Toon posts:

speedtouch 570 regelmatig down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he ik zit met een probleempje ik heb xs4all basic draadloos internet
ik heb een speedtouch 570 en een usb adapter aangesloten op me pc ik heb nog niet zo lang adsl hiervoor heb ik chello gehad nu net verhuist en adsl genomen nou alles netjes aangesloten zoals in het boekje stond de lampjes van de modem branden allemaal de modem word herkend op me pc maar zon paar keer per dag het verschilt soms dan valt me verbinding ff weg dan ga ik dus naar 10.0.0.138 en dan zie ik dus bij connection dat me modem op (down) staat dan klik ik op disconect en klik weer op connect en hij komt dan op (up) te staan het is een irri probleem vooral als ik wat via nieuwsgroepen aan het downloaden ben en ik ben weg kom ik terug van school ff kijken hoeveer ik ben met het downloaden ben staat de helft van wat ik aan het downloaden ben dus op unable to connect maar het internet doet het dan wel ik heb de helpdesk echt vaak gebeld maar die konden ook niks vinden waar het probleem nou precies lag.

mischien heb je er wat aan

windows xp pro
Firrewall heb ik uitgezet
Wireless USB Card Model 0801

ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Sorry, ik kan je hiermee niet helpen. Zou je alsjeblieft wat interpunctie kunnen gebruiken in je post? Dit is namelijk echt niet leesbaar.

• epias
  • Niet online
Waarom kijk je niet in je system log? Daar staat waarschijnlijk de reden waarom de verbinding wordt verbroken.

Verwijderd

Topicstarter
dit zie ik staan xDSL linestate down en PPP link down (PPPoA_1)

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 23:51:
dit zie ik staan xDSL linestate down en PPP link down (PPPoA_1)
Wat zijn je lijnwaardes? Deze kun je vinden onder: Advanced -> Diagnostics.

voorbeeld:

Output Power (dBm) up/down = ?
Attenuation (dB) up/down = ?
Noise Margin (dB) up/down = ?

[ Voor 5% gewijzigd door epias op 24-05-2004 01:04 ]

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Heb je de splitter wel netjes geïnstalleerd? Dus niet dat zodra iemand even gaat bellen je verbinding wegvalt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat staat er bij "link" als-ie down is? Issie dan aan het opnieuw proberen, of staat er "idle" bij?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
epias schreef op 24 mei 2004 @ 01:03:
[...]
Wat zijn je lijnwaardes? Deze kun je vinden onder: Advanced -> Diagnostics.

voorbeeld:

Output Power (dBm) up/down = ?
Attenuation (dB) up/down = ?
Noise Margin (dB) up/down = ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er even een plaatje van gemaakt

http://img18.imageshack.us/img18/2509/83.JPG

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:25 ]

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Je laat nu trouwens niet je lijnwaardes zien, maar de statistieken van je wireless gedeelte. Blader nog even wat verder door naar beneden, tot de blauwe balk 'wan', en daaronder het grijze balkje 'Dsl'. Daar staan de gevraagde waardes

[ Voor 23% gewijzigd door Grimli op 24-05-2004 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 24 mei 2004 @ 01:27:
Wat staat er bij "link" als-ie down is? Issie dan aan het opnieuw proberen, of staat er "idle" bij?
nee dan staat er idle

Verwijderd

Topicstarter
Grimli schreef op 24 mei 2004 @ 10:26:
Je laat nu trouwens niet je lijnwaardes zien, maar de statistieken van je wireless gedeelte. Blader nog even wat verder door naar beneden, tot de blauwe balk 'wan', en daaronder het grijze balkje 'Dsl'. Daar staan de gevraagde waardes
http://img15.imageshack.us/img15/6387/239.JPG dit moet hem zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 10:31 ]

• epias
  • Niet online
Ik denk ook dat het iets met de splitter is, zoals Grimli al zei. Controleer die aansluitingen eens goed en check dan ook gelijk de bekabeling. Wat je ook kan doen, is de modem direct op het ISRA-punt aansluiten. Er mag dan buiten de speedtouch niets anders zijn aangesloten. Als de noise margin waarden dan omhoog schieten heb je ergens iets fout zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ja k haal die splitter er eens tussen uit mis helpt dat wel wie weet ik zit nu op me stage als k thuis ben ga ik het wel even proberen
Pagina: 1