar op eerdere topics las ik dat ik TCP 1723 en TCP 47 misschien open zou moeten zetten.. Ook dat heb ik geprobeerd maar nog steeds geen resultaat. Het zou ook kunnen wijzen op mijn onkunde, en dat ik dit gewoon verkeerd instel naturulijk....
tcp 1723 hoeft je niet open te zetten waarschijnlijk, tenminste als je nu alles van binnen naar inet toe toestaat.

tcp 47 moet zijn ip protocol 47 (is dat GRE?) en dat kan je router wel of niet... evt firmware upgrade van je router (check manufacturer website)

Verwijderd

Welke VPN-client gebruik je? De standaard VPN client van microsoft gebruikt port 1723.

Jeroen van Reeven

Verwijderd

Hoi,

ik heb een dergelijk probleem ook gehad. Dit lag hem in het feit dat mijn ADSL modem niet zelfstandig de intenetverbinding tot stand bracht. De internetverb. werd vanuit de PC gemaakt. nadat ik een wijziging in het systeem had aangebracht en mijn ADSL modem de inlog gegevens zelfstandig verwerkte, werkte het VPN vlekkeloos. Het schijnt dat een PC slechts een verbinding op kan zetten of een ADSL of een VPN

Leon

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is, als ik mijn laptop direct aan de modem plug, en een verbinding opzet, dat dan de vpa connectie ook gewoon werkt..
zo gauw de router er tussen zit, werkt internet nog wel maar de vpn connectie niet. Ik heb het idee dat het of aan de router, of aan onze kombinatie modem-router ligt..

Ik word er helemaal GEk van... ik blijf zoeken..... :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb de manuals ook even doorgespit maar ik kan daar niks over standaard windows vpn vinden

Even een reminder heet gaat idd over protocol47 (Gre) en niet poort 47

Wat je nog kan proberen is om je vpn server in de DMZ te zetten.
dat houd in dat alle comunicatie naar jou IP klakkeloos daar de server in de DMZ gestuurd word
(Zet wel even een goeie firewaal aan op die bak)

Iperf

Verwijderd

In het geval van Network Adress translation (ook wel IP masquerade genoemd) moet je porten gaan mappen. Dit kun je instellen in bijna elke router.

Kijk eerst eens of je laptop een privaat IP adres heeft (10.x.x.x of 192.168.x.x of 172.16.x.x - 172.31.x.x).

Je moet er dan voor zorgen dat je laptop altijd hetzelfde IP adres krijgt.
Dus of statisch toekennen of via DHCP op basis van MAC adres.

Dan moet je poorten mappen naar dit IP adres van je laptop. Het gaat om de volgende poorten

IP: 47, 50, 51
UDP: 500
TCP 1723

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Ik neem aan dat de router op je werk de VPN verbinding opzet?

Jouw router moet wel VPN passthrough ondersteunen, net zoals de Draytek 2200 bijv. deze ondersteunt het doorgeven van L2TP, PPTP en IPSEC.

Ik heb dit vorige week twee keer gedaan en werkt perfect, VPN opgezet met de Draytek 2200 en standaard Windows XP inbelverbinding via de wizard.
Pagina: 1